{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.171 visninger | Oprettet:

Rasmus J
Rasmus J
Tilmeldt:
11. apr 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 23

Alsidig kabinebåd eller lign. {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg overvejer at købe en kabinebåd, men da den skal bruges til lidt af hvert er jeg meget i tvivl. Her er hvad den skal bruges til og mine krav.

1: Sejlads med dykkere (3-6 måske maks. 4 dykkere)
2: Sjov på vandet (vandski ol.)
3: Kortere ture (min ok soveplads til to og lidt om læ)

Hvad mener i der kan opfylde ovenstående og hvad vil sådan noget koste ca. ?
Jeg vil helst have en båd der trænger til en meget kærlighånd (men dog kan sejle) og en ok motor.

Personligt tænker jeg lidt på en 16-23 fods båd og min 60 hk. Er dette helt hen i vejret ?

Alle indput tages imod med glæde smiley
På forhånd tak
Rasmus




Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Alsidig kabinebåd eller lign.
  • #1   24. apr 2007 Prøv at gå på den blå avis og kig.

    En båd om en Nordan 18 kan man fint sove to i og der er plads til noget udstyr.

    Hvis det skal være en ny er der Flex 18, som er lavet over en Nordan 18. Det er Skjern både der laver den.


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 23
    #2   24. apr 2007 Hej igen.
    Jeg glemte lige at sige at den skal meget gerne være brugt.

    Mvh
    Rasmus


  • Svend C
    Svend C Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #3   24. apr 2007 Hej Rasmus
    Jeg kan da anbefale min egen Skagerak, der er til salg for kr. 79.000 i DBA. Du kan evt. købe traileren med for ekstra 19.000,-
    Se billederne herinde eller i DBA.


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 23
    #4   24. apr 2007 Hej igen igen
    Jeg vil helst have en båd med udenbordsmotor, da jeg har en underlig ide om at det bliver billigst i længden (og lttere at skifte), og som sagt skal båden helst trænge til en kærlig hånd .....

    Skal helst ikke koste over 50.000, men kan strække mig for den rigtige båd .....
    Mvh
    Rasmus


  • #5   24. apr 2007 Hej Rasmus

    Hvis du ikke har noget imod at skulle knokle lidt, så
    kig på den her: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49130673

    Har selv en 570, og de sejler bare dødgodt. Så selve typen kan da anbefales.

    M.v.h.

    Christian


  • #6   25. apr 2007 Man kan få mange råd, men erfaring er bedst.

    Stårtede sidste år, med en lille jolle med åre, så fik den en fin ny motor, men det var ikke nok, sølgte den, og købte en 12 for lille speedbåd, prøvede den 1 gang, var for lille, solgte og købte en 15 fods kabinebåd, brugte den 10 gange, men der var for lidt udenomsplads, da vi jo ikke bruger den når det regner smiley + de både vi havde prøvet, var ved at kæntre, når man kikkede ud over siden.

    Med den nye båd jeg har, er det bare ET stort +, den er okay stor, meget stabil, og har de ting jeg skal bruge.

    Hvis jeg skulle have en båd der kunne ligge 3 i og sove, men stadig med lidt plads, er man oppe i en Bayliner Sunbridge 2555 eller hvad den nu hedder.

    Thomas


  • #7   25. apr 2007 Hvis du skal sejle med 4 dykkere skal du have en båd med MEGET plads ude agter. Så dur en 16-17 fods jolle ikke! Du skal nok op i noget 20-22 fods "Walkaround", men det er nok ikke nemt at finde sådan en i den prisklasse du er i! Men skal du bare have familien med, så kan du sagtens nøjes med en Nordan 18 eller anden båd i den str. Prøv evt. at kigge efter en Coronet 22 explorer eller noget i den stil! Held og lykke med Jagten! MVH frank

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 23
    #8   25. apr 2007 Hej igen

    Christian L: Jeg mener at have læst herinde at shetland ikke er den bedste båd (der skulle være mange problemer med den). Hvor i landet bod du og hvilken motor har du på ? Kan man evt. se billeder af din. skriv evt. til min mail .....

    Frank G: Det er vigtigt at der kan være dykkere på kortere ture, da det vel nok er ca. 50% af tiden den skal bruges til dette. Det er ture fra Kbh og lidt ud i Øresund ect.

    Jeg ved det er store krav at en mindre båd både skal kunne bruges til weekendtur og sejle med dykkere.

    Hvilken motorisering mener i man skal have for at trække en ca. 20 fod med 4 dykkere ud af vandet med lidt sø ?

    Mvh
    Rasmus


  • #9   25. apr 2007 20 fod kabinebåd med 4 dykkere skal min have 150hk for at have et fornuftigt overskud og dermed lidt bedre benzin økonomi. Mindre motor kan måske gøre det, men så skal den gå med bundgas hele tiden. Motor størrelse er selvfølgelig altid et gæt/skøn når vi ikke kender båden!MVH Frank

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 23
    #10   25. apr 2007 Jeg synes umiddelbart at en Shetland 570 ser rigtigt godt ud, med er dog lidt i tvivl om der er plads nok agter, og som tidligere nævnt så ligger der vist lidt arbejde i at få tørret bunden.... Så jeg tror det skulle være en i rigtig kedelig stand før jeg ville starte på den. Hvad tror i man vil kunne få sådan en for og hvor udover dba.dk kan man lede ?

    Kender i andre der minder om den måske en kende større ommkring 20-21 fod ? Den skal gerne have fornuftige sejlegenskaber ....

    Pft
    Rasmus


Kommentér på:
Alsidig kabinebåd eller lign.

Annonce