{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.747 visninger | Oprettet:

DMD !
DMD !
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63

Flytning af båd fra trailer til bådsta {{forumTopicSubject}}

Nogle der kan forklare en smart måde at få en båd på ca. 300 kilo fra trailer over på et bådstativ uden kran eller anden form for lyftemidler kan se massere mennesker har deres båd stående i indkørelser på stativ. hvordan får i båden over på stativ? vil helst ikk prøve mig frem!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytning af båd fra trailer til bådsta
  • #1   28. jun 2007 300 kg burde 4 voksne mennesker da kunne flytte rundt med, men har aldrig prøvet det så vil ikke garantere noget

• #2   28. jun 2007 300kg !!!!!! Bare løft den af!!!!
    Nej spøg til side.
    Min båd vil jeg skyde på vejer 1300kg med fuld tank. Sammen med en kammerat skubbede vi den af den gamle trailer, da jeg skulle have ny trailer. Vi brugte bare paller og bildæk samt træklodser, at sætte båden af på.
    Hvis rullerne er bare nogenlunde, burde du selv kunne klare det medmindre du er superhomo.
    Men det er nok en god idé, at have traileren spændt på en bil så den ikke pludselig tipper.
    Men det er simpelt og nemt. Læg nogle paller, og et par dæk ovenpå, så den kommer til, at stå lidt levere end traileren. Og så er det bare at skubbe derud af.
    Held og lykke.

• #3   29. jun 2007 det jeg ville gøre... bakke trailer op hvor båd skal være-- stille lidt paller osv ud hvad man nu har. spænde båd fat i noget modhold og så stille og roligt køre fremad med bil for dermed at kunne lægge klodser ind under midtt og front. uden man skal anstrenge sig overhovedet

smiley

• #4   29. jun 2007 Bak for fuld skrald ind i indkørslen, og knald så bremserne i! Vupti, så er båden læsset af! MVH Frank ......300kg, kan 4 mand løfte på plads!

• #5   29. jun 2007 Jeg har flyttet min Flyfish på knap 3 ton fra stativ til trailer, kun ved hjælp af en donkraft, autobukke, træklodser m.m., ene mand........
    Det tog et par timer og jeg fik varmen, men det var ikke vanskeligt.
    Suntop'en har jeg flyttet begge veje.

Det er en fordel, hvis stativet er samme højde som traileren, så kan man slå motorbenet ned, men båden er også nemmere at få af, da den ikke skal stå i nogle dramatiske vinkler under aflæsning.

Det er i øvrigt nemmere at læsse båden af, på klodser/paller, da man kan placere dem som man vil, et stativ sætter begrænsninger.

Som der står skrevet, så skal du bruge paller, træklodser, bildæk, donkrafte, og den stil, så find det først.

Derefter bakker du båden hen hvor den skal stå.

Læg klodser under bagenden af båden, så den ikke hviler på traileren i bagenden. Løft trailer og båd på een gang, hvis det er nemmere, læg klodser ind under og sænk igen, så den står på klodserne. Her er det nødvendigt at der er et stykke af bagenden som er fri af rullerne, altså hænger ud over, det skal være sådan at når den er klodset op, kan du trække traileren frem, uden opklodsningen går på tværvangerne på traileren.

Klods den op, i siderne helt agter, så den ikke kan vælte, når du begynder at trække traileren frem.

Bind båden fast til et træ eller lignende, så den ikke ryger med frem, når du begynder at trække traileren væk.

Så kobler du spillet af, og begynder med bilen at trække frem, så skulle båden gerne blive hængende. Brug bilen, så sker der ikke noget uforudset med at traileren pludselig stejler eller lignende.

Du må ikke køre så langt frem at den bagerste rulle kommer hen og køre der hvor V'et begynder at skråne opad, så risikerer man at opklodsning og hele skidtet vælter, det skal i hvert fald være en meget stabil opklodsning så.

Så stop inden du når så langt. Når du så holder der, løfter du båd/trailer lidt op og putter klodser eller paller ind under V'et.

Sænk igen og båden hviler nu på klodser og ikke længere på traileren, så kør den væk.

Nu kan du jo så fjerne tovet den var bundet til træet med, samt klodse den lidt mere op, så den står stabilt.

Sådan har jeg gjort.

• DMD !
    DMD ! Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63
    #6   1. jul 2007 Tror jeg sku jeg kan bruge til noget Per G. tak for hjælpen!

Kommentér på:
Flytning af båd fra trailer til bådsta

Annonce