586 visninger
|
Oprettet:
Ombygning af mystisk båd {{forumTopicSubject}}
Jeg fik denne sære båd op under neglene. En form for kano med kløftet hale til at montere en motor på.
Båden er meget tynd skallet og der er trådt stjerner ud i bundens gelcoat indefra. Her er der så nogle osmose-områder jeg skal have fikset.
Er der nogen der kender denne bådtype?
Den virker proffesionelt fremstillet.
jan 2023
Følger: 12 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 27
Jeg vil forstærke båden. Ligge ny bund i og gøre den synkefri.
Jeg tror det kunne blive en sjov båd til sø og å.
Den er 4,75 m.
jan 2023
Så fjernede jeg alle forstærkninger i bunden som var virkeligt tynde og fyldt op med skum.
Hele bunden blev så slebet ned.
jan 2023
jan 2023
Den kan bære en 70 hk nu hehe.
Men jeg har nu tænkt mere på en 4,5 Mercury.
jan 2023
jan 2023
Det krævede noget arbejde med elhøvl og slibemaskine.
Men først forstærkede jeg bunden med yderligere to lag glasfiber og polyester.
jan 2023
jan 2023
jan 2023
Sikke et slibearbejde før hæfteevnen er sikret.
Nu skulle der så osse lappes skader.
Så kom arbejdet med at sætte noget flydeflamingo i.
Flamingo er jo ikke gode venner med polyesteren så bagefter dækkede jeg det af med plast fra mit skurs tagbyggeri.
jan 2023
Snart skal fronten have lidt flydeflamingo ud i næsen, men det bliver først når jeg ved hvor sæderne skal sidde.
En test af motoren påmonteret viste at jeg var nødt til at gnave et hak ned i trykpladen på 5 cm for at en kortbenet kunne nå ordentligt ned under vandet.
jan 2023
Jeg tog begge med hjem til test og det blev det blå/hvide/grå for - puha - nu skal jeg jo til at tænke i fremtidig farve mm.
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 53 Både: 1 Emner: 18 Svar: 830
jan 2023
Køn er den sgu heller ikke. Den måtte godt pumpes lidt op og en afviserskærm blev formet i gulvpap.
Jeg bestilte også en navyblå gelcoat hjem til at fjerne den tomatrøde farve som gør ondt i mine tænder.
jan 2023
jan 2023
Det tog et par dage men det lykkedes juhu.
jan 2023
En smule tilslibning efter bådens ujævnheder og passede glasset.
jan 2023
Nu går jeg og venter på varmegrader igen og tanken om en overdreven 15 hk er nærliggende.
Båden har indtil nu taget 22 kg på i vægt uden sæder og styring.
jan 2023
Men det skal siges at uden Makitaen på billedet så var det ikke gået så glat - hold da op en maskine og jeg har kun brugt eet bånd.
Og nej - har ellers intet med Makita at gøre :))
jun 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 17 Svar: 4.396
Du kan oprettet et fotoalbum, så kan du sætte alle de billeder ind du vil, og det bliver mere overskueligt, og nemmere at finde hvis folk mangler inspektion.
(du vælger mere, oppe i bjælken, og derefter fotoalbum, og opret i højre øverste hjørne.)
Jeg lavet et fotoalbum med en overbygning, jeg lavede til min jolle, ikke det kønneste, men yderst velfungerende.
https://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/diverse-baad/22306-overbygning_fremstillet_til_jolle
jul 2014
Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 241
Havde os smidt en 15 Hk på
jan 2023
Som du kan se i baggrunden på et af fotoene så er jeg samtidigt igang med et bådskur med indbygget kran. Det vokser jeg lidt med her i vintermånederne.
Der mangler jeg osse bare lige det sidste:))
jul 2014
Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 241
aug 2022
Følgere: 10 Både: 1 Svar: 12
Det var alligevel en godt skjult hemmelighed - jeg kendte slet ikke til, at man kan lave et album. Jeg fik bare af vide, at der ikke var mere plads til flere billeder, dengang jeg oprettede min egen båd.
jan 2023
Det er så ikke om denne her båd, men bådskuret.
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 17 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.120
mar 2021
Følger: 12 Svar: 2
Spørger da jeg selv skal i gang med noget træ og glasfiberarbejde på en jolle,
På forhånd tak
jan 2023
Ja Makitaen hvad kan den?
1 Den kan eks slibe et 3 cm bredt ens bånd ned til ønsket dybde, som passer perfekt til overlæg pr. lag man lægger.
2 den sliber støvet væk fra området du skal observere og den sliber uden at hvirvle støv op omkring dig da du kan stille den helt ned i hastighed uden at motorens trækkraft påvirkes.
3 båndene til den holder i en evighed.
4 Dens næsediameter passer i alle de kanters rundinger som jeg er stødt på.
5 du har en fantastisk føling med måden du sliber på, der giver dig fornemmelsen af at du sliber med en meget effektiv finger på 3 cm bredde.
6 til en vis grad kan man plane et område med med hvis man eks har lagt noget lapning meget ujævnt på.
Selvfølgelig skal man bruge maske og brille. Høreværn bruger jeg dog ikke og noget man virkelig vænner sig hurtigt til er at den sliber uden den ødelæggende støvsky, støj og at den stadig fjerner det man ønsker med en virkelig god føling.
En fantastisk maskine, dyr i anskaffelse, men derfra billig i drift.
mar 2021
Følger: 12 Svar: 2
Jeg skal i gang når der kommer så meget varme at polyesteren kan hærde.
Skønt at se og høre der er nogen har mod på sådan et projekt , men der kommer vel en opdatering fra dig når tiden kommer 🙂
God arbejdslyst , vh Henrik
Ombygning af mystisk båd