{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

HJÆLP til køling på mercruiser v6. {{forumTopicSubject}}

håber nogen kan hjælpe mig med at fortælle mig hvordan jeg fostsikre min motor og hælder vand på den? og er sådan en ferskvandskølet eller salt? og hvordan funker sådan noget? håber nogen kan hjælpe mig er lidt i knbe og er ny i faget med indenbordsmotore.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til køling på mercruiser v6.
  • #1   5. sep 2007 Du kan finde en guide ovre på www. b aa d s n ak . d k fjern lige mellemrummene

  • #2   5. sep 2007 jeg plejer at starte med at gemmenskylle motoren med rent vand og derefter bliver den opstartet i en tildannet regnvands tønde fyldt med vand og kølervæske, i bunden af tønden er der en dykpumpe som sender vandet hen til mit kølevandsintag [ sidder under bunden på min båd ] og lader motoren køre til den er drift varm, derefte kvæler jeg motoren med motorolie ned i karburatoren [ dette ødelægger godtnok tændrørene, men den skal jo have nye til foråret after første opstart alligevel ] når motoren er afkølet bliver div olier og filtre skiftet, og så er det jo bare at ryde op og vente til det bliver forår igen.

    hvis din motor er ferskvands køler sidder der en beholder over vandpumpen med kølervæske i, hvordan denne vinter konseveres tør jeg ikke udtale mig om, men det ville hjælpe hvis du har et billed af motoren til andre brugere


  • #3   5. sep 2007 kenneth B - Jeg ved godt der er mange der gør det med de kvæler den med motorolie - men jeg er desværre ikke tilhænger af det..

    Der er mange fint følene ting på en motor f.eks dyser..

    De kan finde på at sætte sig.. ?

    Men, det er bare min mening.. Det kan godt være jeg bare er lidt pylleret smiley



  • #4   5. sep 2007 Jeg bruger ikke motorolie med Rust Fogging Oil fra mercruiser - det er lavet til det samme og anbefales af mercruiser

  • #5   5. sep 2007 EN N - jamen, er det motorolie lign. ?

  • #6   5. sep 2007 nu er der ikke så mange dyser på min gamle motor, men kunde også se på den anden side, at man skulle skifte olie først og derefter konsevere og det kan jeg godt se det fornuftige i.

    en n. det produkt du omtaler er det til at sprøjte ind i cylendrene eller er der til at hælde diregte ned i karburatoren.


  • #7   5. sep 2007 Det er en spray flake - man sprøjter det ind gennem karburator eller på MPIère gennem luftindtaget - når motoren begynder at ryge stopper man den.

    Det er mercruisers anbefalede metode til konservering - der er som sagt en hel guide på den anden bådside med procedure etc.

    Sprayflasken med olien kan købes hos enhver Mercruiser forhandler


  • #8   5. sep 2007 Olien kan ses som produkt nr 2 på dette link: (link fjernet)

  • #9   5. sep 2007 Så er det bare mig der er en smule pylleret.. smiley

  • #10   6. sep 2007 Rolf T - Ja, det er sq træls at skal ud og investere i en ny maskine - det har jeg gjort i Glastron - det er ikke billigt smiley

Kommentér på:
HJÆLP til køling på mercruiser v6.

Annonce