{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

Havneplads hva så nu {{forumTopicSubject}}

Jeg har en joda styrepult båd
Jeg har I nogle år bare haft den stående hjemme og sat den i vandet efter behøv
Nu har jeg så fået en havneplads, og hva skal der så gøres ved båden for at det bliver godt når den nu skal ligge fast i vandet
- Skal den have noget behandling på bunden.
- Vil det være en god ting med et cover eller lignende til, så båden ikke bliver til et badekar ved regn
- Hvad med sikkerheds foranstaltninger imod tyveri osv

Iben


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Havneplads hva så nu
  • #2   29. mar 2023 Tjek også om din forsikring skal laves om pga at den ligger i en havn og dermed frit tilgængelig for folk med et forvrænget forhold til ejerskab.
    De folk har desværre også adgang til div batteri redskaber der kapper alt, håber du kommer til at ligge så du er med på video overvågningen af havnen.
    Ellers er der næsten altid folk på havnen, så få dig en god omgangskreds dernede og tal med så mange som muligt så div folk ved hvor du ligger ( har så den bagdel at man bliver jo nød til at deltage i alle ting i havnen, og så ender man jo med at have det sjovt og hygger sig samt tale med en masse smiley smiley smiley der er altså så hyggeligt i havnen at tid ikke rigtig gælder der ) håber du får mange gode timer sammen med de andre smiley smiley smiley smiley


  • #3   29. mar 2023 Det er også skønt at have båden liggende, så den er klar smiley
    Og det behøver slet ikke at være så omstændigt.

    Bundmaling på overalt, fra lidt over vandlinjen og derunder. Det er slet ikke så teknisk og det har fungeret for mig siden 1993.

    Et cover kan være en god ide, så du undgår at skulle tømme båden for vand ofte. Hvis båden er selvlænsende, så er du jo automatisk ovre det problem smiley

    Jeg har aldrig haft et på, for jeg kan godt lide at komme ned til den smiley

    På motoren har jeg en simpel hængelås. Jeg har set man flotte, fancy og dyre løsninger, men når alt kommer til alt, så har en prof. tyv en motorsav med og saver bare hele hækken af både inkl. påhængsmotoren.

    Uanset hvad folk herinde siger, så spørg dit forsikringsselvskab om de har krav dertil, således båden stadig er omfattet af forsikringen. Så vidt jeg ved, så kræve alle have at båden skal have en ansvarsforsikring.


  • #4   29. mar 2023 primer+bundmaling er et must

    få lavet nogen ordentlige fortøjninger fra starten. hvordan de bedst udføres afhænger af din plads, spørg evt naboen for gode råd. ofte er det en god ide at krydse bagfortøjningerne.
    lås: monter en kæde eller wire med hængelås ud over den almindelige fortøjning.
    evt sæt gps tracker i din motor

    cover beskytter både mod uv-lys og vand. men man kan også bare have en pumpe i båden, men så skal du stadig hele tiden tjekke om der er strøm på batteri osv


  • #6   29. mar 2023 @5 jeg har med egne øjne set en båd med hækken skåret op for år tilbage, så det sker. Det var på Grønningehoved bådeplads i Kolding Fjord.

    Tror faktisk tyvene bruger en batteridrevet bayonetsav i stedet for en motorsav, den larmer knapt så meget. Og med den rigtige klinge æder den nok også dit jernindlæg smiley

    Men som med al anden tyverisikring, den skal ikke være 100% sikker, blot mere afskrækkende end naboen


Kommentér på:
Havneplads hva så nu

Annonce