{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.493 visninger | Oprettet:

Rasmus J
Rasmus J
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 23

Shetland 570 {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvad skal ca. prisen på en shetland 570 med en 115 hk. mercury fra 91 være? Der er en i og optagningstrailer med, men ikke landvej.
Båden strippet for alt indvendigt og på agterdækket, så der skal man selv bygge op hvad man vil have.
Ejeren siger at den går lige over 30 knob og at den bruer 15-20 liter i timen ved 30 knop. Kan det passe?
Kan man på nogen måde se om skummet mellem skrogene er vådt?
På forhånd tak.
Mvh
Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shetland 570
  • #1   25. maj 2007 18-19 fod og 115 hk så burde den da ihvert fald snildt kunne nappe 30 og gerne mere
    min fætter har en shetland i ca samme størrelse 18,5fod siger han. den har også 115 hk og løber 37knob

• #2   25. maj 2007 Hej Rasmus

Lidt svært at sige, hvad prisen skal være. Der er meget stort udsving på priserne på denne bådtype.
    Den manglende apatering, trækker dog en del ned.
    Personligt ville jeg ikke give mere end 50 tusind for sådan en sag, men det kommer meget an på stand.

Hvis der er ankerbrønd, så check om den er tæt, ellers så check om bunden er hård og fast i det. Det er de bedste råd jeg kan give.

M.h.t. fart, så sejler min ca. 30-32 knob på toppen, og det er med en 90 hk motor. Vil tro, at ekstra 25 giver 3-5 knob mere. Jeg syntes 20 liter med 30 knob lyder som lidt i underkanten, men kan naturligvis ikke være sikker.

Håber du kan bruge mit input, og glæder mig til at høre, hvad du ender med smiley

M.v.h.

Christian

• #3   26. maj 2007 Rasmus J:

Du kan være helt sikker på at hvis den kun går lidt over 30knob,så er skummet fyldt med vand. Vi har været igennem den helt store tur på vores Shetland, hvor vi har fjernet ca. 150kg våd opdrift(skum).Men spørg manden om han vil bore et lille 6mm hul i bunden(indenvendig fra) for så ka du se med det samme om der er vand i,men hvis det er en gammel Shetland ka du være næsten 100% sikker på der ER vand i.
    Du er velkommen til at skrive eller ringe til mig hvis du har yderlige spørgsmål.
    Mvh. Dennis

• #4   26. maj 2007 Ups glemte at smide mit nr. 28688664 smiley

• Lars s
    Lars s Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #5   26. maj 2007 Hej.
    Hvis i har fjernet skummet fra jeres shetland, hvad har i gjort ved bunden? Er der kommet skum og så fiber på toppen igen eller har i bare lavet et luft kammer til opdrift?
    MVH
    Lars

• #6   27. maj 2007 flamingo-plader istedet for skummet er en god løsning

• #7   27. maj 2007 Lukket luftkamre

• Lars s
    Lars s Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #8   28. maj 2007 Ja det lyder som en god ide at bare have luftkamre i bunden. Så er det da slut med vard i skummet. Skal have min checket så bliver nok nødt at bore et par huller for at se om skummet er blevet vådt i min, det tyder på at det er et standard Shetland problem med en båd der ellers sejler rigtigt godt.
    Tak for svarene

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

#9   29. maj 2007 Hej
    Ja jeg har hørt om problemet med vådt skum i bunden smiley
    Kan man sejle i båden og bruge den resten af sæsonen og så arbejde på bund + div. vinteren over?

Jeg ved ikke om bunden er våd, men forventer det ....
    Jeg ville gerne vise nogle billeder af båden så i kunne kommentere på den konkrete båd, men det må man ikke når man ikke ejer båden smiley

Hvor meget plads er der i cockpittet ? Et det muligt at lave en form for "solseng" eller lign. så to kan ligge i cockpittet og tage sol?

Båden skal bruges til hygge weekendture med dkæresten, vandski/sjov med vennerne og dykkerture med 4 dykkere.

Burde denne båd ikke kunne klare dette?
    Har i Toilet i jeres ?
    Mvh
    Rasmus

• #10   29. maj 2007 Båden burde sagtens kunne sejle et par sæsoner endnu, uden problemer. Det er vel mest topfarten der kan være et problem! Men det er da noget der skal ordnes med tiden, for hvem gider sejle rundt i en båd fuld af vand og dermed dårligere opdrift ved forlis? MVH frank

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

#11   30. maj 2007 Hej igen

Hvordan ordner man bedst problemet med det våde skum ?
    Er skummet både i kabine og agterdæk?
    Alle erfaringer med renovering af shetland både søges:-)

Er der nogen i Kbh Sjællands området, der kunne være interesseret i at give en tur, jeg skal selvfølgelig nok give en skilling for turen smiley
    Mvh
    Rasmus

• #12   30. maj 2007 Her er et renoveringsprojekt på en shetland.

http://www.smaabaadsklub.dk/billeder/shetland536.asp

• #13   30. maj 2007 Hej Rasmus

Du kan godt lave "solseng" i cockpittet. Men det kommer lidt an på, hvordan den er indrettet. Der er en del forskel.
    Jeg har til min, desværre har jeg ikke noget billede af det endnu under min profil, men kort sagt, så har jeg lameller
    jeg lægger ud mellem de 2 bænke i siderne, og så lægger jeg 2 hynder på.
    Båden kan sagtens bruges til hyggeture, og kan heller ikke se, at vandsjov skulle være et problem. Dog skal du være opmærksom på, at den ikke drejer på en tallerken, og ikke er ligeså velegnet som andre typer.

Du kan snildt være 4 voksne ombord, men jeg ved ikke hvor meget dykkerudstyr kræver af plads. Igen kommmer det an på, hvordan cockpittet er indrettet.

Der er ingen tvivl om, at det er en god allround båd, med mange muligheder. Den sejler rigtigt godt, og man føler sig sikker i den. Skal man have noget bedre, så skal man have en noget større tegnedreng frem er min vurdering.

God fornøjelse med din søgning. Du bor lige langt nok væk, ellers måtte du godt have fået en prøvetur i min :o)

M.v.h.

Christian

PS. jeg har toilet i min, men det er ikke sat rigtigt på plads endnu, og skyldes udelukkende et ønske fra konen ;o)

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

#14   31. maj 2007 Hej Christian
    Hvor har du tænkt dig at placere toilettet ?
    Jeg ville gerne lave et lille selvstæændigt rum til toilettet, men er ikke helt sikker på at der er plads til det ....

Det ville være kanon hvis der kom flere billeder smiley
    Har du været igennem arbejdet med at renovere bunden ?

Hvor på Fyn er du ? Kører nogle gange over øen smiley
    Mvh
    Rasmus

• #15   1. jun 2007 Hej Rasmus

Toilettet placeres hvor det oprindeligt er tiltænkt, og det bliver derfor i den "åbne" kahyt.
    Jeg har ikke renoveret bunden, har ikke umiddelbart fundet tegn på problemer, men har godt nok heller ikke boret ned i den. Og vil hellere leve i lykkelig uvidenhed sommeren over ;o)

Jeg håber jeg får tid til, at komme en tur i båden denne weekend. Så vil jeg se om jeg ikke kan skyde et par billeder mere.

Jeg bor i Svendborg, så ikke lige opad motorvejen over Fyn ;o)

M.v.h.

Christian

• #16   1. jun 2007 lukket luftkammer er ikke det mest optimale hvis man sejler på grund og slår hul i skibet, men jeg sejler også selv med det. skulle jeg lave min idag ville jeg nok lægge flamingo i

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

#17   3. jun 2007 Christian
    Billieder ville være rare smiley Originalt står toilettet i styrbord side lige bage ved væggen til agter ikke ?

Mvh
    Rasmus

• #18   3. jun 2007 Jo, det gør det. Også der jeg vil installere det.
    Det blev ikke til billeder denne weekend, men satser på det inden for en uges tid :o)

• #19   10. jun 2007 Hej Rasmus.

Så fik jeg skudt et billede af "soldækket".
    Du kan se det under min båd.

Hvordan går din jagt ellers ?

M.v.h.

Christian

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

#20   11. jun 2007 Hej Christian

Det står lidt i stampe med båden. Har lidt kig på en i Sverige, men sælger mener det er besværligt at få den i vandet til en prøvetur smiley og så koster det jo lidt lige at smutte over at se på den .... Men hvis han er interesseret må han jo give sig lidt.

Spændende med solsengen. Hvor stor er den ? Hvordan har du lavet det der holder de midterste hynder?

Mvh
    Rasmus

• #21   11. jun 2007 Hej Rasmus

Der sidder en liste på hver kistebænk, og så har jeg bare
    købt sengebundslammeler, som jeg har skåret til.
    Den er vel omkring 80-90 cm x 1,9 m

M.v.h.

Christian

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    apr 2007

#22   14. jun 2007 Ok ser spændende ud. Havde dog nok håbet på lidt større. Hvor stort er agterdækketpå en 570?
    Mvh
    Rasmus

• #23   14. jun 2007 Cockpittet er vel omkring 2 meter i bredden x 2 i længden.
    Dette er dog ca mål, længden er +/- 25 cm

M.v.h.

Christian

Kommentér på:
Shetland 570

Annonce