{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
88 visninger | Oprettet:

Johnson evinrude 40 hk 1998 indikator {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har fået skiftet impellerne på min Johnson Evinrude 40 hk bådmotor, og der er fin stråle.
Men efter 3 minutter hyler advarselampen, en dråbe med udråbstegn. (2-taks olie er fyldt)

Se billede: Det første ikon.

Er der en venlig sjæl der kan forklare hvad det skyldes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Johnson evinrude 40 hk 1998 indikator
  • #1   15. jul Alarmen kan betyde flere ting afhængig af om den hyler den hele tiden, med lange intervaller eller korte intervaller. Som jeg forstår det er konstant hylen overophedning, lange intervaller lavt olieniveau og korte intervaller pumpefejl eller luft i olieledningerne så der ikke tilføres olie.

Hvis den hyler hele tiden og ikke bliver varm vil jeg tro det er en sensor fejl, check ledningsføringen.
    Lange intervaller, olie beholder sensoren fungerer ikke, prøv at checke ledningerne.
    Korte intervaller: Bland 2t olie i benzinen før du starter igen. Prøv så at tage olieslangen af ved karburatoren og se om der kommer olie ud, hvis ikke er pumpen fejlet eller med luft i systemet.

• Vlado P
    Vlado P Tilmeldt:
    apr 2025

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   i går kl. 06:43 Mange tak Per. Alarmen hyler efter 3 minutter og vare i ca 2 sek.
    Jeg fik også kontrolleret om slangen fra karburatoren og hen til den lille studs, sad korrekt på. (Se billede nr. 2) Jeg var nødt til at skrue den af, for at komme ind til gear-shift skruen, ved ikke om det kunne have en sammenhæng med luft i systemet?

Jeg vil forsøge med lidt ekstra 2-taks olie i tanken, og se om alarmen forsvinder efter 3 minutter.

profilbillede
  • #3   i går kl. 14:36 Hvis den lyder konstant i korte intervaller betyder det pumpefejl, dvs din selvblander (måske) ikke virker.

Fejlen kan jo være en sensorfejl, luft i systemet eller pumpen er kaput. Men med mindre det er en sensorfejl får din motor ingen smøring, og kører du videre risikerer du motoren brænder af.

Derfor vil det være en god ide at blande olie i benzinen i din tank indtil du har konstateret om din blandepumpe sender olie op til karburatorerne.

• Vlado P
    Vlado P Tilmeldt:
    apr 2025

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   i går kl. 16:00 Tak for svar Per.

Jeg har ikke en særskilt Olie tank, til at selv blande olien. 2-takst olien bliver blanden med benzinen og påfyldt direkte ned i benzin tanken.
    Benzin slangen går direkte fra tanken og hen til et benzin filter og derfra op i karburatoren.

Men hvis jeg sætter lidt ekstra 2-taks olie i tanken, må jeg prøve med dit forslag og se om der kommer olie op til karburatoren?

• #5   i går kl. 22:07 Så du bruger ikke selv-blander pumpen men blander selv olie i benzinen? Så skal selvblander delen vel bare kobles fra elektrisk?

Kommentér på:
Johnson evinrude 40 hk 1998 indikator

Annonce