{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

kasper j
kasper j
Tilmeldt:
18. apr 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 1

vægt på motor {{forumTopicSubject}}

er der nogle som kan hjælpe mig med hvad en 70 hestes påhængsmotor fra start 80´er vejede da det er det min båd er godkendt til men vil meget gerne have en stører motor på men ved ikke hvor stor den må være da det har noget at gøre med vægten på motoren.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  vægt på motor
  • #1   12. okt 2015 Det er mere den større belastning flere hk giver på hækken det kommer an på.

  • #2   13. okt 2015 Hvis din båd er godkendt til 70hk burde du holde dig indenfor anbefalingerne uanset vægten på motoren selv. Der er nogen der forstærker hækken men personlig vil jeg aldrig selv købe båd hvor det er lavet .
    Det tager prof bådebyggerne mange år til at beregne, afprøve og godkend bestemt båd dimensioner og det er en blanding af sikkerhed, skrog holdbarhed , sejlenskaber og generelt sødygtighed .


  • #3   13. okt 2015 Er der ikke også noget med at det kan blive rigtigt dyrt, hvis man laver skader og der er en større motor på end der må være ! ! !
    Mener også at forsikringen kan nægte at betale ( hvis man da har en ) hvis det er !


Kommentér på:
vægt på motor

Annonce