{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.373 visninger | Oprettet:

Bo P
Bo P
Tilmeldt:
13. mar 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 52

Wakeboard {{forumTopicSubject}}

Nu må jeg lige have lidt hjælp!!! jeg har i dag forsøgt at begive mig ud på wakeboard.

Meeeeen hvordan er fremgangsmetoden for at komme op på det møg bræt?

Jeg ligger i vandet med knæene bøjet og med wakeboardet vinkelret på linen
Båden sejler langsom fremad og jeg skubber det forreste ben frem, båden accelerer og jeg burde være oppe????.

Hvor hårdt skal ham der sejler båden accelererer når jeg skal op?

lidt hjælp ville være rart, så jeg kan komme op på boardet imorgen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Wakeboard
  • #1   10. maj 2005 Tja... bare øve... det lyder ok det du gør. Jeg plejer at sidde helt i hug og når han trækker slider jeg lidt og idet jeg rejser mig op drejer jeg brættet på langs.
    Men ja langsom start er nemmest. og jeg tror det er lettest at starte med brættet ca 45 grader i forhold til line og også i vandet i forhold til vandret. Når han trækker står du så skråt ud mod venstre ca 45 grader.


  • Bo P
    Bo P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 52
    #2   10. maj 2005 hvor hurtigt skal man sejle?

  • #3   10. maj 2005 ca.: 20-22 MPH plejer vi at ligge på. Tit er det en svær fart for mange både, da det er lige på planningstærskelen farten som regel ligger på.

  • Bastian K
    Bastian K Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #4   10. maj 2005 Hej Bo

    kan godt forstå dig, sidst jeg prøvde blev boardet ved med at forsvinde under mig (lidt som når man har fået for meget at de våde vare).

    Prøv at kigge på http://www.danskvandsport.dk/28/ hvis du ikke allerede har være der.

    Mvh
    Bastian


  • Bo P
    Bo P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 52
    #5   11. maj 2005 Jep jeg er også lige fadet over den hjemmeside, må ud og prøve imorgen...

    Ps. har nogen et board tilsalg er jeg interesseret


  • Bo P
    Bo P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 52
    #6   11. maj 2005 Jyllinge er sku lidt langt væk, jeg er fra Helsingør.
    Men ellers tak for tilbudet lasse


  • #7   11. maj 2005 Stillingen du ligger i er rigtig nok, men du skal sørge for at holde tærene op mod dit ansig dvs. bordet ligger i en hældning på vandet. Desuden synes jeg det er nemmere når båden for fuld skrue fra start, det giver et bedre ryk, og du er dermed nemmere oppe af vandet. Lige i det du kan mærke rykket, drejer du din højre fod frem, mens du ligger vægten på venstre. På den måde undgår du at boardet glider væk under dig... Så bliver du ved med at ligge vægten bagover indtil du kan mærke du ikke slingrer mere...! håber det kan hjælpe!

  • Rasmus A
    Rasmus A Tilmeldt:
    dec 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #8   12. maj 2005 Når du skal op skal du lave en bestemt bevægelse. Forestil dig at du ligger ned på jorden og der så står en op og rækker dig en hånd så du kan komme op. Så laver man lige et stød med benene mens man hiver i vedkommendes arm og du er oppe og stå. Samme bevægelse laver du på wakeboard. Armene strækt mellem dine ben med linen stram, og knæene helt oppe til brystet. Og husk at have boardet VANDRET indtil du er helt oppe på vandet. Når båden så giver gas, støder du fra i benene og er oppe. Så vender du boardet til den side der passer dig. Regular hvor du har venstre ben forrest eller goofy hvor du har højre ben foran. Normale højre håndet/fodet mennesker står regular. Jeg står på 5 sæson nu, og jeg var selv 10-12 forsøg om at komme op første gang:) Hvis du skal have et board se om du kan finde et Hyperlite board f.eks. Project. Har set et Parks 138 på dba.dk til at par tusinde. Det virker fornuftigt.... Held og lykke!

  • Rasmus A
    Rasmus A Tilmeldt:
    dec 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #9   12. maj 2005 Forresten..... fuld knald på båden når du skal op af vandet. (men hust at holde linen stram inden da *g*)

Kommentér på:
Wakeboard

Annonce