{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

Speedbådskørekort og knob og stik??? {{forumTopicSubject}}

Hey alle i dejlige sejlere!

Har lige et spørgsmål jeg vil gerne tage et speedbådskørekort
og jeg har øvet mig på nogle knob og stik dem jeg kan er
enkelt og dobbelt flagknob dobbelt halvstik ned over en pæl
og rundt om en pæl og så pælestik 2 udgaver
passer det ikke med at det er dem man skal kunne
for at tage et speedbådskørekort???

KH Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Speedbådskørekort og knob og stik???
  • #2   6. feb 2022 vi havde ingen teoretisk prøve. vi gennemgik nogen ting og snakkede om det, lavede også et par knob. men prøven gik alene ud på at sejle og lægge til forsvarligt. nogen havde mob øvelse, så fik man et par spørgsmål undervejs om fx styrbord og bagbordsbøjer, men jeg havde ikke følelsen af at det var noget man kunne dumpe på. men det er også omkring 10år siden

• #3   6. feb 2022 He he ok men jeg tror at reglerne for at tage speedbådskørekort er blevet strammet op det er hvad jeg sådan lige har kunne fange ihvertfald smiley smiley smiley

Kenneth

• Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #4   6. feb 2022 Jeg sku sejle efter kompas, sejle over til mand over bord og få ham op ,samt binde 3 knob. det var med sensor på!.
    Og så var der lidt teori i klasselokale men uden prøve men uden at være sikker så tror jeg der er beståelse garanti smiley medmindre du synker eller banker sensor!!.

• #5   6. feb 2022 Ok det lyder godt kære Michael hvor lang tid er det siden du tog kortet? Og hvilke 3 knob var det? Nogle af dem som jeg skriver om at jeg kan???

Kenneth

• #6   6. feb 2022 om du kun kan binde en kællingeknude, så består du nok alligevel.

• #7   6. feb 2022 Men det har vel været flagknob dobbelt halvstik og pælestik vil jeg gætte på????

• #8   6. feb 2022 Ja ok men jeg tror at kravene til at tage kortet er blevet strammet op som sagt smiley smiley smiley

Kenneth

• #9   6. feb 2022 Noget andet er at med et speedbådskørekort må man sejle en planende båd på op til 15 meter ikk?

Kenneth

• #10   6. feb 2022 Vi havde en praktisk og teoretisk prøve, begge dele var dog nærmest umulige at dumpe, så skulle man i hvert gøre sig umage. Tog mit foråret i 2021. Der virker langt fra strammet op…. Man får materiale inden kursus og gennemgår der hele på dagen.

• #11   6. feb 2022 Nå ok men det lyder som om at det er til at finde ud af selvom man som mig er middel til svært udviklingshæmmet ha ha smiley smiley

DET GAS

Bred ymer og knæhøj karse ALTID

KH Kenneth

• Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #12   6. feb 2022 Det passer meget godt med de knob du beskriver kan ikke helt huske det og det vel 6-8 år siden tror jeg

• #13   10. feb 2022 du må sejle op til 15m og 20ton.. det er lidt tilfældigt om de godkender et dansk speedbådsbevis hvis du er på ferie sydpå

• #14   10. feb 2022 Ok tak for svar alle i dejlige sejlere!

Bred ymer og knæhøj karse ALTID
    Kenneth

Kommentér på:
Speedbådskørekort og knob og stik???

Annonce