{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.097 visninger | Oprettet:

Seadoo vandscooter og jetbåd {{forumTopicSubject}}

hejsa, jeg sidder med store våde drømme om at få mig en båd, og gerne en jet så jeg kan lege som på vandscooteren, men jeg er blevet i tvivl om motoren er noget skod eller om de holder

min ven havde en seadoo XP fra 1995 ca. hvor motoren konstant gik i stykker, næsten efter hver gang vi havde brugt den sluttede vi af med at den havde motorproblemer, og dette vil jeg bestemt ikke ud i med en båd, så jeg vil høre jer om seadoo XP vandscootern har samme motor som denne Seadoo jetbåd http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49809651

eller denne model:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49666592

og har min ven bare været enormt uheldig med motoren eller er de bare ikke så gode fra den årgang?

pengene begrænser mig rigtig meget, jeg vil helst finde en båd til under 80.000 kr. og har kun fundet seadoo modeller ind til videre, kan det passe?

Mvh. Sonny


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Seadoo vandscooter og jetbåd
  • #1   21. maj 2007 jetmotorer kræver generelt mere vedligeholdelse end en alm påhængsmotor.... men om seadoo skulle være værre end de andre jets ved jeg intet om..

    den første du linker til er da vist ret vild med 855hk smiley tror der skulle have været et 1 eller 2 tal


  • #2   21. maj 2007 bayliner laver også en i samme stil....der var en til salg i markedet for ikke så længe siden... kan ikke lige huske havd modellen hed

  • #3   21. maj 2007 den første har ikke 855 som han skriver, den har 2x 85 hk mener jeg. spørgsmålet er bare om det er den samme motor som seadoo XP og om den holder?

    Hvordan skal man vedligeholde sådan jet motor?


  • #4   21. maj 2007 det må være bayliner jazz du tænker på, den har jeg også kigget en del på.. nogle der kan svare på en den har en mere holdbar motor eller om man skal gå efter en seadoo?

  • #5   21. maj 2007 seadoo sejler med rotax motor og de kendt for at sejle pisse godt når de virker, men når de så begynder at gå i stykker så kommer hele turen. Da jeg købte jet var jeg på udkig efter en seadoo xp dog en ´99 eller `00 model, men alle dem jeg var ude og kigge på fejlede alle sammen et eller andet eller også påstod dem der havde dem tilsalg at de var blevet træt af at sejle vandscooter og det må der jo have været en grund til for det er det sjovest legetøj i verden så.... Jeg snakkede med et par forhandler og de frarådet mig at købe seadoo med rotaxmotor. Køb kawa eller yama`er det holder

    Ps. : en vandscooter/"motor" kræver ikke særligt vedligholdse der jo ikke nogen ting der kan gå i stykker, der er jo ikke nogen vandpumpe og olie mixeren kan man bare pille af og lave premix selv så man ved at den bliver smurt som den skal. bare den bliver skyllet igennem efter brug og evt. sprøjtes ind i lidt wd40 efter at der er blevet tøret af


  • #6   21. maj 2007 Hey Sonny.
    Den første du linker har nu da vist kun 1 x85 hk.
    Jeg mener ik det er den samme motor som den XP '95'er du snakker om.
    85HK motoren er en 2-cyl 720cc

    Den 2. du linker til er derimod en af de første modeller af de motore der også ligger i XP'erne.
    110HK motoren er en 2-cyl 951cc

    De lever et hårdt liv specielt dem der ligger i vandscooterne, da de får en del mere vand end dem der ligger i bådene. Men det er det samme som der gælder for biler: Hvis de bliver passet og plejet så kan de holde længe, men hvis ikke, så bliver det hurtigt dyrt!

    Jeg ville helt klart vælge den 2. med 110HK da 85HK er for lidt i sådan en Speedster. (Selvom du har dårlige erfaringer med den motor) Få den tjekket ordentligt igennem, evt. kompretionstest.

    Den aller fedeste er selfølgelig den med 2x 85HK Den har de mest ekstreme manøvreegenskaber jeg har prøvet!


  • #7   21. maj 2007 hej sonny jeg har en bayliner jazz 1994 som sejler perfekt og har fået ny turbine super til sjov og vandski osv. har du spørgsmål så ring til mig på 40812314. og tjek det her link.

    (link fjernet)


  • #8   21. maj 2007 Glemte lige at sige den er til salg hvis det fanger din interesse

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?AnnonceId=49731996


Kommentér på:
Seadoo vandscooter og jetbåd

Annonce