{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.429 visninger | Oprettet:

Niels M
Niels M
Tilmeldt:
31. jul 2015
Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20

Glasfiber speedbåde/styrepultbåde {{forumTopicSubject}}

Hej alle
I forbindelse med kik på "ny" båd i styrepult/speedbåd segmentet har jeg brug for et godt råd:
Er der ved fremstilling af den type både (produceret fra 90`erne og frem) brugt en eller anden form for træ skelet i mellemrummet i mellemrummet mellem selve skroget og dørken i båden ?
Jeg har efterhånden været ombord i adskillige både i 16-19 fods størrelsen, og man kan aldrig komme til at kigge ned i det mellemrum, som der er i alle v-formede både. Spekulerer på, om der der blot er hulrum, skum eller andet.
Jeg kan pludselig forestille mig en speedbåd fra slut 90`erne, som ved en forkert bølge revner eller knækker i bunden, fordi der ved produktion er brugt "træ-ribben", som så efterhånden er rådnet væk. Bekymrer jeg mig uden grund ?

På forhånd tak for gode råd og input.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Glasfiber speedbåde/styrepultbåde
  • #2   20. dec 2015 det er charmen ved at købe gammelt. de fleste er støbt op med skum og dette kan efter mange år godt begynde at suge vand hvis der har været et lille hul

  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #3   21. dec 2015 Du har ret - men jeg har det bare sådan med både (og faktisk også biler), at de
    pæneste/flotteste ofte er dem, som har 10-20 år på bagen. Lidt gammeldags måske, men både fra start 90`erne har ofte nogle flotte linier, som nydesignede både mangler smiley


  • #5   21. dec 2015 Har en Crescent 506 med dobbeltbund,men her er monteret en lænseprop så evt. vand kan tappes af,båden er fra 98 og der er ingen problemer med den,kan anbefales.

    profilbillede
  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 1
    #6   24. dec 2015 Blot et godt råd: Køb en båd der er CE-mærket eller godkendt af norske Veritas. Der findes mange gamle både derude der ikke er sikre nok. God 'jagt' smiley

  • #7   25. dec 2015 jeg har 2stk crescent skipper jeg selv har støbt motorbrønd på med 40 hk mariner, en 2takt og en 4takt ti salg 23724539. der er ikke skum eller træ der er rådnet du er velkommen

Kommentér på:
Glasfiber speedbåde/styrepultbåde

Annonce