{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Navionics
  • Jan M
    Jan M Tilmeldt:
    dec 2022

    Følger: 1 Svar: 1
    #1   15. dec 2022 Der er mange meninger om det emne. En rigtig kortplotter er nr 1 i min verden. Men kan også godt forstår brug af iPad som også virker fint. Jeg kunne da nemt bruge en iPad med de samme kort som i min plotter, men en iPad o.lign. er nu engang ikke lavet til det maritime miljø. Her tænker jeg på vand, sol, tabt på dørk osv.
    Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge den til, men skal du sejle mere end bare hyggetur langs kysten, ville mit valg være en fastmonteret plotter. PS Har en iPad som reserve smiley


  • #2   15. dec 2022 Fastmonteret er klart det bedste. Den er nok mindst IP 65 og kan klare lidt vand.
    En mobil eller tablet/Ipad bruger meget strøm i solskin, ellers kan man ikke se noget.
    Når den skal lades, er den ikke egnet til en tur på havet. Ladestik er til indendørs brug.
    Bliver det regnvejr virker touch-funktionerne dårligt.
    Jeg tog et prøveabonnement på "Krak til Søs" 3 dage på Ringkøbing fjord til min Samsung tablet, men afmeldte det igen.
    Funktionerne er OK men hardware er ikke egnet til søs.
    Skal det være gratis eller som reserve, kan man bruget krak til søs online.
    De fleste fastmonterede GPS' er kan stort set det samme og transducerne er lavet af samme producent, men Garmin fører simpelthen på den intutive brugerflade.
    Garmin har også en smart klik-funktion, så man ikke skal skrue stik af og på hele tiden, når den tages med hjem/indenfor.
    Fra en Garmin kan man spejle sørkoet og GPS til sin mobil eller tablet. Og så han man det hele to steder. Laver man ruter på sin mobil/tablet, kan man synkronisere. Det spiller bare smiley .
    Der var i øvrigt en artikel om Ipad vs fastmonteret i Bådmagasinet, og jeg er helt enig i deres oplevelser.


  • #3   18. dec 2022 vores tablet sidder her (se billede) det fungerer super fint og koster kun en brøkdel af en plotter. Og jeg syntes den er nemmere at betjene som en plotter. plus du kan ha programmet på flere devices af gangen.

    profilbillede
  • #5   18. dec 2022 Den kan begge dele har dog ingen kort i Garmin

Kommentér på:
Navionics

Annonce