{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

Sidemontering EL-motor {{forumTopicSubject}}

Hej
Kunne godt bruge nogle gode råd.
Jeg vil gerne montere både elmotor og ror samtidig.
Jeg forestiller mig at gøre som på billedet.
Er det helt ude i hampen?
Noget jeg ikke har overvejet?
Måske nogen har gode alternative ideer?

Kh Amatøren


Kommentarer på:  Sidemontering EL-motor
  • #1   4. maj 2023 det ser fint ud

  • #2   5. maj 2023 Det er nok vanskeligt at gøre det anderledes? Jeg vil dog overveje om du kan flytte motoren tættere på centeraksen af båden, da en motor helt ude i styrbords side vil styre båden til bagbord. Det er nok ikke mere end du kan korrigere med roret, men måske værd at tænke over?

  • #3   6. maj 2023 på mange mindre sejlbåde er det da også lavet på den måde

  • #4   6. maj 2023 Jeg ser sommetider billeder af decideret montering på sideræling. Men jeg tænker at det vil være en fordel, at få den placeret agter, ikke?

  • #5   8. maj 2023 Vil du kunne sejle uden elmotor også? For kunne man ikke forestille sig et beslag der tillod elmotoren at blive monteret roret så det styrer det hele sammen? Burde da være til at lave. Eventuelt en folde propel på motoren og så monter den lige under roret tæt inde ved båden. Der findes fx beslag som er lavet til montage direkte på påhængsmotoren, så det er gjort før. Men måske overkill? 😁👌

  • #6   11. maj 2023 Jeg havde på et tidspunkt en Lynæs 14 sejljolle, med en 2,8hk suzuki hængende på siden og bag pås ådan som sådan nogle nu engang har motorbeslaget siddende.
    Det var lidt ligesom det du vil gøre.
    Det fungerede fint, men den var lidt svær at dreje til den side motoren sad på.
    Til gengæld drejede den helt fint til den anden side, og den kunne også fint sejle lige ud.


  • #7   11. maj 2023 Tak til alle. Jeg prøver det ski'. Det er det med at bore i glasfiber uden man er sikker. Nu tør jeg godt 👍

Kommentér på:
Sidemontering EL-motor

Annonce