{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.400 visninger | Oprettet:

Hidea Påhængstmotor {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har for nylig købt mig en ny Hidea påhængsmotor 9.9 HK. Hele produktionen foregår i Kina, men er en tro kopi af Yamaha, hvilket sammen med den lave pris fik mig til at vælge denne model. Den køre super godt! helt perfekt faktisk. Se evt. min video fra en sejltur her: https://www.youtube.com/watch?v=NnSQ4RRDJZY

Motoren starter oftest i første ryk, men af og til sker det (faktisk på hver fisketur), at jeg stopper motoren (fx for at fiske 10-15 min) men når jeg vil starte motoren igen, skal der af og til 15-20 ryk til før den starter. Det virker som om den er druknet hver gang.

Er der nogen af jer som kender til mærket eller har erfaringer med det?
Hvad kan dette skyldes?

På forhånd tak
Malthe smiley


Kommentarer på:  Hidea Påhængstmotor
  • #1   9. dec 2015 Du skal bruge chokeren

  • #2   9. dec 2015 Hej Frederik.
    Jeps, det gør jeg også, så det kan ikke være problemet.
    Tak for dit svar alligevel smiley


  • #4   9. dec 2015 Hvis den er under 2 år gammel er det vel bare at indlevere den til reparation på reklamationsretten?

  • #5   9. dec 2015 Det kan du have ret i Thomas, men spørgsmålet er så bare om en reparation er nødvendig, eller om det er mig der gør noget forkert smiley

  • #6   9. dec 2015 Men vil sige lidt det samme som Jens S: Det kan være at motoren allerede er så varm når du gør dette, at du ikke skal bruge choker!

    Både min plæneklipper, sneslynge og hækkeklipper skal kun have choker ved første opstart og hvis man slukker motoren inden for det første minut. Derefter startes de uden problemer uden choker! Så næste gang prøv at start den uden choker efter en pause.


  • #7   9. dec 2015 Det er ikke en kopi af en ny Yamaha, men aflever den tilbage som reklamation.

  • #8   9. dec 2015 Ja.. Når jeg er ude og sejle og har haft slukket motoren så er det bare at hive i snoren en gang ude choker så starteren.. Min motor er en Yamaha 9.9 fra 05-08ca 4takt

  • #9   9. dec 2015 Stol aldrig på kineser lort.

  • #10   10. dec 2015 Peter B, lort siger du? Så kan du smide 80% af alle din tøj, fiskegrej og elektronik i skraldespanden . Næsten ALT er nu lavet i Kina m også de stor navn brands som din iPhone , Lenovo, Nokia, Motorola, Gucci , versace,

  • #11   10. dec 2015 Købte deres 5hk-modeller i foråret, og den har aldrig haft problemer med at starte. Lyder som om problemet kun opstår når den er varm?

  • karsten e
    karsten e Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 6
    #12   10. dec 2015 Har du prøvet at trykke på benzinbolden. Hvis der er en utæthed mellem tanken og motortilslutninge, kan benzinen "falde" tilbage i slangen.

  • Flemming R
    Flemming R Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   10. dec 2015 Prøv at slukke på benzinhanen når du ligger stille og fisker.
    Har hørt at karburatormodeller kan "drukne sig selv" når de ligger og "vipper".
    Måske er det derfor at den skal have de mange ryk før den starter igen?


  • Bo R
    Bo R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 9
    #15   10. dec 2015 Ingen chocker, din motor er stadig varm nok den første halve times tid, pā min tohatsu er der en tegning på gashåndtag, der viser hvor gashåndtaget skal stå når man genstarter varm motor, ca 1/10 gas hvor det for kold motor med chocker er 0 gas, så prøv dig lidt frem og se hvad der funker.
    Virkeligheden er jo nok at i 9 ud af 10 tilfælde får man druknet den.
    Er du i tvivl så prøv at skrue dit tændrør af, har du druknet den er tændrøret vådt af benzin


  • #16   10. dec 2015 Jeg vil gætte på en mikroskopisk snavspartikel på svømmerventilen.
    Hvis du bruger gammel benzin fra plæneklipperdunken kan dette være årsagen.
    Hvis du lukker benzinhanen næste gang og den så kan starte er det i hvert fald det. Brug evt. et benzintilsætningsmiddel fra Biltema, Krogslund e.l
    Det kan "redde" gammel benzin fra at give belægninger ved stilstand


  • #18   14. dec 2015 Havde de samme startproblemer på min Mariner 40 HK 2 takt fra 2004. Her var det motorvarmen der fik benzin til at fordampe og fjerne ilten. Jeg løftede motorcover for frisk luft - herefter startede den som en mis smiley

  • Bo R
    Bo R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 9
    #19   15. dec 2015 Claus,det lyder forkert på vores kolde breddegrader, sikker på at du ikke skal skifte impeller og afkalke/rense kølesystemet ?

  • #20   19. dec 2015 Hej. Har solgt båden, men som jeg forstod det, så var det generelt problem.

Kommentér på:
Hidea Påhængstmotor

Annonce