{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Misvisende devierende crap OG GPS svigter {{forumTopicSubject}}

Hey har lige nogle ting jeg gerne vil vende med jer den første kommer her da jeg i tidernes morgen skulle tage et duelighedsbevis skulle vi lægge en kurs fra en havn på østsiden af Jylland og ud til en ø og rette den for alt det der misvisende devierende osv. og den kurs lagde jeg og jeg fik at vide at det var rigtigt de streger jeg havde lavet MEN nu kommer 1000kr. Spørgsmålet for det er sgu meget godt hvis det kun er EN streg man skal lave og i dette tilfælde var det jo så det men hvad hvis man skal sejle fra Sønderjylland og op på den østlige side af Sjælland f.eks så skal man sejle 43,5 min. i den retning og så skal man sejle 22,4 min i en anden retning osv. Ydermere skal man rette alle stregerne man sætter for strøm og misvisning på ens kompas osv. giver det mening??? For mig at se er det helt ude i hampen men det er måske bare mig der er dum eller hvad? Det skal så lige siges at jeg fik aldrig taget det færdigt det duelighedsbevis desværre

Den anden ting jeg ville snakke med jer om kommer her vi siger at jeg har mit speedbådskørekort som jeg håber på at tage på et tidspunkt og jeg er ude og sejle i min motorbåd GPS`en svigter så ÅH ÅH men så husker man vel bare fra de tidligere sejlture hvor der er lavvande så man ikke går på grund og hvis der så kommer et sted hvor der er lavvande så er der vel en kompas afmærkning ikke sandt???


Det var alt fra Kenneth (Drengen med den ømme numse og som ingen pandekager fik) smiley smiley smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Misvisende devierende crap OG GPS svigter
  • #1   1. jun 2022 Og nu ved jeg godt der kommer nogle "Wise asses" og siger at de kan huske ALT hvad de lærte da de tog deres duelighedsbevis dvs. skibslys/lanterner dag og nat og at det er den eneste rigtige måde at gøre det på at rette for misvisende og alt det crap MEN jeg vil finde det noget usandsynligt at alt dette kan lade sig gøre i praksis men sig mig bare imod jeg er vant til det smiley

  • #2   1. jun 2022 Et sidste spørgsmål man må sguda godt købe en båd med en rigtig motor dvs. Diesel/Benzin og så sejle i den ikk? Det er ikke noget med at man skal udskifte til en lorte el-motor vel??? Synes bare jeg kan huske at jeg læste noget om netop dette på et tidspunkt????


    Kenneth


  • #3   2. jun 2022 køb en båd og sejl. dør din gps så har du en telefon i lommen og et kompas. man ved som regel altid hvad retning nærmeste havn er.

  • #4   2. jun 2022 Alt det med at rette for misvisning, deviation, strøm og vind virker rent faktisk, og giver fin mening.

    Ligesom kompaskurs versus storcirkel.

    Vh
    Skibsføreren.


  • #5   3. jun 2022 Ok tak for svar allesammen smiley

    Men det jeg mener er bare at hvis jeg skulle ud og sejle så ville jeg bare sejle et stykke ud fra havnen og så når jeg havde sejlet tilpas længe og fået mine behov stillet om jeg så må sige så vende snuden hjem igen og så er det bare jeg spørger at så når jeg kommer nærmere havnen så HVIS gps`en svigter så kan jeg vel huske fra de tidligere sejlture hvor der er lavvande og dermed undgå at gå på grund og hvis der så skulle være et sted hvor der er lavvande så er der vel en kompas afmærkning???

    Kenneth


  • #6   8. jun 2022 Brug et ekkolod og lav en lavtvands alarm, så går det ikke helt galt efter min erfaring. Du kan selvfølgeligt være uheldig men det er hvertfald en god hjælp.

  • #7   8. jun 2022 Nå ja selvfølgelig det var også en mulighed så må vi bare håbe ekkoloddet ikke svigter samtidig med gps`en ha ha smiley smiley smiley

  • #8   8. jun 2022 Så skal man vist blive på land 😅😂

  • #9   9. jun 2022 Kære Anders T

    Mener du at jeg skal blive på land eller hvis ekkoloddet og gps`en svigter samtidig så skal man blive på land???

    Kenneth


  • #10   9. jun 2022 Laver bare fis 👌🙈

  • #11   9. jun 2022 He he nå ok min ven

    GOD VIND OG GOD JUL

    så laver jeg også lidt fis min ven

    Kenneth


Kommentér på:
Misvisende devierende crap OG GPS svigter

Annonce