{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Moona L
Moona L
Tilmeldt:
4. feb 2023
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2

Fjernelsen af striber, og bådnavn på båden {{forumTopicSubject}}

Hej. Vi har en Maxi 108 som har blå striber på siderne og et navn som skal fjernes. Vi har en varmepistol men jeg syntes ikke det er særlig nemt, faktisk er det som om den blå striber bliver tværet ud på det lyse/ hvor på båden. Når jeg så prøver at give det af knækker det af, fordi det nok er blevet koldt?
Skal det folie boble før man kan skrabe det af måske?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Fjernelsen af striber, og bådnavn på båden
  • #1   4. feb 2023 Både Biltema og thansen har sådan et stort "viskelæder" som jeg har set brugt til at fjerne gamle motor mærker med. De ser ret effektive ud og ser ikke ud til at ødelægge lakken bagved.
    De kan sættes på en boremaskine, men jeg har ingen praktisk erfaring med dem selv.
    Men en hel båds stafferinger........ Så er ryger der nok et par stykker hvis ikke du skal have det sodasblæst.
    Se linket på viskelæderet smiley

    https://www.biltema.dk/varktoj/poleringstilbehor/polervarktoj/klistermarkefjerner-2000032675


  • #2   4. feb 2023 Du skal også regne med at det ses hvor der har været striber, det kunne man på vores ! selv om der blev poleret RET KRAFTIGT med div midler, når man stod rigtigt var det ret tydeligt hvor der havde været striber !

  • Moona L
    Moona L Tilmeldt:
    feb 2023

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #3   4. feb 2023 Hej Begge to. Jeg har brugt varmeblæseren og de steder hvor der "kun" er folie går det af men ... Den tidligere ejer har åbenbart malet ovenpå det, og det går det ikke lige af?
    Båden skal senere måske næste år have en gang maling over det hele så alle "pletterne" og små reparationer bliver malet over.
    Men jeg prøver det viskelæder de steder hvor der kun er folie 👍 tal


  • #4   5. feb 2023 Foliet skal være pænt varmt, så det småbobler. Det kan være svært at gøre nor temperaturen er lav.

    Men! stafferinger er ligesom en bikini-top, den efterlader hvide striber hvor solen ikke har kunnet nå ind. smiley Så derfor vil man oftest kunne se stafferingernes aftryk selv hvis de er fjernet helt


  • Moona L
    Moona L Tilmeldt:
    feb 2023

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #5   6. feb 2023 Vi har købt det "viskelæder" og prøver.


  • #6   6. feb 2023 Skriv endelig om virkningen af det her, da jeg selv skal igang med stafferinger på en motor hætte senere - og således på forhånd tak. smiley

Kommentér på:
Fjernelsen af striber, og bådnavn på båden

Annonce