{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sejl tid
  • #1   12. sep 2023 Det kan enhver kortplotter vel! Eller download programmet navionics på din mobil eller tablet, koster dog 700kr om året.

• #2   12. sep 2023 Hvis du kigger på et overslag kunne denne her gratis version være en ide https://www.boatbookings.com/yachting_content/map_distances.php

• #3   12. sep 2023 Knapt 400km for mig hvis jeg følger kystlinjerne

profilbillede
  • #5   12. sep 2023 med 7 knob i marchfart 🙂

profilbillede
  • #6   13. sep 2023 Jeg har en 115 hk Yamaha som nok bruger 17-18 liter i timen ved 20 knob.
    Det er knap 2 km pr liter. Dvs 200 liter benzin den ene vej og 200 liter den anden vej.
    400 liter benzin til 15,5 kr pr liter giver 6200 kr. På nogle havne er det 17-18 kr pr liter. Så bliver det 7000 kr
    Ved 20 knob tager det 10 timer hver vej plus tankepauser. Nok 24 timer i alt. Langsommere hvis der er bølger på Østersøen.
    Hvis nu en motor koster 100.000 kr og holder i 2000 timer. Det er en afskrivning på 50 kr pr time. Det er 1200 kr ekstra
    Så et helt døgn og 8200 kr for en transporttur smiley
    Måske skal man køre til Ystad eller Simrishamn og sejle derfra i stedet for. Så slipper man da for en trailerbillet til hurtigfærgen.
    Det billigste er jo selvfølgelig slet ikke at have en båd smiley
    Det kan også være man skal lade være med at regne på det og sørge for at sejle mest muligt smiley

• #7   14. sep 2023 Det er vejret der bestemmer hvor hurtigt du kommer frem. Da der var corona tog vi turen over et par gange. Der er ca 160km fra Ishøj til Sandvig/Dueode og vi brugte ca 120l benzin pr tur. Turen ud tog 4 timer med en is pause undervejs og 12 timer hjem i dårlig vejr. Er vejret godt kan du bare sejle langs kysten, det er en god ide at have et kort for der er fartbegrænsninger lige omkring nabben og jeg ved ikke om de uddeler bøder hvis man sejler for stærkt. Er vejret dårligt er et fysisk kompas der er fastmonteret på båden en god ide for at holde retningen. Har du autopilot er det at fortrække, det går jeg ud fra ata du har når du troller. Tager du turen om nattern er det en god ide at have en AIS eller radar når man krydser de store sejlrutter. De store skibe er som perler på en snor i sejlranden som man krydser et par gange. Selv om det er koldt om natten så får man sved på panden når man krydser sejlranden med de store skibe (i dårlig vejr, fordi der kom storm dagen efter og man kunne ikke bare tage en uges ferie mere).
    Mvh. Alex

• Grand
    Grand Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 44
    #8   14. sep 2023 Hent appen Skippo Søkort. Den har en gratis version og ellers ca. 250 om året.

• #9   18. sep 2023 Jeg kan klart anbefale Skippo (Krak til Søs) i hele Norden. Især brugt appen i Danmark og Norge og fungerer uden problemer.

Kommentér på:
sejl tid

Annonce