{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Renovering af limbo 14 {{forumTopicSubject}}

Jeg går med tankerne om at finde en godt brugt Limbo også forsøge at få den sat i stand.

Hvad skal man bruge af grej?

og hvor lang tid tager det for en slidt men ikke hullet båd hvis man feks kun koncentrere sig om det udvendige?

Feks en båd som denne:
http://www.dba.dk/styrepultbaad-limbo-aarg/id-1014316580/

Er det muligt at få dem til at stå som nye?
Hvid og evt. så tæt på en ny orginal hvid Limbo.

Jeg er helt grøn på dette område.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Renovering af limbo 14
  • #1   17. dec 2015 Hvis du er helt grøn, så vil jeg anbefale at du ikke kaster dig ud i et eller andet vildt. der er mange der går død hvis der skal laves meget.

  • #2   17. dec 2015 Hvis der ikke er nogen huller eller store skader i glasfiberen er det ikke det store problem. En ordentlig vask og noget ny maling, wupti. Mindre huller kan spartles med glasfiberspartel.

  • #3   17. dec 2015 Jeg har en alm rystepudser, men går ud fra man skal have maske og evt en excentersliber?

    Men skal de males eller kan man gøre andet?
    Hvilke produkter bør man bruge?
    Der skal vel også lak til?


  • #4   17. dec 2015 Hvis du vil slibe alt ned er en rystepudser ihvertfald ikke nok.
    Maske er en rigtig god idé. Du skal male med Topcoat bagefter.


  • #5   17. dec 2015 De gamle Limbo både har det med af få stres revner, sådan lidt rundt omkring...
    Jeg tror ikke du kan nøjes med en gang maling, der vil altid dukke lidt fiber arbejde op, så det skal du lige have i baghoved, alt er desværre ikke så lige til som vil have det til at være he he.
    Når det så er sagt ....... så kik rundt på nettet og se evt. indslag med lette rep af glasfiber og metoder til at renoverer både, men giv dig tid til at gøre det ordentligt, det vil gøre dig glader for det endelige resultat, samt du mister ikke så meget ved salg... ( for du VIL sælge på et tidspunkt ... for at få noget STØRRE, NYER osv. det er en besættelse der bare gror på en, sådan noget båd værk he he )
    Held og lykke hvis du kaster dig ud i det.....


  • #6   17. dec 2015 Der mangler virkeligt en god begynder guide til denne slags projekter.


  • #7   17. dec 2015 Sund fornuft og lidt her og lidt der, så kan du sikkert få det hele til at hænge sammen.
    Bare gå igang og lær hen ad vejen....


  • #8   17. dec 2015 Regn med det du kan se ,og forvendt der dukker det samme op under gelcoaten af stress/slag revner , som skal repareres . og ofte indstøbt finerplade i hækken er som hovedregel rådnet op. Så det kan være tidskrævende at renovere ældre glasfiber både , men også spændende/lærerigt smiley
    Mange joller som er 20-40 år har ofte haft et blandet hårdt liv .


  • #9   17. dec 2015 evt tag et kik på min og lasse n¨s profiler. vi gør lidt i den slags

Kommentér på:
Renovering af limbo 14

Annonce