{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Opkøb af både hen over vinter / forår for at sælge igen til sommer med en evt profit. Nogen inputs? {{forumTopicSubject}}

Tænker på kabine både i størrelsen fra 19-20 fod og op til 28+ et sted.

Tænker specielt på de lidt ældre kabine både ala Joda 24, saga 24 og 27, tresfjord i samme størrelser fra 20 til evt 28+.

-Men kom gerne med inputs på gode solide mærker som er nemme at sælge igen. Selvfølgelig er stand altid en vigtig faktor, men der vil jo altid være favorit mærker der ude.

Har bidt mærke i den del at motor og kalecher, ofte en dyr omgang, så det skal selvfølgelig være iorden medmindre prisen er sat rigtig meget efter det.

Så har gået med tanken at finde nogle gode joller som egenligt er sejlklar men trænger til en kærlig hånd på træværk og en evt rengøring til evt videresalg for hyggens skyld, men ingen store projekter.

Nu kommer mit spørgsmål så, er der noget profit at hente i at købe ind ved hva man evt syntes ser fornuftigt ud og så ellers shine dem op som de nu fortjener og gensælge derefter.


Jeg skrev tidliger om en stål båd, men må nok indrømme jeg er hoppet over på glasfiber både, da som flere skrev, er man ikke selv smed, ja så gir det ikke rigtigt mening som enkelt person at holde i længden.


Prislejet jeg ville gøre i ville være alt mellem 20 og op til 100.000, da jeg tror på der er et større salg i både under til under 100.000 end til både over 100 , så længe vi taler i og omkring 100-200 klassen.


Inputs, inputs ! !


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Opkøb af både hen over vinter / forår for at sælge igen til sommer med en evt profit. Nogen inputs?
  • #2   9. feb 2022 Har nemlig også gået med tanken om at for der skal være noget profit at hente, at bådene evt skal hentes fra udlandet.


    Ja tænker starte ud i det små med en af gangen og så se hvor det bærer hen, men igen må timer og materielle priser ikke stikke for meget til vejrs.

    Jeg siger mange tak for dine inputs, og hvis du har flere inputs er du meget velkommen til at vende tilbage.

    Går nemlig med tanken om at hver båd helst skal tage mellem 5 og op til max 20-30timer i arbejde, da man tit får svært ved at få de timer hjem igen på gensalg, medmindre der en ret stor / styr båd hvor man har nogle mindre områder som kræver at blive tilset / udskiftes men hvor rep ikke er i den dyre ende, ala nedslidning af træværk, gi olie, skifte olie og filtre på motor samt måske slibe og bund male hvis der mangler, så båden er klar til sø sætning


  • #3   9. feb 2022 Og bla den teknik med at købe, sejle og shine hen af vejen, for derefter at gen sælge til samme eller en smule mere hvis markedet står til det

  • #4   9. feb 2022 Mht til både fra Norge, har jeg læst et sted at man skal betale moms for at må sejle den i Danmark, er dette noget du evt ved noget om. Mvh

  • #6   11. feb 2022 Ja lige præcis, det kræver bestemt den rigtige handel for det kan lade sig gøre, samt der altid vil være risikoen ved skjulte fejl som kan gøre prisen for færdiggørelsen det dyrere, så det skal jo med i tanken når man køber.



  • #8   11. feb 2022 Båd, motor, klargøring salg og køb osv. Det er i hvert fald tidskrævende...og det koster også noget som skal hjem igen, ellers bliver man da hurtigt fattig. Og som nævnt er gamle både da også dyre lige nu..

  • #9   12. feb 2022 pas på. bådene kommer nok til at falde i pris når produktionen rigtig kommer igang igen efter corona... hvis du elsker at polere både og shine dem op, kan du nok nemt hive dine udgifter hjem igen, men igen er så ikke nemmere at polere både for folk, så er din timeløn da bedre sikret. hvis du vil opkøbe er det oftest bedst om efteråret inden folk betaler for optagelse og vinteropbevaring. Men hvis du kan købe billigt nok, kan du altid tjene penge...

  • #10   12. feb 2022 Jeg siger mange tak for alle de fine inputs til jer alle! smiley

    Tror jeg må holde godt øje næste år samt måske gå en runde i havnene og se om der skulle være en billig båd til salg hvis man kan lokalisere en evt ejer.

    Ved siden af det har jeg også tænkt på udlejning, men folk drikker tit på vandet, så tror det er en dårlig kombi pga skader, men kunne jo prøves af med en billig go jolle som allerede har set sine dage på nogle punket.

    Klargøring af både kunne man vel også rode sig ud i, men tror der skal lidt mere erfaring til, og man får jo erfaring ved at prøve selv, så kan man altid lave en form for ydelse for andre derfra.

    Har fundet en fin lille saga 20 som jeg henter til en hygge begynder jolle, den fejler dog intet og er i rigtig fin stand, men der kommer jo vedligeholdelse på den, så mon ikke jeg bliver klogere på det hele en dag i den nærmeste fremtid smiley

    I ønskes god vind i sejlet og en masse hyggelige stunder smiley

    Mvh.


  • #11   12. feb 2022 et hurtigt sidste spørgsmål, hvor meget er brugte både steget fra før corona til efter corona hvis man regner i både fra 50 til 100.000 ca?


    er det et par tusinde, eller er det 10-20 tusinde?



  • #13   13. feb 2022 Jeg kommer oppe fra Århus omegn af, men vil undersøge mulighederne for leje samt regler derpå og gøre regnskab for om det kan give et evt overskud.

    I høre fra mig når jeg kommer længere i projektet


  • #14   18. feb 2022 hey startet for 6-7år siden med en lille selvom motorbåd med lille motor og trealer fik sættet for 7500kr brugte ca 2500kr og 3-4 weekendener, solgt den for 15000kr har gjort det med 5-6 forskellige både,lagt tid og lidt penge i.
    købte billigt om vinter og solgt om sommer,
    det er ikke noget du tjæner store penge på,og der er mange om budget.
    men jeg hyggede mig med det ,og har selv en helt fin båd nu,syntes jeg selv.så som hygge projekt er det ok.ikke som fast arbejde.
    gør det også med motorcykler.
    held og lykke med det.


  • #15   18. feb 2022 selco

Kommentér på:
Opkøb af både hen over vinter / forår for at sælge igen til sommer med en evt profit. Nogen inputs?

Annonce