{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
249 visninger | Oprettet:

Kristoffer H
Kristoffer H
Tilmeldt:
4. jul 2023
Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 3

Ryds430gt, Yamaha 25hk {{forumTopicSubject}}

Hej med jer. Har for et par uger siden erhvervet mig en lidt mere rigtig båd som nævnt i overskriften. Da jeg ikke er så meget inde i specs og sammensætninger spørg jeg jer. ☺️
Den sejler omkring en 16-17knob med 2 personer i båden. Vi tænker at den burde sejle lidt hurtigere. Båden er en ældre Ruds 430gt, men er meget pæn i bunden. Lidt smårep med glasfiber spartel men ikke noget voldsomt. Motoren er en 4takt Yamaha 25 hk fra 01. Der sidder en turning point 12 1/2 x 8" propel på som har lidt skrammer. Bør man skifte den ud eller er der en anden årsag til at den ikke sejler hurtigere ☺️


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ryds430gt, Yamaha 25hk
  • #1   4. jul 2023 Tror ikke du skal forvente meget højere hastighed med en 25hk motor på en 4,3m båd med 2 voksne.
    Hvad er rpm på motoren ved 17 knob? Med en 8 tommes propel og 6000/m vil du have et slip på 10% ved 17 knob,


  • #3   5. jul 2023 Der er ikke omdrejningstæller på så har ikke lige mulighed for at se omdrejningstal. Hvordan regner i det slip ud og hvad gør det. Er det tabt kraft? ☺️

  • #6   5. jul 2023 Er det bedst at anskaffe sig sådan en så man får det præcise tal, eller kan man købe en universal omdrejningstæller til at sætte i styrepulten. Det ville jo være meget fedt at have en siddende i hele tiden ☺️

  • #7   5. jul 2023 Jeg vil absolut anbefale en universal til montering på styrepulten, den berøringsfri kræver du tager motorhætten af og står og lyser på svinghjulet med fuld gas - ikke specielt behageligt eller sikkert for den sags skyld

  • #8   5. jul 2023 Jeg har bestilt en universal så må jeg prøve at få den installeret ☺️ tak for inputs 👍

Kommentér på:
Ryds430gt, Yamaha 25hk

Annonce