{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
385 visninger | Oprettet:

B-man
B-man
Online Tilmeldt:
14. dec 2021
Følger: 10 Følgere: 19 Emner: 8 Svar: 10

Vinylester {{forumTopicSubject}}

Hej
For at gøre det lidt kort:
Jeg har tidligere lavet en glasfiberreparation på min båd med epoxy.
Nu ønsker jeg at arbejde uden på den reparation med polyester. Dette har jeg læst ikke er muligt.
Det er dog lidt svært for mig at forstå om det vil være muligt at lægge et lag af vinylester på epoxy for at kunne arbejde med polyester ovenpå vinylester?
Er det muligt?
Bertram


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vinylester
  • #1   31. jan 2023 Hvis den tidligere reparation med Epoxy ikke er så bred (max 4-5 cm) dvs hvis du har udbedret en revne, så kan du godt, da polyesteren styrkemæssigt vil række henover. Den ny polyesterreparation vil så kunne klæbe sig til polyesteren på begge sider af den gamle reparation og polyesteren vil da også lime sig tæt til epoxy, men ikke "vulkanisere" sig sammen med epoxyen (ifølge eksperterne).
    I min verden vil det afhænge af størrelsen på den gamle reparation.
    Jeg har gjort det før med ting der stadigvæk holder her 20 år efter, men det anbefales jo ikke.
    Dog kan du altid bruge epoxy ovenpå polyester, som du sikkert allerede ved.


  • B-man
    B-man Online Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 10 Følgere: 19 Emner: 8 Svar: 10
    #2   31. jan 2023 Hej Claus
    Tak for svar. Kan være jeg gør brug af dit tip omkring er større område med polyester på et lille område epoxy.
    Har du erfaring med vinylester som en slags mellemlag for at polyester kan klæbe?


  • #3   1. feb 2023 Hej Bertram
    Desværre kender jeg ikke brugen af Vinylester. Så jeg følger nysgerrigt med her smiley


Kommentér på:
Vinylester

Annonce