{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Emil R
Emil R
Tilmeldt:
15. apr 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 29

Gummibåd+motorstørelse? {{forumTopicSubject}}

Hej alle samme.. jeg er ny her på forummet og skal forhåbentlig til at købe en gummibåd inde for den nærmeste fremtid, mine spørgsmål lyder på:

1: Er en 25 hk motor sjov/effektiv nok til en 8 pers. gummibåd på 12-14 fod? og hvor mange knob ville den kunne skyde med 2 pers i, sådan ca?

2: kan i anbefale en god motorstørelse til en båd på 12-14 fod?

Jeg havde tænkt mig at købe en brugt båd med trailer og motor og jeg skal helst holde mig under 40000 kr. for det hele så derfor skal motoren ikke være for stor.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gummibåd+motorstørelse?
  • #1   16. apr 2007 Hej Emil.
    En gummibåd på 12-14 fod med 25 hk på og en 2-3 personer i ville nok kunne få det store smil frem på de fleste folk smiley
    Den vil typisk skyde en fart på 25 -30 knob med 2 personer i - alt afhængig af hvor store personerne er og hvor stiv båden er.
    Desuden er 25 hk også det største man må sejle med på en båd der er under 4 meter lang hvis man ikke har speedbådcertifikat.
    Jeg har en makker der har en Quicksilver 380 med trædørk og en ældre Mariner 28, og den kan plane med 5 personer i.


  • Emil R
    Emil R Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 29
    #2   16. apr 2007 Okay super, det lyder fornuftigt jo..

    det vil jeg helt klart tage med i overvejelserne,

    Mange Tak for svaret Leif, gerne flere bud eller erfaringer fra andre?


  • #3   17. apr 2007 leif a er det nu også helt rigtigt? man skal gange båden´s længde gange længde +3 også har man det den må sejle med i kw det skal så gange´s med 1,36 fx en båd på 3,80m så siger man 3,80 gange 3,80 +3 gange 1,36=23,7184hk og det er max

  • #4   17. apr 2007 Simon L
    Dit regnestykke passer meget godt, men alle både under 4 meter må sejle med op til og med 25 hk før der kræves certifikat.
    Læs nærmere her : (link fjernet)


  • #5   17. apr 2007 Der er også en god speedbåd lommeregner her:
    http://speedbaadsskolen.dk/


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 23
    #6   18. apr 2007 Umiddelbart mener jeg den sidste lommeregner regner lidt ved siden af .....

    Jeg er også meget interesseret i at høre mere om gummibåd (der kan klappes sammen = ikke Rib) med en 25 -40 hk.

    båden skal bla bruges til dykkere = meget udstyr, så jeg er interesseret i om en ca. 4 m båd og ca 30 hk kan plane med 4 dykkere og udstyr i.

    Hvis nogen i Kbh omr. har en gummibåd der minder i str. og motor str. så vil jeg meget gerne prøve at komme med på en lille tur. Prisen taler vi om smiley

    Mvh
    Rasmus


  • #7   18. apr 2007 leif a okay så var det bare mig der ikk kunne huske det sorry

    rasmus j hmm det tror jeg godt den kan min lille jolle kan lige komme op og plane med 4 personer og det er kun med 15hk men hvis du skal ud og købe en så er der vel mulighed for at prøve sejle den:)


Kommentér på:
Gummibåd+motorstørelse?

Annonce