{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

28 fods kabine båd i jern / stål. For / imod inputs. {{forumTopicSubject}}

Havde egentligt set mig for at jeg nok hældte til fiber når det kom til træ eller glasfiber, men hvad er jeres tanker med stål / jern både? Selvfølgelig skal det vedligeholdes, og så vejer den liige en lille smule mere end hva sådan en finer jolle gør selv med vand i, så det gir selvfølgelig noget modstand, syntes man for rigtig meget båd for pengene hvis ellers han vil mødes på en fair pris, der skal slibes / males Ca 1 kvm rust som så er fordelt i mindre pletter ud over bådens bund, lød som normal vedligeholdese i mine øre.
-men måske jeg tager for let på det mht til rust?

Søgte egentligt helst noget som var nemt at sætte direkte i vandet , men den her polaris virker ret lige til at gå til, og her føler jeg at jeg får ret meget båd for pengene.

- men har læst nogle tidligere tråde her inde fra hvor flest folk var delvist imod, pga bla rust.

Men jeg ser jo flere større både være i metal, så igen tænker jeg om det ikk er fordi folk har overtaget noget som måske var for meget et projekt samt forventer at båden ikke behøver vedligeholdelse bare fordi den ligger i en havn som husbåd?


Hvor ofte vil i bund male en metal båd?

Hva koster det at bund male en hel 28 fods?

Efter behov eller hvert år eller hvordan vil i anbefale.

Nogle som har et godt input til en evt anden båd så de velkommen til at skrive en besked her.

Budget grænsen ligger et sted tæt på de 60,så det altså både derunder jeg er på udkig efter, med så meget hardtop som muligt samt båd for pengene set i størrelse og evt udseende.

Havde egentligt først udkig på en båd kaldet en Albin 23 til 38.000 den var rigtig fin, nåede dog desværre ikke op og kigge på den før den så blev sat over på "solgt"..


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  28 fods kabine båd i jern / stål. For / imod inputs.
  • #1   4. feb 2022 I min verden hænger jern og saltvand ikke sammen, men kender da et par stykker som er glade for deres jernskib. Men har du mod på det så er det bare go for it og held og lykke 🙂

  • #2   5. feb 2022 Det er noget vrøvl at jern og saltvand ikke hører sammen. Der sejler masser af stålbåde rundt uden problemer. Hvis de er malet rigtig fra starten med 2 komponent maling, kræver de stort set ikke mere vedligeholdelse end en glasfiber båd. Men selvfølgelig skal man være efter den, hvis den får en skramme i malingen. Jeg har bygget 2 stålbåde helt fra bunden - de blev sandblæst og malet med 2 komponent maling. Det er mere end 15 år siden den blev sandblæst og malet i bunden, og det holder da endnu. Her er et link til den sidste jeg byggede og som jeg sejlede med i 15 år.
    https://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/teknik-projekter/79-bygning_af_staalbaad


  • #4   7. feb 2022 Siger mange tak for alle inputs, det blev et nej til stålbåd for mig, glasfiber må være vejen frem for mig.

Kommentér på:
28 fods kabine båd i jern / stål. For / imod inputs.

Annonce