{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.100 visninger | Oprettet:

Endnu en tråd om manglende stelnummer {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har søgt i forummet vedr. info omkring placering af stelnummer – dog uden held.

Jeg har en lille båd til salg som står på en brenderup trailer. Jeg havde oprindelige fået at vide at traileren ikke kan indregistreres. Men nu har jeg efterhånden set en del af samme type trailer med plader på. Der er desuden også vægttavler på traileren(T. 500, L. 350), så det kunne tyde på at den før har været indregistret.

Derfor har jeg ledt og ledt efter et stelnummer. Men jeg kan ikke finde det nogen steder. Jeg har endda taget koblingsledet af for at se om det skulle stå derunder – det gjorde det ikke smiley

Nogen bud på hvor sådan et stelnummer kunne være? Vil tro at traileren er fra 1995 eller nyere.

Billeder af båden på trailer: http://www.baadgalleri.dk/marked/baad/alle-maerker-ukendt-model/32602


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Endnu en tråd om manglende stelnummer
  • #1   24. jul 2015 det plejer at være et lille skilt der er nittet på siden af rammen.
    Så hvis du finder et par små huller i siden af en vange så er det nok der det har været.


  • #2   24. jul 2015 Der er to huller på siden af vangen. Så der har siddet et skilt. Men det burde også været stanset ind et eller andet sted.

  • #3   24. jul 2015 Der SKAL være noget stanset eller præget ind et sted. En trailer kan ikke godkendes uden en permanent mærkning.

  • #4   24. jul 2015 Præcis. Derfor synes jeg det er en smule underligt.

    Jeg har fundet ud af at det er en Brenderup 502 V.


  • #5   24. jul 2015 På min gl Brenderup var stelnr. lige under der hvor stævnstøtten var placeret. Måske en mulighed hvis ikke det er tjekket.

  • #6   24. jul 2015 Det tjekker jeg. Håber jeg kan beholde båden på traileren i mens smiley

  • #7   24. jul 2015 ja jeg checkede på min og der var nummeret stemplet oven i den højre vange, på det stykke der skråner ind mod anhængerkoblingen

  • #8   24. jul 2015 Og det kan sagtens være svært at se da det ofte ikke er præget ret dybt.

  • #9   24. jul 2015 ja og hvis galvaniseringen er lidt forvitret så er det svære, men en stålbørste kunne måske fremkalde det. smiley

  • #10   24. jul 2015 Intet stelnummer... Jeg må have fat i Brenderup på mandag smiley

  • #11   24. jul 2015 Trailer har sikkert været stjålet på et tidspunkt og så har tyven fjernet nummeret og brugt den som en ophælervogn. Jeg har købt en gammel brenderup både trailer hvor der stod et nummer men der var ikk nogen papir på gav også kun 1500kr. Men jeg fjernet nummeret for at være sikker på at kunne beholde den, hvis den nu skulle være stjålet. Men det står banket på det forreste stykke af rammen meget tæt på hvor man kobler traileren på bilen. Du kan bare sætte en advarsels trekant bagpå traileren og så noget lys. Så må du godt køre med den unden nummerplade. Bare du "ikke" køre over 30 kmt .

  • #12   24. jul 2015 Rene L stop stands du må IKKE køre med trailer det rigtig er markeret med advarselsskilt, dette er kun forbeholdt arbejdsredskaber. Var også oppe for et par dage siden.

  • #13   24. jul 2015 Hvis traileren er stjålet skal den vel tilbage til sin ejermand. Jeg forsøger at kontakte Brenderup mandag og håber at de kan hjælpe.

  • #16   24. jul 2015 "11" skrev du virkelig det ?
    "13" rart at se du , synes den skal tilbage til rette ejer , hvis den er stjålet.


  • #17   25. jul 2015 michael b. jeg blev sgu lige så chokket. men husker at han flippede da jeg kommenterede hans oprettelse, så det kom egentlig ikke bag på mig.:)

  • #18   25. jul 2015 Det er dog blevet slettet.. men tror ikke jeg glemmer det foreløbig.

  • #19   25. jul 2015 #11 det er skuda ikke smart st fjerne nummeret, hvis du havde en indregistreret trailer der blev stjålet ville du så ikke blive glad hvis der var en der afleverede den tilbage til dig? Må skuda ikke håbe der er en der stjæler din motor og fjerner nummeret, syntes sku det er lige strængt nok.

  • #20   25. jul 2015 Ja det skrev jeg. Jeg er fra Sjælland og her skal man fandme være heldig hvis man køber en gammel trailer uden papir på som er ærlig.

  • #21   25. jul 2015 Den trailer som jeg har købt kunne jeg se at noget af nummeret var slebet væk. Og derfor fjernet jeg så resten. Men okay 1500kr for en trailer uden papir er også for billigt til at være sandt. Men jeg har intet at bruge papirerne til da jeg bor 1 km fra vandet smiley

  • #22   25. jul 2015 Så det retfærdiggør at du kører rundt med en formodet stjålet trailer? Hvad vil du gøre hvis du en dag får lavet en skade på en anden med din trailer? Om der er 1 eller 100 km til vandet skal traileren være indregistreret ellersbmå den sku ikke køre på offentlig vej.

  • #23   25. jul 2015 Hehe jo det må man så godt. Du skal bare have lys på og en advarsel trekant og så må man ikk køre mere end 30kmt . Gå ind på færdselsloven og kig hvis du er i tvivl..

  • #24   25. jul 2015 Wessel det var så dig som startede med at svine mig til på en pæn måde. Så styr dig lige og lad vær med at fylde folk med pis. Du må fandme da kede dig derover på Bornholm.

  • #25   25. jul 2015 Rene du må transportere din trailer TOM ,med 30 kmt og trekant ,men ikke med båd på , gå ind på færdselsloven og tjek hvis du er i tvivl smiley

  • #26   25. jul 2015 Okay jeg er så blevet stoppet af politiet for ca 3 uger siden med min båd på traileren hvor de sage at alt var iorden.???

  • #27   25. jul 2015 Kig også her. Jeg er ikk den eneste:-)

    profilbillede
  • #28   25. jul 2015 og så jeg kender en der har knaldet naboens kone , der skete heller ikke noget , men det er vel stadig ikke ok ?

  • #30   25. jul 2015 Jens : min erfaring er faktisk at de er begyndt at slå ret hårdt ned på det.

  • #31   25. jul 2015 Det skal jeg så ikk kunne sige om det er for at dække over at folk gøre noget ulovligt. Og ja forsikringen køre over den bil som trækker traileren. Der er ikk forsikring på en trailer normalt. Det er bilens forsikring som skal dække hvis der sker noget. Altså den bil som har traileren på og hvis der er lys og trekant og man ikk har kørt mere end 30. Hvis man så ikk overholder de ting så er det at det bliver noget lort smiley

  • #32   25. jul 2015 w/bilbaadcamping/Baadekspert-paa-fejlkurs-/artikel/472384ww.fyens.dk her er faktisk en artikel , hvor de måtte rette en tidligere udmelding om at det var lovligt.

  • #33   25. jul 2015 Det er ulovligt, bliver så irriteret over der stadig findes mennesker der ikke gider undersøge reglerne ordenligt, en kammerat fik for mange år siden en bøde for at køre med trekant og 30 KMT på sin bådtrailer.

    Læs denne paragraf.

    Stk. 2. Andet påhængsredskab end campingvogn, der kobles til et
    motorkøretøj, skal registreres og
    forsynes med nummerplader, inden køretøjet tages i brug, hvis køretøjets
    konstruktion gør det
    muligt at trække det med en større hastighed end 30 km i timen.


  • #34   25. jul 2015 Undskyld til tråd starter for jeg bruger din tråd:-)
    Håber du finder ud af det med din trailer.


  • #35   25. jul 2015 Hvis man er i tvivl så ring og spørg svinene på Tlf 114 . De har svaret..

  • #36   25. jul 2015 jeg er ikke i tvivl , og med den attitude tror jeg ikke du får svar . slut fra mig

  • #37   25. jul 2015 Sikke en fin holdning du har dig der. Hvad er det du ikke forstår i den paragraf? Håber da ikke for dig du bliver impliceret i en ulykke med din bådtrailer på slæb for det kan sku blive en dyr en for dig da der kun er dig til at betale.

  • #38   26. jul 2015 Haha du hel væk Jannik . MAN MÅ GODT KØRE MED EN UREGISTREREDE TRAILER HVIS MAN BARE OVERHOLDER DE REGLER SOM DER ER. Så forstå det dog. Ring selv til politiet, for det har jeg gjordt. Er også selv blevet stoppet hvor alt var iorden?.

  • #39   26. jul 2015 Hvad pokker er det for en holdning du har? Sidder jeg og sviner dig til? Folk som dig burde ikke ha adgang til dette ellers fine galleri?

  • #40   26. jul 2015 Er du rar lige at linke til de regler, som beviser din påstand Rene? De må være ret nye.

    PS. Et opslag på Facebook tvivler jeg på er en del af det officielle lovgrundlag smiley


  • #41   26. jul 2015 Hør nu her.
    Der er vist mange der ikke kender reglerne.
    Selv politiet som rene siger.

    Køretøjer, der skal registreres§ 2. Følgende køretøjer skal registreres i Køretøjsregisteret og forsynes med nummerplader, inden køretøjet tages i brug på færdselslovens område, jf. dog stk. 3-5, og § 7, stk. 5:1) Motorkøretøj.2) Traktor, jf. dog § 3 og § 4.3) Knallert. Dette gælder dog kun en lille knallert, hvis knallerten er erhvervet som fabriksny den 1. juli 2006 eller senere.4) Påhængs- eller sættevogn til et køretøj, der skal registreres.Traktorer, der ikke skal registreres§ 3. En traktor, der ganske overvejende anvendes uden for vejene som træk- eller drivkraft for arbejdsredskab, skal ikke registreres i Køretøjsregisteret, hvis traktoren alene anvendes på vejene1) til egentransport til og fra arbejdssted eller til og fra reparatør,2) som trækkraft for arbejdsredskab til og fra arbejdssted eller til og fra reparatør for arbejdsredskaber,3) som trækkraft for påhængsvogn, der er tom eller medfører arbejdsredskab, som er knyttet til traktorens funktion, til og fra arbejdssted eller til og fra reparatør for påhængsvogne eller4) til prøvekørsel eller lignende tidsbegrænset kørsel efter tilladelse fra politiet.Stk. 2. En traktor kan ud over kørsel som nævnt i stk. 1 uden registrering i Køretøjsregisteret anvendes på vejene, hvis traktoren på vejene alene anvendes til1) vejarbejde på vejområder, der er begrænset på betryggende måde ved afspærring eller afmærkning eller2) renholdelse, snerydning el.lign.Traktorer, der skal godkendes§ 4. En traktor, der tilhører ejeren eller brugeren af en landbrugs-, gartneri- eller skovbrugsejendom, kan endvidere uden almindelig registrering i Køretøjsregisteret anvendes til følgende transporter, hvis traktoren er godkendt dertil:1) Transport af arbejdsredskaber mellem dele af en landbrugs-, gartneri- eller skovbrugsejendom, selv om traktoren ikke ved arbejdsredskabets anvendelse benyttes som træk- eller drivkraft.2) Transport af produkter, der hidrører fra eller skal benyttes til en landbrugs-, gartneri- eller skovbrugsvirksomhed, til og fra en sådan ejendom eller mellem dele af denne. Traktoren må dog ikke anvendes til samtidig transport af produkter fra flere virksomheder, medmindre ejerne eller brugerne af disses virksomheder alle er medejere af traktoren. Benzindrevne traktorer må ikke anvendes ud over en afstand af 10 km fra den pågældende ejendom til transport til industriel brug af produkter, der hidrører fra virksomheden. Sådan transport kan dog altid ske til nærmeste jernbanestation.Stk. 2. En traktor i sameje mellem ejere eller brugere af flere ejendomme kan ikke godkendes efter stk. 1, hvis samejet omfatter mere end to traktorer, eller hvis en af ejerne eller brugerne foruden de traktorer, der er i sameje, ejer en eller flere andre traktorer.Stk. 3. En traktor, der er godkendt efter stk. 1 eller 2, skal registreres som godkendt i Køretøjsregisteret og forsynes med nummerplader, inden traktoren tages i brug.Bekendtgørelse af lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v.§ 5. Af traktorer og påhængsvogne hertil samt af godkendte traktorer, jf. § 1, stk. 1, svares afgift efter følgende satser: I.Registreringspligtige, benzindrevne traktorer og registreringspligtige påhængsvogne hertil samt godkendte traktorer uanset brændstof. Afgift pr. køretøj:Traktor kr.Påhængsvogn kr. 12 måneder61,8541,25 II.Registreringspligtige, ikke-benzindrevne traktorer samt registreringspligtige påhængsvogne hertil betaler afgift efter satserne i § 4, afgiftsklasse II A og B (vare- og lastvogne).


    Dette siger sig selv ik.


  • Gert g
    Gert g Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #42   30. jul 2015 Tidligere ejer har måske genbrugt stelnr, og derfor fjernet det da han solgt den til dig!

  • #43   31. jul 2015 bank et nyt nr i hvis du har reg atest Det tager under 10 min,der er sikkert ir-kalk over det oprenlige nr

  • #44   3. sep 2015 Fed retfærdighed ... køb en stjålet trailer, fjerne stel nummeret - så du er sikker på at loven ikke stjæler den tilbage igen ...
    Hæler er når man er vidende om det lige så god som tyv - sørgelig indstilling at have til tingene.
    Noget kunne jo også tyde på at trådstarter har fået købt en trailer som muligvis heller ikke er helt ren i filten (men han er i det mindste i god tro).
    God dag derude, håber at jeg kan få lov at have mine ting for mig selv smiley


  • #46   3. sep 2015 Nej men "21" erkender da vist åbentlyst at hans er stjålet ? håber karma rammer !

  • #47   3. sep 2015 Hvad var det nu lige tråden startede med smiley Skal vi ikke hellere hjælpe Jonas, så kan man oprette en streg der hedder "jeg bedre vidende" den skal nok bringe lykke for nogle smiley

  • #49   3. sep 2015 Jeg købt selv en bådtrailer, som en ophalervogn smiley . Jeg fandt stelnummeret på den, og er nu ejer af en indregistreret trailer smiley . Det var ikke nemt at finde, men kom dog frem efter at jeg begyndte forsigtigt at slibe med vandslibepapir korn 400 (se billede) ca 300mm fra trækstangen. Traileren var ikke stjålet, men var aldrig blevet afmeldt. "ejeren" af attesten havde solgt en (anden) båd + traileren ca 15 år før, men nu snakker vi også Jylland smiley hvor vi ikke går ud fra at ting er stjålet smiley

    profilbillede
  • #50   3. sep 2015 Per J : ved ikke om det er mig du mener ,der er bedrevidende ? men de jyder jeg kender , synes heller ikke om tyveknægte , men de kommer måske fra en anden det ,af Jylland.

Kommentér på:
Endnu en tråd om manglende stelnummer

Annonce