{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
433 visninger | Oprettet:

Øhop i det sydfynske {{forumTopicSubject}}

Familien (2 voksne, 4 børn i alderen 11-19) overvejer at tage et par dages øhop i det sydfynske hvis vejret arter sig i uge 30 eller 32.

Det bliver i åben styrepultbåd, så helst tørvejr. Overnatning bliver i medbragt telt evt i et shelter hvis det er ledigt (hvad det jo nok ikke er). Alternativt overnatning på stranden

Er der nogle gode fif og råd fra andre gallerister til sådan en tur? Vi regner med at traile båden til Faaborg, alternativt tanke den fuldt og lægge ud fra Jyllandssiden, Aabenraa eller et slæbested på Als.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øhop i det sydfynske
  • #1   11. jul Jeg ville nok vente til uge 32, da er "industriferien" slut. Og lige præcis med øerne er det sku altid overfyldt 🤔🛥️

• #2   12. jul det lyder som en awesome tur.
    uanset hvad skal det nok blive godt.

som verden er blevet er et godt råd herfra en Powerbank og usbstik til de unge mennesker... så er de nærmest lykkelige

• #3   12. jul #2 Detver ikke kun de unge som er glade for powerbank og usp stik smiley
    Men god ide smiley

• #4   12. jul Faaborg er jo et godt udgangspunkt (bor selv i Faaborg), tag de små øer og gerne Drejø Gl. havn hyggeligt sted. God tur!

• #5   13. jul Morten K, har den gl. havn el til gæstersejler, er den anden havn ikke så go, eller ,,,

• #6   15. jul Tak for alle svarene og de gode råd. Det bliver nok i uge 32, da vi gerne vil undgå "kjøvenhavnere" og regnbygerne smiley

Opladning skulle der være styr på, ungerne har power banks og til nød kan vi jo lade imens vi sejler.

Er der fisk at fange med i øhavet eller vil det være spild at tage en stang eller 2 med?

• #7   16. jul Hej Per
    Nu ved jeg jo at du kender Lillebælt, så måske er er mine forslag kendte:
    Slæbested i Genner Bugt, Sønderballe Strand. Fint og fredeligt sted med parkeringsmulighed. Sikkert billigere end at køre til Fåborg.
    Alternativt slæbestedet i Hejlsminde.
    Bågø har altid plads til en båd der ikke stikker dybt, og der er god strand at trække den op på også. Lille og billig campingplads lige ved havnen hvor der også er "købmand" og grillbar. Nyere toiletfaciliteter.
    Årø har været lidt banal, men har forbedret sig meget og fået golfbiler man kan leje og køre øen rundt. Lige nord øen for er der tit en del sæler at se på. Der skulle også være godt at fange fladfisk, men ved ikke lige for tiden....
    Brandsø, ubeboet og uanseelig ø, men på DR kan man se dens betydning for Danmarkshistorien med Rane Willerslev, og så er det sjovere at have været der.
    https://www.dr.dk/drtv/episode/smaa-oeer-_-store-historier_-fjenden-paa-isen-og-pest-eller-kolera_193468
    Helnæs bugten. Stærkt overset område, man kan sejle rundt om øerne i fladt vand, fin havn i Faldsled, og mange meget sikre ankerpladser. Bøjden havn og by i udkanten.
    Og så er der faktisk fisk i Åbenrå Fjord, hvis man kommer forbi der, og så kan man jo besøge Barsø også.
    Og ved godt, at det sydfynske er lidt længere nede, men mine forslag er jo på vejen......

• #8   16. jul Hej Laur
    Tak for gode turforslag. Hejlsminde er faktisk min "hjemhavn" da vi bor ved Sjølund, så den kender jeg ganske godt. Brandsø ligeledes, dejlig strand og ofte ret øde, fotoet i trådstarten er faktisk fra netop Brandsø.

Sønderballe strand er derimod ny for mig, det kunne meget vel være et godt udgangspunkt for turen til øhavet, det må studeres nærmere.

• Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #9   17. jul Kan foreslå en badeeftermiddag ved Drejø Klint hvis vejret er til det. Så smukt

Kommentér på:
Øhop i det sydfynske

Annonce