{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Bastian K
Bastian K
Tilmeldt:
18. apr 2005
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20

CE for dem med praktisk erfaring {{forumTopicSubject}}

Jeg er ny til sejlads med motorbåd, men er ved at købe en 18 fods bowrider (3,0L) fra 2002. Båden er ikke solgt i DK fra ny, kommer fra sverige.

I den forbindelse har jeg læst de tråde der er om CE mærkning med stor interesse.
Men søger også vejledning fra jer der har "hænderne" i honningkukken allerede (ejer en båd).

På den båd jeg er ved at købe sidder der popnittet en sort metalplade på ved gashåndtaget med CE mærke efterfulgt af et et nummer.
Med tanke på den sidste tids skriverier om falske/eftermonterede CE mærkninger, mangler jeg derfor noget info om hvordan man ved at kigge på båden(CE mærkningen kan afgøre om den er korrekt(ægte) CE mærket, herunder:
hvordan ægte (fra fabrikken monteret) CE mærkning ser ud på båden
hvor den er placeret (dette er vist reguleret af IMCI som jeg forstår det men de angiver ikke dette på deres side).
andre forslag til at afgøre lovligheden af den faktiske CE mærkning på båden.

Hvad forslår i jeg får lavet af service eller andre ting inden jeg kommer i vandet; jeg skal have skiftet olie+filter på motor/drev, kompresionstestet, imprel skiftes.
Noget jeg mangler at tænke på at service eller generelt (andet end at købe båden selvfølgelig;o)?

Tak for hjælpen
Bastian


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  CE for dem med praktisk erfaring
  • #1   29. apr 2005 Nu er jeg ikke lige ekspert på dette område men du burde da have bogen fra CE godkendelsen, og der skulle der da gerne stå skrog id nummeret i den!

Kommentér på:
CE for dem med praktisk erfaring

Annonce