Regler om bjærgningsret {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen er der nogle som kender reglerne om kring bjærgning af strande både. Vi har diskuterte det en del på mit arbejde og jeg mener at hvis en båd river sig løs efter en storm og flyderhereløs rundt og evt strander på land må den som finder den tage bjærgningsretten på båden, hvis der evt er en som kan dukomentere at det er hans båd skal han af med 20procent af handelsværdinen. Diskusjonen udspringer i at efter den sidste storm vi havde ligger der en del joller og liggende ude ved kaldø vig , og en af mine kolegaer mistede hans jolle og ville så sejle derover og finde en anden som ikke var alt for smadret.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 3 Emner: 17 Svar: 111
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.074
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 3 Emner: 17 Svar: 111
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
maj 2007
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 18 Svar: 188
Han fik den reddet få meter fra stenbroen i Tisvilde og trak den hjem til Gilleleje hvor den blev lagt på land og fremlyst - Forsikringen blev fundet og de meddelte at sejleren skulle have en bjærgningsløn og at båden ikke måtte overlades til ejeren før den var betalt.
Ejeren kom rasende til Gilleleje og fik - pga misforståelser - sat sin båd i vandet og derved mistede sejleren retten til bjærgningslønnen......
Det er til gengæld toppen af svineri........ejeren påstod endda at båden var blevet stjålet og truede med alskens ulykker - sådan en sejler har man ikke den store lyst til at hjælpe en anden gang når det kan ende med udgifter for en selv at redde en andens båd mens man får skyld for det ene og det andet bagefter.....sejleren fra Gilleleje er naturligvis rasende, men kan intet gøre da han ikke har båden mere....
maj 2007
Regler om bjærgningsret