{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.153 visninger | Oprettet:

Gelcoat {{forumTopicSubject}}

Ohøj Sejler.

Jeg er ved og sætte min båd i stand, købt som forlist projekt en Finmar 26. Skroget var spartlet og malet da jeg fik båden, spartlen var krakeleret.. Så derfor er alt maling spartel skrabet slebet af. Med stor respekt for den originale Gelcoat. Slebet med korn 40 og står nu ren men ru/grov, jeg vil give båden en ny Gelcoat og Topcoat og sprøjte den på var planen. Jeg er nysgerrig efter og høre om nogen har erfaring i at sprøjte det på og erfaring i det hele taget. Har erfaring i div. sprøjte opgaver osv. bare ikke med gel/topcoat. Lad høre jeres historier.

Vh. Søren


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gelcoat
  • #1   8. okt 2015 Følger!

  • #3   9. okt 2015 Du skal først prøjte med Topcoat i sidste lag skal der flere lag er det gelcoat først

  • #5   9. okt 2015 Planen / ideen var og spartle små skader og så slibe den med korn 320 så glat som mulig, men dog stadig så der er en form for vedhæft. Og så sprøjte ny Gelcoat på. Har på et tidliger tidspunkt snakket med Aarhusimport som sælger Gel og Topcoat til ny produktion og ligene. Han siger for at få så blank en overflade skal bunden være så glat som mulig, men kan ikke undgå og sætte ? ved vedhæftningen. Og Næste udfordring er så hærder Gelcoaten op på ca 15 min ved 20 grader jeg har 20-24 m2 båd der skal sprøjtes. Nogen der ved hvor længe der skal / må gå mellem Gel og Topcoat. Og for at tænke ud af boksen , findes der en beder løsning for at få den flot og ikke mindst vandtæt, det er den selvfølgelig men så osmose ikke bliver næste problem.
    Søren.


  • #6   9. okt 2015 Jens der er jo voks i topcoaten.. Godt nok kommer det op til overfladen men der vil stadig være rester i selvom man sliber imellem lagene. smiley

Kommentér på:
Gelcoat

Annonce