{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

En LM 27??? {{forumTopicSubject}}

Hey nu skal i høre allesammen jeg skal arve nogle penge og hvis jeg er heldig så er der nok til at købe en LM 27 MEN der er ingen der ved noget endnu det kan MÅSKE lade sig gøre men hvad skal jeg tænke over jeg kan nogle knob dobbelt halvstik ned over en pæl og rundt om en pæl pælestik i to udgaver kan jeg og så enkelt og dobbelt flagknob men jeg behøver vel ikke engang et bevis for at sejle den skal jeg have et radio bevis og hvad kan sådan en købes for og hvor skal jeg søge efter den henne?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  En LM 27???
  • #1   13. mar 2023 Kunne godt tænke mig en LM 27 Mark 2

  • #2   13. mar 2023 Er der nogle der kan fortælle mig skal den forsikres og hvad ligger sådan noget i??? Ydermere så skal man jo nok have en plads til den i en havn og hvad skulle det koste?



    Kenneth


  • #3   13. mar 2023 Nå men kan godt se at det må nok bare forblive med at være en drøm har bare forelsket mig i sådan en og dens lækre former he he smiley men har ikke pengepungen til det

  • #4   13. mar 2023 Eller så igen har lige fået at vide at den kan forsikres (ansvarsforsikring) for 60,- om måneden kan det passe? Ham jeg snakkede med syntes også det lød mystisk men sagde jeg nok skulle regne med 200-300,- om måneden men hvad skulle sådan en bådplads koste ca???


    Kenneth


  • #5   13. mar 2023 båd plader koster ca 6000-10000 om året. Forsikring er ikke lovpligtigt og du behøver ikke noget for at sejle sådan en

  • #6   13. mar 2023 Ok så langt så godt men hvad skal jeg tænke over jeg vil mene jeg kan det grundlæggende skal jeg have et radio bevis? Det er vel ikke så svært er det?



    Kenneth


  • #7   13. mar 2023 Radio bevis har godt nok hørt om det Men hvis du nogensinde har brug for radioen Jeg plejer bare at trykke på de rigtige knapper og så er dette Det vil jeg i hvert fald ikke mene er nødvendigt. Hvad med det tekniske i at sejle med Sejl.

  • #8   13. mar 2023 Ja det er jo så det men kan jo bare bruge motoren




    Kenneth


  • #9   13. mar 2023 Hvorfor så købe en sejlbåd hvis man bare har tænkt sig at bruge motoren kom jeg lige til at tænke

  • #10   13. mar 2023 Ja ok det er jo så også en motorsejler men fordi det var sådan en vi havde dengang jeg var lille arvede den fra min farfar og jeg synes den har de lækreste former



    Kenneth


  • #12   13. mar 2023 Tja jeg ved det ikk skal lige overveje det her grundigt men det er en LM 27 Mark 2 jeg ønsker mig da den har nogle gode former he he smiley




    Kenneth


  • #13   14. mar 2023 Deuce, hatten af for at forfølge en drøm. Men hvis du er uden sejlererfaring og arver en slat penge, vil jeg nok foreslå dig at lægge ud med en mindre båd først. Og huske at selvom en ansvarsforsikring ikke er påkrævet, er den fandens rar at have den dag du banker ind i millionbåden der ligger ved siden af din.

  • #14   14. mar 2023 Ok Per men er ærlig talt lidt i vildrede ved ikke om jeg tør at kaste mig ud i det her jeg vil mene jeg kan det grundlæggende og der er alligevel ingen der kan huske det man lærer til et duelighedsbevis alligevel at rette en kurs for devierende og misvisende og alt det der er sgu meget godt hvis man sejler èn lige streg på et søkort men hvad så hvis man sejler rundt om Sjælland så skal man rette alle kurserne for det der det giver ingen mening mand og signalfigurer det er der jo heller ingen der kan huske alligevel men jeg ved at motor viger for sejl og ellers er der højre vigepligt og jeg kender bøjerne og ellers har man jo den der lap papir ved sig den der klassiske i ved nok smiley Hvis jeg nu kom til at kende nogle i sejlkubben så kunne de måske lære mig at sejle tja????



    Kenneth


  • #15   14. mar 2023 Den er bare så fucked up dejlig sådan en LM 27 med de lækreste former

  • #16   14. mar 2023 Jeg tror for 200 af de lange at jeg kan få en LM 27 Mark 2 i et pænt eksemplar det skulle der være råd til TROR jeg men ingen ved noget endnu



    Kenneth


  • #17   14. mar 2023 Jeg kender en der har en mindre båd og han har et speedbådskørekort og han mener godt at vi kunne finde ud af hvis vi skulle over og hente den et sted at han kunne tage med og guide mig lidt og måske også tage mig med de første gange jeg skulle ud og sejle så kan det vel ikke gå helt galt kan det? 7-9-13 he he smiley jeg tænker at hvis man er i "miljøet" så lærer man det vel med tiden det er vel det samme som at Sønderjyder kan Tysk er det ikke sådan noget lignende???



    KH Kenneth


  • #18   15. mar 2023 Jeg ved sgu helt ærligt ikke om jeg tør at gøre det her hvad siger i andre skal jeg forfølge min drøm eller lade være der er flere ting i det hvis jeg ikke får en LM 27 så vil jeg have et Rolex smiley



    Kenneth


  • #19   15. mar 2023 Kenneth, køb et Rolex og en mindre båd som du kan lære at sejle i.

    Hvis det så er noget for dig at sejle, sælger du den lille båd og Rolex'et (der kun stiger i værdi) og køber din LM27.

    Gider du ikke sejle mere, sælger du den lille båd og glæder dig over dit Rolex

    Smart ikk? smiley


  • #20   15. mar 2023 He he yeah har bare ikke lyst til at købe en lille båd vil have min LM 27 det kan vel ikke være så svært kan det?



    Kenneth


  • #21   15. mar 2023 Nå men den er sgu god tror jeg mormor sagde ikke noget til at jeg ville købe en båd he he men jeg har fået at vide at jeg skulle regne ud hvor meget det koster hvad skulle det sådan ca. Koste da at have en båd liggende? Skal man købe en plads til den og så betale bagefter for at have den liggende hver måned?

  • #22   15. mar 2023 Altså lad os sige jeg arver 500.000,- og bruger 200.000,- på båden så har jeg jo 300.000,- tilbage og som det er nu så kan jeg vel lægge 2000 til side om mådeden det 24.000,- på et år så skulle jeg måske bare have en knallert så jeg kunne komme ned til båden???



    Kenneth


  • #23   15. mar 2023 Prøv at se hvor dejlig hun er mand

    profilbillede
  • #24   15. mar 2023 Her er et billede fra kahytten et flot eksemplar af en Mark 2 179.000,-




    Kenneth



    profilbillede
  • #25   15. mar 2023 købe den

  • #26   15. mar 2023 Ja men jeg har ikke arvet pengene endnu men det må nok desværre forblive en drøm fordi det er et spørgsmål om at den SKAL forsikres der er en bådplads og den skal op og ned af vandet og desuden også vedligeholdes tror ikke jeg har nok knaster desværre smiley


    Kenneth


  • #27   15. mar 2023 Men ok min anden drøm om et Rolex kan så blive til virkelighed ved ikke helt endnu hvor meget jeg arver men der er god chance for at det nok er en pæn slat

  • #28   15. mar 2023 Hmm øv tror simpelthen ikke at der er cash nok




    Kenneth


  • #29   15. mar 2023 Medmindre nogle af jer har en god ide

  • #30   15. mar 2023 Altså man kan sige hvis jeg har 300.000,- tilbage så kan jeg bruge af dem men så om ti år så er pengene brugt og så har jeg ingen båd mere og det er jo ikke holdbart

  • #31   15. mar 2023 "Man kan købe alt så længe man ikke bruger pengene" som min far sagde smiley

    Kenneth, jeg forstår din lyst til at købe din drømmebåd, og måske du blot skal gøre det? Og ja, det kan da godt være du bruger hele formuen på at holde båd og står om 10 år uden midler. Men hvad så? Du har haft 10 dejlige år med din drømmebåd.

    Du sælger båden (som stadig er det samme værd) og har 150.000 til dit rolex ur, så helt spildte er pengene jo ikke.

    Men INDEN du gør noget, så snak lige med en person du har tillid til og som kender til økonomi. Det skal ikke nødvendigvis være din bankdame (hun vil bare have dig til at købe investeringsbeviser for det giver hende bonus) men et familie medlem eller en god ven.

    Investering: Køb af hus, båd, rolex ur osv. Afhængig af hvad du køber og hvor godt du passer på det, kan du sælge til samme pris eller nogen gange mere, nogen gange lidt mindre. En havneplads falder også under den kategori, da du sælger igen den dag du ikek har båd længere.

    Løbende udgifter: Brændstof, forsikring, havnepladsgebyr osv - ting der er nødvendige men som du ikke kan sælge igen.

    Arver 500.000
    Køber båd til 200.000
    Holder båd i 10 år til 30.000/år
    Sælger båd til 200.00
    = 200.00 tilbage af arv som du kan købe rolex for eller købe 2000 pizzaer for smiley


  • #32   15. mar 2023 Ja det har du også ret i men tror det er droppet tør nok heller ikke




    Kenneth


  • #33   15. mar 2023 Det er nok heller ikke noget for mit retarderede hoved og the best things in life are free så fuck den båd

  • #34   15. mar 2023 Nu kender jeg jo ikke din baggrund, men mon ikke de færreste starter ud i en 27fods sejlbåd uden sejlererfaring?

    Kig dig om efter en lidt mindre båd og se om det er noget for dig. Du kan altid sælge en båd igen, og en LM27 fra 70'erne er jo også fed næste år smiley


  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #35   16. mar 2023 Hej: Jeg har selv haft en LM 27 fanatisk båd meget rummelig familiebåd, normalt er der udstyr /navigation i den, den kræver ikke duelighedsbevis, men som sagt skal du have lovligtig forsikring, ellers må den ikke ligge i en havn, har aldrig hørt andet fra havnene ?????og der får man den så billigere hvis man har duelighedsbevis. Mark 2 er den bedste fordi den har alu ruder, husk den skal have enten Buck 24 hk som mindst eller også 36 hk og helst ferskvand,samt rulle genua, men den driver af ved manøvre i havn, så meget vigtigt at være på forkant med vinden. du kan sagtens få en til kr.200.000 Husk at se efter om den har osmose Held og lykke

  • #36   16. mar 2023 Ja ok men det er droppet tror jeg




    Kenneth


  • #37   16. mar 2023 Deuce

    Hvor er det befriende at høre om et menneske der har en drøm. Og har muligheden for at opfylde drømmen! Jeg har altid siden mine unge dage drømt om en sejlbåd. Der gik tyve år, enden drømmen blev opfyldt; det fortryder jeg. Få dig nu købt din drøm og båd. Allier dig med en kyndig, der kan hjælpe dig i læringsperioden, stille og rolig. Brug måske det første år i havnen, gør dig fortrolig med skibet, små ture sammen med en erfaren. Næste år lidt mere. tredje år er du i gang!
    Men tag det stille og rolig.
    Dejligt med mennesker med mod.


  • #38   17. mar 2023 Nej men det er droppet desværre det er heller ikke noget for mit gamle syrehoved at have en båd jeg køber et Rolex i stedet det er også en drøm

  • #39   17. mar 2023 Men ok måske jeg bare skulle gøre det som det er nu kan jeg lægge ca. 2000,- til side hver måned det er 24.000,- på et år mon ikke der skulle være råd den skal forsikres jeg skal have en havneplads og den skal tages op og ned af vandet og desuden vedligeholdes

    Desuden har jeg jo også noget af en arv tilbage måske 300.000,-


    Kenneth


  • #40   17. mar 2023 Nå men eksperterne har lige talt her på den galeanstalt hvor jeg bor og det ikke er realistisk og der er en grund til at jeg er på pension det er for stor en opgave for mig hold kæft i røven siger jeg bare smiley

  • #41   17. mar 2023 Det gør mig ondt at høre Kenneth, men måske de har ret i det er for stor en mundfuld for dig? De kender dig jo trods alt bedre end os her på forum?

    "Kan du ikke få den du elsker må du elske den du kan få" som min gamle far sagde med et glimt i øjet når han skulle drille min mor. Så måske du skulle se hvad der er muligt i din situation og overveje om det ikke også kunne give dig glæde? Er der ikke en sejlklub hvor du bor, måske du skulle kigge derned og snakke med nogle sejlere?


  • #42   17. mar 2023 Hmm tja men vil bare mene at det kunne blive min helt store hobby og så havde jeg haft et liv men ok jeg ved sgu ikke hold kæft hvor er det en åndssvag verden vi lever i mand smiley



    Kenneth


  • #43   17. mar 2023 Ja ok det hele ryger på gulvet det er ikke en god ide kan jeg så forstå?
    Det er bare ærgerligt for det har også altid været min drøm siden jeg var helt ung




    Kenneth


  • #44   17. mar 2023 Noget andet er hvordan ser det ud med piller og sejlads det går jo ikke så stærkt men øh???



    Kenneth


  • #45   18. mar 2023 Nå men den LM 27 er droppet tror alligevel også mit kvindfolk har købt en meget større og federe motorbåd til os på den anden side medmindre vi allerede er kommet til den anden side og ja kald mig bare totalt syg det ved jeg godt for det har jeg papir på ha ha smiley

    Nogle drømme skal man have forresten bliver jeg 40 i år utroligt

    Jeg køber mig et Rolex det er også en drøm


    Kenneth


  • #46   18. mar 2023 Desuden så HVIS min drøm ikke holder stik så har jeg da noget i denne verden jeg skriver digte og så har jeg et pænt fedt anlæg er også aktiv på Hifigalleri og det er på en måde også en hobby jo så det går jo nok det hele he he smiley smiley smiley

  • #47   18. mar 2023 Jeg har en Denon forstærker den vejer 30Kg den er bygget som en tank




    Kenneth


Kommentér på:
En LM 27???

Annonce