{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Deuce
Deuce
Online Tilmeldt:
28. aug 2018
Følger: 11 Følgere: 111 Emner: 30 Svar: 256

Bay liner {{forumTopicSubject}}

Hej jeg går lidt med en drøm om at købe en Bay liner hvad skal man tænke på har aldrig haft båd før men hvad er der i det?
Slag på tasten tror i jeg er for retarderet til det eller skal jeg bare gøre det??? Det er nok kun en drøm tør nok ikke tja jeg ved ikke???

Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 600 kr.
  • Græsslåmaskine der ikke vil starte 700 kr.
  • Fjernet trærødder og haveaffald 3.500 kr.
  • Sætte loft lamper op 940 kr.
  • Samle garderobeskab 1.200 kr.
  • Udkiftning af blandingsbatteri / armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bay liner
  • Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#1   29. mar Ok det kom sgu lidt bag på mig chefen har lige fortalt mig at det er et max go og mit hoved ikke fejler noget i forhold til at tage et speedbådskørekort det kunne være lidt for vildt det er min største drøm der kunne gå i opfyldelse hvad gør jeg nu? Og hvor skal jeg kigge efter en Bay Liner?

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#2   29. mar Men how hard can it be?

Jeg skal vel have et speedbådskørekort og et radio kursus og så er den ikke længere eller??? Skal man have førstehjælps kursus???

Så kunne jeg sove i den om sommeren vildt nok

K.H.C

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#3   29. mar Hvilken speedbåd skal jeg gå efter hvis der skal være en seng i den i stævnen så man kan sove på den og brugt eller ny hvis den max. Skal koste 200.000,-???

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#4   29. mar Det skal bare være en lille speedbåd men med køje i stævnen så man kan sove i den???

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#5   29. mar Hmmm øv det forbliver nok en drøm for tror ikke jeg har råd til plads og vedligeholdelse og sådan noget øv

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#6   29. mar Nå nej sorry jeg havde misforstået noget med forhold til priser tror jeg har råd

Men hvad gør jeg nu?

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#7   29. mar Skal man have forsikring?

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#8   29. mar Glem jeg spurgte det bliver for bøvlet for mig der er jo flere ting i det end man skulle tro

Ærgerligt det kunne ellers have været fedt

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#9   29. mar Har jeg gjort noget forkert siden der ikke er nogle der svarer i må undskylde alle beskederne???

Kenneth

• #10   30. mar Det er lovpligtigt at have ansvarsforsikring. Der er du nødt til at kontakte nogle forskellige selskaber og få nogle tilbud. Evt ved Tursejlerne.

Det vil sandsynligvis kræve et speedbådskørekort som minimum for at forsikre den da det er et lovkrav for at sejle den.

Havneplads svinger meget i pris afhængig af hvor i landet, og der er du nødt til at forhøre dig i den havn du gerne vil ligge i, samt også om der overhovedet er plads.

Ift årlige udgifter så kan jeg kun give dig eksempler på hvad jeg bruger da dine udgifter vil være afhængigt af de priser du kan få på forsikring og havneplads. Jeg havde en 26 fods Coronet, og der gav jeg 10.000 kr for havneplads, 4.500 kr for kasko med ansvar, 5.500 for isætning og optagning med kørsel, 4.000 kr på vedligehold, 8.000 kr på diesel, dvs samlet 32.000 kr om året.

Nu har jeg en 44 fods motorbåd, den koster 19.000 kr i havneplads, 11.000 kr i kasko med ansvar, 4.000 kr for isætning og optagning på havnen, 8.000 kr på vedligehold, 17.000 på diesel, dvs samlet 59.000 kr om året.

I ovenstående eksempler er der ikke taget forbedringer og reparationer med. Jeg er i gang med at totalrenovere vores 44 fods, og har indtil nu lagt ca 75.000 kr for det der er lavet, og regner med mindst det samme før jeg er færdig. Heldigvis skal jeg ikke lave noget ved motorerne eller strømmaskinen.

Tænker at årsagen til at ingen svarer dig skyldes at du i årevis har fablet om alle dine drømme, men at du aldrig tager springet og gør noget ved dem. Jeg vil lægge hovedet på blokken og påstå at folk med fornuftig førlighed, og en relativ normal mentaltilstand, uden problemer kan erhverve et speedbådskørekort.

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#11   30. mar Ja ok tak for svar

Men det er droppet det er for omfangsrigt og der er for meget bøvl

men det kunne have været fedt

K.H.C

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#12   30. mar Det er nu ikke engang så meget speedbådskørekortet der bekymrer mig eller det der skal gøres vedligeholdelse af båden det er mere det med finanserne det hænger sgu ikke helt sammen

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#13   30. mar Har jeg gjort noget forkert da???

K.H.C

Over&Out

• Kaj L
    Kaj L Tilmeldt:
    mar 2010

Emner: 1 Svar: 16
    #14   2. apr Jeg tror jeg ville gå efter en nordisk bygget båd i stedet for Bayliner, Feks en Norsk, Svensk eller Finsk

• #15   2. apr Hej Kenneth
    Længe siden du har skrevet noget herinde, går det godt?

Jeg kan sagtens forstå du har drømmen om en bayliner eller for den sags skyld en hvilken som helst anden båd. Men for at drømmen skal blive mere end en drøm, er der jo en del praktisk der skal falde på plads.

Speedbådskørekort, forsikring, havneplads og ikke mindst en båd er jo noget du skal have styr på.

En bayliner er ubetinget en fed båd, men desværre også møgdyr at købe, forsikre og sejle med. Og det er nok heller ikke en god begynderbåd hvis man ikke har den store erfaring, så måske du skulle sætte ambitionerne lidt lavere?

Du skriver jo selv du har "kuk i kysen" så jeg tænker du bor et sted hvor der er nogen der passer lidt på dig? Er der ikke nogen af dem der kan hjælpe dig lidt i den rette retning?

Held og lykke, håber du kommer på vandet

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#16   3. apr Ja ok men det er droppet igen desværre det kunne ellers have været fedt

Men det hænger ikke helt sammen med finanserne

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#17   3. apr Men det er sgu ikke engang alt det praktiske eller speedbådskørekort der bekymrer mig som sagt det er mere finanserne der ikke hænger helt sammen

Men tak for din omsorg Per

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#18   3. apr Men det bliver i mit næste liv jeg får en båd

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#19   3. apr Men jeg har startet nedtælligen ved ikke med jer andre men i mit næste liv skal jeg have sådan en her

profilbillede
  • Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#20   3. apr Og det er meget muligt jeg bor på bosted men det bliver kaldt et familiekollektiv og det er dog et meget kærligt sted vi elsker allesammen hinanden og der er god mad hver dag og vi skal finde påskeæg i haven på Søndag vi skal i luksus sommerhus til sommer og jeg er godt klar over jeg ikke er helt normal men hvad er normalt? Jeg tror sgu ikke der er nogle der er det vi har allesammen vores egen lille verden

Kenneth

• #21   3. apr Vi er nok allesammen lidt småskøre, og financer og tid er jo knappe for os alle.

Men helt oprigtigt Kenneth, prøv at starte ud med lidt mindre. En lille motorbåd der ikke kræver alverden, eller hvorfor ikke en sit-on-top kajak? Jeg købte 2 kajakker sidste år, og jeg tror hele familien sejlede mere i dem end i vores båd sidste år. smiley

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#22   3. apr Ja ok Per det er pænt af dig min ven men gider ikke bøvlet

Det bliver næste gang

Kenneth

• Deuce
    Deuce Online Tilmeldt:
    aug 2018

#23   3. apr Men tak for dig Per