{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Dokumentation for forsikring overfor Politi {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kender lovgivning?? Fik at vide af politiet igår at dette dokument ikke var godt nok?? Efter hvad jeg har læst mig til skal jeg kun dokumentere at båden er forsikret, og ikke hvem der har tegnet forsikringen eller hvem båden tilhører.
Har oploadet det stk papir jeg viste til polisen igår som de ikke ville tage for gode varer


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dokumentation for forsikring overfor Politi
  • #1   20. maj Det er desværre ikke nok for det viser jo ikke at den er betalt. Men et print screen fra netbank at den er betalt det virker smiley

  • #2   20. maj Ja det havde jeg også, og viste det at den var betalt i Februar, men de sagde de ikke kunne se hvem der var forsikringstager eller hvem der ejer båden

  • #3   20. maj Mener bare at det er jo ikke hvem der ejer båden man skal dokumentere men udelukkende at den er forsikret

  • #4   20. maj Hmm det lyder som en meget emsig betjent, det burde være ligegyldigt hvem det ejer båden bare den er forsikret 🤔 og selvfølgelig ikke stjålet 😅

  • #5   20. maj Jeg synes der mangler skrognr på dokumentet, er der ikke kun motornr angivet?

    Jeg ved ikke om der står policenr øverst til højre, men ellers kunne det godt ligne et forsikringstilbud og ikke en police for det utrænede øje - og åbenbart også for bent betjent

    Jeg er forsikret gennem Danske Tursejlere, og der kan man udprinte et "forsikringsbevis" hvor der står bådens detaljer, policenr, forsikringssum, forsikringstager og at der er betalt for 2024



  • #6   21. maj Det vedlagte dokument ligner mere et forsikringstilbud.

    Du skal kunne fremvise følgende, hvis du bliver stoppet af politiet til vands:

    1) Forsikringspolice ( bliver ofte sendt til dig eboks )
    Her skal bl.a fremgå forsikringstagerens fulde navn, adresse og postnummer.
    Bådens skrognummer skal være skrevet på selve forsikringspolicen.

    2) Kvittering på betalt forsikringspolice evt. med bekræftelse fra dit forsikringsselskab.

    Det er en god ide, at printe papirerne ud, og have dem liggende fast i båden. Det er noget nemmere, end at fedte rundt med en mobiltelefon i lettere bølgegang.

    Vær opmærksom på, at der er forskellige regler til søs i de danske politikredse.

    Husk også, at der i flere danske farvande er forbudszoner, hvor lystsejlads er forbudt. Det koster 5000,- kr. i bøde, hvis du overtræder det,

    Hastighed til søs er en af de dyre. Det koster 5000,- kr. første gang, du overskrider den fastsatte hastighed, og 10.000,- kr. anden gang. Mon ikke det så koster 15.000,- kr. tredje gang.... smiley

    Ud over den lovpligtige ansvarsforsikring, skal du selvfølge have styr på reglerne om redningsveste, evt. CE godkendelse af båden, promillegrænsen ( samme regler, som ved kørsel i bil ) og alt det andet....


  • #7   21. maj Jeg får hvert år et "Blue Card" blåt kort tilsendt fra forsikrings selskabet der har overskriften "CONFIRMATION OF COVER" dvs en bekræftelse for at båden er dækket af forsikringen som jeg printer ud og har liggende i båden. Det ligner noget der dækker over alt i EU altså noget standard og der står HIN (Hull Identification No) som din mangler.
    Tidligere havde jeg Tryg men de sendte aldrig noget ud, nu har jeg Pantaenius og de har lidt bedre styr på de papirer man skal bruge...


  • #8   23. maj Jeg er med på at police og dokumentation for betaling skal vises, og det indsatte dokument er policen, men han der har tegnet forsikringen vil ikke have hans navn til at figurerer på dokumenter, derfor er navn klippet af.
    Og derfor spørger jeg om det iflg lovgivningen er sådan at ejer/forsikringstager identitet skal fremgå, eller om man kun skal dokumentere at båd er forsikret


  • #9   23. maj Når jeg læser lovgivning står der bare at man skal kunne dokumentere at båden er ansvars forsikret

  • #10   23. maj Tjek min facebook profil under "Rolf Vallebo Thorngaard ( nytdrev.dk )"

    Dagens artikel omhandler netop svar på forsikringen af lystbåde - svaret er kommet efter min henvendelse til Nordsjællands Politi ( maritim afd. )


  • Ivan L
    Ivan L Tilmeldt:
    jun 2023

    Svar: 1
    #11   23. maj Du kan få et bevis fra forsikringer ( i hvert fald Tursejlerne ) at forsikringen er betalt

  • #12   23. maj Er det dig der har båden Lars, eller "spørger du for en ven"?

    Det dokument du viser, har en åbenlys mangel, der er ikke angivet skrognummer. Det får mig til at antage, det er et forsikringstilbud og ikke en police.

    Hvis "ham der har tegnet forsikringen ikke vil have navn på dokumenterne", er det så fordi en anden har forsikret din båd? Jeg synes det lyder underligt at have en anden mands båd til over 300.000 forsikret anonymt.

    Som sagt er det lidt svært at forstå om du er forsikringstager, bådejer eller blot bruger. Men det nemmeste ville nok være at ringe til forsikringsselskabet og få dem til at udstede den dokumentation der kræves.


    profilbillede
  • #13   23. maj Du skal medbringe det blå bevis som du for tilsendt hvert år enten som papir eller på mail som du så selv skal printe ud.Ligeledes dit speedbåds kørekort/duelighedsbevis samt redningsveste til alle ombord

  • #14   23. maj Du skal ved kontrol kunne vise at den båd du sejler i er forsikret efter gældende regler.
    Såfremt båden kræver certifikat, speedbåds kørekort eller duelighedsbevis, så skal du som fører kunne dokumentere dette.
    Det gøres typisk ved brug af kvitteringer eller beviser.
    Ejerskabet er som sådan ligegyldigt, bare dokumentationen er gyldig - og det er nok lidt svært ikke at vise noget frem uden at der osse står på en kvittering, hvem der har betalt - men ejerskabet er egentligt ligegyldigt ligesom hvis du eks lejede en båd.


  • #15   23. maj Enig med de fleste, det er båden der er forsikret, ikke ejeren.
    Han (Ikke hun smiley ) skal kun betale....Ligesom i andre sager derhjemme.
    Axus Nordic levere et klistermærke med en kode. Går man ind på
    https://www.baadbogen.dk/ og taster koden ind, får man data på gældende forsikring.


Kommentér på:
Dokumentation for forsikring overfor Politi

Annonce