{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.641 visninger | Oprettet:

hvilken maling hvor til båden?? {{forumTopicSubject}}

hej BG☺
vi skal have malet vores båd, udvendigt og indvendigt.

jeg er lettere forvirret over alle de betegnelser på maling og hvor det er til..

så er der en venlig sjæl der kan svare på et par sikkert dumme spørgsmål fra en ny i faget😊

vi skal have malet vores båd indvendigt, vi har pillet dørk pladen op og skifter den, skal vi male noget under den inden vi montere den? den skal selvfølgelig have glasfiber over samt der skal laves et par stuverum/ kasser at sidde på.
det hele skal males..

dernæst skal bunden have en tur, der skal skrabes og slibes lidt, men det kan vi klare😊 så skal den vel have en gang primer af en art? og til sidst en stærk bundmaling? må man male den nu? eller er der noget med at den skal i vandet hurtigt efter at den er malet?

vi maler selv, og regner med at tage i Biltema og købe malingen.. - hvis ikke dette frarådes os?

hvordan er fremgangsmåden på ovenstående? - det var lidt mange spørgsmål, men håber i kan bære over med det😊

på forhånd mange tak.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hvilken maling hvor til båden??
  • #1   27. sep 2015 Jeg vil anbefale dig at hente PDF filen " den lille søstærke" på nettet. Det er hempel ' s male guide. hvilke ting der skal bruges hvor, forberedelse af overfladerne osv osv.

  • #2   27. sep 2015 den er jo egentlig ret god👌👍

    et andet spørgsmål jeg kom til at tænke på.. vi skal lave en lille glasfiber reparation i kanten hvor fender listen sider, jeg har tænkt mig at sætte en plade fast med skruetvinger, men hvordan undgår man at glasfiberen hæfter på pladen?


  • #3   27. sep 2015 Ganske alm husholdnings film på brædtet, eller noget slipvoks der kan købes hos firmaer på nettet der handler med glasfiber ... god lyst med arbejdet...

  • #4   27. sep 2015 er det så simpelt!? hold da op:) - tak.. det er blandt andet spidsen der skal genopbygges, jeg havde tænkt at skære den til med "kaninen" til sidst, er dette korrekt? eller findes en anden bedre måde? hvor mange lag skal der til for at det er stærkt nok?

  • #5   28. sep 2015 Vinkel sliber havde jeg nok brugt ! ! sviner godt nok en del mere ( husk maske og briller ) ... kanin kan godt ryste og banke en del, så brug en fin tandet sav !
    Iden med at bygge op er at det skal ligne det andet og hvis det er den kant listen skal side på ... så skal den have samme tykkelse som den org kant.
    Husk at det er et rimeligt stort område der skal slibes ned, der skal være en skrå kant, så den nye fiber har noget at fæste til, se på you tube, der er masser af videoer af arbejds gangen ( se gerne flere, da der er mange små ting i de forskellige der kan være en hjælp ).
    Og vær ikke fedtet med at fjerne fiber på båden, Det skal være helt ok det du fæster det nye til, ellers er det lige meget.....
    FORBEREDELSE er alfa og omega for et godt og holdbart resultat, så tag dig tid ( undtaget når du har blandet resin, så skal det gå rimeligt tjept he he ) hav alt væv og ting til støbning klar og klippet i de rigtige størelser.... så kommer alt til at gå som en leg... ( man bliver lidt bidt af det he he, der kommer næsten til at gå sport i at man ikke kan spotte de rep man laver... )


Kommentér på:
hvilken maling hvor til båden??

Annonce