{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  2 takts vs 4 takts motor
  • #1   2. maj 2007 Hej Rasmus
    Hvis ellers skjoldet er intakt står der four stroke på skjoldet. Hvordan man lige ser på selve motoren om det er 4 vs 2 takt aner jeg ikke, men du kan afgjort høre det på lyden når den startes op! Hvis den er fra midt 90´erne så skal du ikke regne med at det er en 4 takter! MVH Frank


  • #2   2. maj 2007 Du kan se om der er ventil dæksel på som en bil, eller tændrør sidder direkte i toppen af cylinder.

    Fordel ved 2 takt er flere heste pr ccm, en 4 takt er meget større i samme heste.
    4 takt sejler længere pr ltr, og er de nye 2 takt med inj bedre benzin økonomisk end 4 takt.
    på en 2 takt er der ikke meget der kan gå galt, så tror der er bedre investering.

    T


  • #3   2. maj 2007 ....fordelen ved 4 takterne er mindre støj og bedre brændstof økonomi, hvorimod 2 takterne har et bedre optræk som er godt ved vandskitræk og andet vandsjov. Til søndags ture med familien ville jeg klart vælge 4 takt, ikke mindst pga den nedsatte mængde af os i forhold til 2 takterne. Det skal lige siges at man i dag kan få 2 taktere med indsprøjtning (bl.a. Evinrude E-tec og Tohatsu TLDI) som har mange af 4 takternes dyder, bla god okonomi og nedsat støj, men stadigt med 2 takterens gode bundtræk! MVH Frank

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 23
    #4   2. maj 2007 Tak for de gode svar.

    Hvad vil i skyde på at en 90 Mercury fra midt 90'erne skulle koste (sikker to takt) ?

    Hvad vil i tro den bruger i timen på en shetland 640 ?

    Skal man blande olie i benzinen, eller kan motoren selv klare dette?
    Mvh
    Rasmus


  • #5   2. maj 2007 Nu kender jeg ikke de lidt ældre Mercury modeller, men Feks. Yamaha´s Autolube er et system der selv blander olie i benzinen. Men jeg ved ikke om Mercury også har lavet modeller med dette system. MVH Frank

  • #6   2. maj 2007 der er en olietank under skjoldet som du fylder 2takts olie i, så blander den selv hvis den er i orden.....
    prisen følger standen på motoren og mit umiddelbare gæt på en fra midten af 90erne er omkring 25tusind
    hvis den ellers er passet ordentligt


  • #7   2. maj 2007 se forresten billedet af min det er en 90hk mercury(hedder godt nok searay 90 derfor den er hvid, men det er det samme som mercury) min er en 88 og så tørstig synes jeg nu heller ikke den er

Kommentér på:
2 takts vs 4 takts motor

Annonce