{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
302 visninger | Oprettet:

Bedste 17”- 19” skrog af de klassiske småbåde {{forumTopicSubject}}

Hej bådfolk. Er der mon nogle som har erfaringer med forskellige småbåde. Jeg prøver at lege lidt med at finde en god og alsidig HT båd med gode egenskaber til sejlads samt god stabilitet ved stille liggende fiskeri mm. Har tænk på det kunne være sjovt at samle lidt forskellige erfaringer. Ved godt at det altid er et kompromis men alligevel må der være et par specielt gode modeller på marked. Mvh.

Kommentarer på:  Bedste 17”- 19” skrog af de klassiske småbåde
  • Poul V
    Poul V Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #1   9. jun Hej Jesper ! Jeg har haft en Uttern 520 HT. Det var en supergod båd. Virkelig kvalitetsmaterialer, stærkt skrog og dermed nok tungere end de fleste andre, lignende både i den størrelse. Ligger meget stabilt i vandet.Jeg havde den som trailerbåd, og vi "præsterede" at være 2 voksne og 3 børn på ferie i den i knap 2 uger. Sov og spiste i den. Jeg havde en 70 hk Yamaha, og båden gik mere end 25 knob. Den var produceret i 1990-erne. Hvis kvaliteten i nyere Uttern-modeller er lige så god, så ville jeg personligt "kigge i den retning". Mvh Poul.

• #3   2. jul Hej Poul. Jeg har faktisk også kikket en del på de forskellige ældre uttern. 510-520-560 ht. Og selvfølgelig deres 600 og 700 serie. Jeg syntes den model du beskriver er en af deres bedste både i forhold til kompromis omkring størrelse vs. Muligheder. Den virker godt indrettet og samtidig nem at transporterer på trailer efter alm. biler. Men i forhold til sejl egenskaber og stabilitet ved stille liggende fiskeri mm. Så håber jeg at blive klogere ved de indlæg i kommer med smiley tak for din fine beskrivelse. Mvh.

Kommentér på:
Bedste 17”- 19” skrog af de klassiske småbåde

x