{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.388 visninger | Oprettet:

fugt fjerner under vinter opbevaring {{forumTopicSubject}}

Sidste år havde mine sæder fået en del skjolder, jordslået og fugtige. Båden har havnekalesche samt en heldækkende pressening over sig.
Jeg har overvejet at købe en billig fugtfjerner (poser).
Er det en go ide? Har hørt fra camping forums at disse poser tiltrækker mere fugt og laver saltdampe, der så irer det metal der er på båden..
Hvad gør i andre?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  fugt fjerner under vinter opbevaring
  • #1   12. sep 2015 du skal starte med at de båd er fuldstændig ren ,for skidt og fedt ,alle flader tørret af . lad alt hvad der kan være åbent ,stå åbent ,for cirkulation. jeg bruger 2 fugtposer fra matas ,hængende over en spand . jeg har ikke anden pressening på en den heldækkende du kan se i min profil . og den er næsten lufttæt huller osv lukker jeg med tape.

  • #2   12. sep 2015 Jens , hvis din båd står udenfor om vinteren , nytter det ikke noget at bruge fugtfjetner fordi det er det umuligt at gør den lufttætte med bare en kaleche medmindre du bruger shrinkwrap og dækker hele båden. Luften er meget fugtigt om vinteren og fugtfjerneren vil bare saturere sig i kort tid.

    Vask interiorern af båden med Rodalon lige før du lukker den om vinteren og der vil ikke voks svamp eller mug over de næste 3-4 vinter måneder.

    Man kan også installere en kaleche blæser til at sørge for konstant ventilation og frisk klima i den .


  • #3   12. sep 2015 Det er ikke korrekt Kenneth .

  • #4   12. sep 2015 Jeg bruger en ozongenerator. har ingen problemer med fugt, skimmel eller andre vejrliget ting. koster men virker.
    http://baadudstyr-online.dk/affungtning-og-luftsanering/817-ozongenerator-airclino.html


  • #5   14. sep 2015 Det Kenneth skriver om kaleche blæser, mere kendt som vindsejl er brugt de sidste 200 år og virker faktisk ret godt. systemet går ud på en tragtformet pose der selv holder åbningen i vinden og derved skaber en naturlig ventilation af båden. at lukke båden helt inde i diverse plastik er en fejl. Det vil kun skabe højere luftfugtighed.

  • #7   14. sep 2015 jeg har ventiler i min , og har ikke haft problemer med fugt. (men nr 1 er da opbevaring inde i en god tør hal.

  • #8   14. sep 2015 Tak for jeres input.. Min båd står opbevaret indendørs, måske jeg bare ikke fik den grundigt tørret tør sidste år.. Jeg har købt en affugter i jemogfix (salt) som jeg vil forsøge med i år.. Og så lige tilse den engang pr. Md..


  • #9   14. sep 2015 ja den skal være tør , og meget ren , rengøring og evt aftørring med rodalon ,som en foreslår er vejen frem.

  • #10   19. sep 2015 Jeg synes ikke at fugtfjerner er særlig effektiv. Du skal passe på at du ikke pakker båden for meget ind. Hvis du bare har cirkulation nok i båden, er det meget bedre end fugtfjernerne.

Kommentér på:
fugt fjerner under vinter opbevaring

Annonce