{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Maling af nappa / kunst-lædder {{forumTopicSubject}}

Jeg har nogle hynder på agterkahytten og i cocpittet som har farven mørkerød. Foruden at det ser lidt gammeldags ud, så er det største problem at, når solen skinner på dem, bliver de så varme at man faktisk kan brænde sig på det. Derfor ville jeg gerne male dem cremhvide eller lyssegrå. Er der nogen der har gode erfaringer med det.?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Maling af nappa / kunst-lædder
  • #1   28. jan 2023 Det vil sprække over kort tid.

    En mulighed er, at lægge et håndklæde over på de dage, hvor solen skinner.


  • #2   28. jan 2023 Få konen igang med symaskinen og få lavet nyt betræk 🙂

  • #3   30. jan 2023 Jeg malede vinyl dørsider på min Ascona for 30 år siden, en plastic grunder og så holdt det egentligt ok. Men de var jo også limet op på noget masonitplade med noget bødt skumgummidims imellem til at give lidt struktur.
    Jeg kan ikke forestille mig man kan male på bløde hynder man sidder på og som er udsat for direkte sollys, det vil med garanti skalle af.
    Hvis du tager de gamle hynde betræk af, kan du få lavet nye efter dem. Og kan du ikke selv, ser jeg du er fra Sønderjylland, så prøv idea-skum på Haderslevvej i Kolding, hun er ret fleksibel og rimelig med priser https://www.facebook.com/ideaskumkolding


  • #4   2. feb 2023 Jeg farvede hynderne på min tidligere båd (tror der er billeder på min profil). Det blev ok og måske værd at prøve. Det var med noget farve beregnet til kunstlæder (Nappa-læder er i øvrigt ikke kunstlæder, men ret lækker lædertype).

  • Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    okt 2022

    Følger: 2 Svar: 3
    #5   2. feb 2023 Narvsværte kunne måske virke, men jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed. Men værd at undersøge:-)

Kommentér på:
Maling af nappa / kunst-lædder

Annonce