{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Speedbåds certifikat
  • #2   31. dec 2022 Svaret er ja det må du gerne.
    Båden er 480 cm og må sejle med op til 35 hk uden certifikat.


  • #3   31. dec 2022 Husk en ansvarsforsikring det er altid en god ting at have på plads.


  • #4   4. jan 2023 Tag nu bare det certifikat.. det er givet godt ud og så er der ingen tvivl om du må eller ej.. og det er da stadig til at betale.. det er langt værre med bøden man får hvis man ikke har det og de mener man sku have haft det i den pågældende båd..

  • Tim
    Tim Tilmeldt:
    aug 2022

    Følgere: 12 Både: 1 Svar: 22
    #5   4. jan 2023 #4 - Lige nøjagtigt, så er al tvivl væk. Plus man lærer en masse gode ting om navigation, sømandskab, sikkerhed osv.

  • #6   4. jan 2023 #4
    Hvorfor mener du at det er givet godt ud ?
    Hvis personen ikke har noget at bruge det til,så er pengene ligesom spildt,og så er det jo ligemeget hvad det har kostet.

    Jeg køber feks. heller ikke babymad, for jeg har intet at bruge det til.
    Heller ikke selvom det er på tilbud.


  • Torben A
    Torben A Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 2 Svar: 5
    #7   5. jan 2023 Det er en god ide at lære at færdes på havet. Som mangeårig sejler må jeg desværre konstatere at mange ikke engang kender vigereglerne, og ja det er ret ofte mindre motor- og speedbåde. Selv om du ikke køber babymad har du formodentlig et kørekort hvis du kører bil?


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #8   5. jan 2023 #5
    Nu ved jeg ikke hvor du tog dit, men jeg og dem jeg kender har ikke lært meget om noget da de tog det.




  • #9   5. jan 2023 http://www.marineskolen.dk/

    Vi var på speedbåds kursus hos marineskolen det var fint, seriøs underviser og censor. Og alle bliv hørt👍kan anbefales!


  • Tim
    Tim Tilmeldt:
    aug 2022

    Følgere: 12 Både: 1 Svar: 22
    #10   5. jan 2023 #8 - Jeg tog kurset hos dykkerklubben plask i Grenaa. Tænker da at det var et helt standard pensum som vi var igennem og den eksterne censor spurgte da også ind til alle disse områder til den afsluttende prøve.

    Hvad andre steder gør (eller ikke gør), eller hvor meget andre hører efter eller tager med sig fra kurset, kan jeg jo ikke udtale mig om smiley


  • #11   6. jan 2023 #7
    At sammenligne med kørekort til bil er jo ikke gennemtænkt.
    Det er lovpligtigt at have kørekort, når man skal køre bil. Men det er ikke lovpligtigt at have speedbådcertifikat til en Ryds Tumlaren 16fod med en 30hk.

    Jeg lærte ikke at køre bil dengang jeg tog kørekort,det har jeg selv lært efterfølgende via erfaring.

    Jeg lærte heller ikke at sejle en båd eller færdes på vandet dengang jeg tog certifikatet, det har jeg også lært efterfølgende.

    Min erfaring siger mig dog at det hovedsagelig er sejlbåde som ikke ved hvordan man færdes på vandet, specielt når de ikke sejler for sejl.


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #12   6. jan 2023 #10
    Der er så stor forskel på hvor man tager det, vi var 4 der tog det i Fredericia og selv sensor var mere ude på pengene end at tage det seriøst..
    Til prøven lå alle papirer vi havde fået og både underviser og sensor gik ud til kaffe...

    Derfor jeg skrev som jeg gjorde, men ja andre har måske lært mere.. Håber jeg da lidt for dem der ofrer de penge, mine var spildt, bortset fra jeg fik kortet.

    Jeg havde vel sejlet 35 år inden jeg blev nødt til at tage det og har jo lært det fra lille så intet nyt i det for mig.


Kommentér på:
Speedbåds certifikat

Annonce