{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

Ombygning af askeladden 14-2565 {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Er helt ny her på forummet, men jeg håber at kunne finde lidt hjælp her smiley

Jeg købte i januar en Askeladden 14-2565, som jeg godt kunne tænke mig at gøre lidt ved.

Bagerst i båden er der et opbevaringsrum, hvor der lige nu er benzintank og batterier, hvilket virker, men gør båden meget centertung i bagenden. Det gør også at der er strøm lige ved siden af benzin, hvilket er en tanke jeg ikke bryder mig om.

Resten af bagenden er formet som et "panel", hvor det virker som om at der er to hulrum på hver side af opbevaringsrummet i midten.

Mit spørgsmål er så:
Er der nogen som ved om det er sikkert at skære hul til de to sektioner, for at dele benzin og batterier?
Eller er der nogen som ved om der findes et sted hvor man kan finde "bygningstegninger" for denne båd?

Alle forslag er meget velkomne smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ombygning af askeladden 14-2565
  • #1   4. maj 2023 tænker de rum er til opdrift ellers Byg en kasse foran

  • #2   4. maj 2023 Jeg er helt grøn i forhold til både... Men hvad betyder det at det er til opdrift?.
    Er det at luften i de "hulrum" gør at båden ikke synker under vægten af motoren?


  • #4   4. maj 2023 At din båd er "centertung" er ikke en ulempe, oftest er små både "sidetunge" hvis f eks førerpladsen er i siden som det ser ud til på din båd. Eller hvis benzintanken er i den ene side og skiftevis fyldes og tømmes

    Hvis du er bekymret over benzin og batteri i samme kasse (kan jeg egentlig godt forstå, har haft brand ombord), vil det nemmeste nok være at flytte batteriet frem i båden. Enten som modvægt i bagbord udfor styrepulten i styrbord eller op i stævnen for at holde den nede.

    At flytte batteriet kræver kun længere kabler og måske et hul eller 2, noget mindre kompliceret og mindre drastisk end at begynde at flytte luftkasser

    Er der ikke plads til batteriet oppe i opbevaringsrummet i stævnen eller under kistebænkene foran passagersædet i bagbords side? Husk at lave en holder til batteriet så det ikke banker rundt i høj sø


    profilbillede
  • #5   4. maj 2023 Ser lige din båd i galleriet, den er lidt anderledes end på billedet, men stadig med rum i stævnen. Det var nok der jeg vile flytte batteriet hen

  • #6   7. maj 2023 der er også strøm ved siden af benzin inde i motorkåben.... det er dog fornuftigt at have noget ventilation til det rum

  • #7   12. maj 2023 Wow... Så mange svar smiley Tusind tak for alle jeres tilbagemeldinger!

    Jeg tror at jeg går med en total omlægning af el, og prøver at lave noget fast rum til batterier oppe midt på, i rummet under det ovale sæderum i båden, så jeg kan separere benzin og strøm, men samtidig også distribuere vægten bedre.

    Tusind tak for jeres input


Kommentér på:
Ombygning af askeladden 14-2565

Annonce