{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

Hvilken trailer skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have købt en ny trailer til min båd (Alicraft 16 fod m/ 25 hk), da den jeg har er fra Tyskland, og ikke indregistreret.

Jeg vil høre jer om I kan give mig et godt råd. Jeg har overvejet følgende muligheder:

1) Købe en ubremset trailer med totalvægt på 750 kg. Jeg tror lige det går an rent vægtmæssigt, men når traileren er ubremset stiller det jo lidt højere krav til bilen. Har bl.a. kigget på Variant Ocean 750 og Neptun Navy.

2) Gå en klasse op og købe en bremset trailer med en totalvægt på 1000 kg. Det indebærer bare et enormt stort spring i pris - nærmest en fordobling så vidt jeg kan se. (Hvorfor egentlig det?)

3) Prøve at indregistrere min tyske trailer fra 1988. Det er en 850 kg's trailer med bremser, så størrelsen passer fint, men det kræver vist en dataerklæring inden den overhovedet kan komme til syn, og taget i betragtning af at den er ulovlig at køre med på vejene kan det ende med at blive mange penge at bruge på en så gammel trailer, som i øvrigt er elendig til at få båden i vandet.

Hvad ville I gøre?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken trailer skal jeg vælge?
  • #1   12. aug 2015 Har du kigget Selandia's trailere, synes de er rimelig prisvenlige. Og fornuftige i kvaliteten - har i øvrigt selv både en alm. 750 kg. bremset trailer samt en 500 kg. ubremset bådtrailer af det mærke. Jeg er ganske tilfreds.

  • #2   13. aug 2015 Har selv en 1300 kg selandia trailer ! og er godt tilfreds med den, der har været lidt med lyset, men da jeg alligevel ville have diode lys på blev det fikset i et hug.
    Lad være med at købe en der LIGE kan have din båd på ang. vægt heller et nummer større, ved godt det er flere penge ! men kæft det går hurtigt med at fylde kg i sådan en båd he he.
    God jagt efter hænger....


  • #3   13. aug 2015 En ubremset 750 kg trailer er totalt ubruelig for andre end dem der har en stor beskidt 4x4. Køb hellere en bremset 1000kg trailer, den er også langt mere behagelig at køre med i forhold til en ubremset. Jeg har haft en Variant, som jeg var godt tilfreds med, men kunne da sagtens finde på at købe en Selandia næste gang.
    Hvis jeg var dig ville jeg under alle omstændigheder køre forbi den nærmeste foderstof forretning eller havn og få vejet din nuværende trailer med båd, bare for at være sikker på at du ikke køber en trailer der er for lille.


  • #4   13. aug 2015 har du papirer på din tyskertrailer ?

  • #5   13. aug 2015 Ja, jeg har papirer. Men jeg var forbi en synshal en dag, og jeg fik at vide at jeg skulle lave en dataerklæring.Men jeg har på den anden side læst herinde, at folk får registreret tyske trailer blot de har tyske papirer, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro.

  • #6   14. aug 2015 prøv en anden synshal

  • Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #7   14. aug 2015 Hvis du har papirer er det ikke noget problem vi er i EU begge to.

  • #8   16. aug 2015 Har fået synet flere trailer fra Tyskland - hvis bare du har registreringsattesten, så er det ikke det store arbejde.
    Der skal formentlig monteres fremadrettede hvis reflekser (eller lygter(), en vægttavle og så skal traileren (måske) vejes vej en godkendt vejer/måler.
    Iøvrigt enig med de der fraråder en 750 kg ubremset trailer.


  • #9   21. aug 2015 Tak for svarene - jeg har netop snakket med en anden synshal, og de siger, som flere af jer, at den tyske trailer sagtens kan indregistreres, så nu skal jeg bare have kørt den til syn.

Kommentér på:
Hvilken trailer skal jeg vælge?

Annonce