{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang plexiglas arbejde.
  • #1   11. maj 2007 snak med en glarmester, det er pissesvært......
    hvad skla du bruge det til?
    som vindspejl hvor glasset buer ville jeg helt sikkert vælge andet materiale, som fx polykarbonat, det flækker ikke selvom man saver i det med en fintandet klinge på stiksaven


  • #2   11. maj 2007 i en båndsav eller stiksav har jeg også brugt


  • #3   11. maj 2007 jeg brugte en vinkelsliber med metal skive det gik som smurt og ødelagde ingenting skar så fint


  • #4   12. maj 2007 Har lige sat nye ruder i båden.

    Jeg gjorde følgende : stiksav og brugte så en kompresser til at blæse om klingen så det ikke smeltede sammen bag klingen, nogle siger at det er bedst med en sløv klinge men her gik det fint med en ny klinge med kraftige tænder på ( det gik hurtigere end de første 2 som blev savet med en sløv ).

    Er det til ruder så køb noget rudeværktøj til isætning hvis du ikke kan låne dig frem ved den lokale mekaniker.


  • #5   12. maj 2007 Hvis du bruger en stiksav skal du bruge nogle klinger der er beregnet til plexiglas, ellers smelter dit "savspor" samme igen. med den rigtige klinge går det som smurt.
    Har selv savet en del i Plexiglas fra 4 mm og så op til 12 mm i tykkelse. Men husk den rigtige savklinge ellers går det ikke.
    mvh.
    Steen


  • #6   12. maj 2007 Du kan alså godt bruge en alm savklinge HVIS du blæser på savklingen med en trykluftpistol fra en kompresser , så blæses spånerne væk mens du saver.

    Sav og blæs samtidigt .

    Har netop sat 6 nye ruder i min mayland så skriver/taler af erfaring.

    Et lille trick men det virker.


  • #7   13. maj 2007 Takker for svarene der er lidt forskellige meninger men nu må jeg se hvad jeg gør..

Kommentér på:
Hjælp ang plexiglas arbejde.

Annonce