Sjælland rundt i speedbåd. {{forumTopicSubject}}
Hej herinde.
Er der nogen der har erfaring med Sjælland rundt.
Min tanke var at prøve og holde max hastighed hele vejen rundt.
Tanken var at starte fra Gilleleje og tage den rundt en tidlig sommer morgen på forhåbenligt fladt vand.
En umiddelbar rute rundt ender på ca 400km.
Jeg estimerer 300 liter brændstof på turen.
Deter selfølgelig meget men det værd synes jeg
Mine bekymring ligger nede ved den sydlige del af Sjælland hvor der er lidt snævert.
Jeg har prøvet at lave ruter igennem Guldborgsund men måske nogen her har en ide til en rute gennem det sydlige hvor man kan komme igennem hurtigt og sikkert.
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 50 Både: 4 Emner: 107 Svar: 353
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
Vil du også rundt omkring Lolland, men ikke Falster - altså sejle igennem Guldborgsund?
Har tit sejlet i området og igennem Guldborgsund er der bøjer langt det meste af vejen, men vil foretrække en elektronisk søkort, da der er områder som ikke er opmærket så godt med bøjer, specielt når man sejler ud af Guldborgsund og drejer til højre imod Nysted, der skal man rigtig langt sydpå, før man kan dreje imod højre.
maj 2011
Følger: 14 Følgere: 39 Både: 3 Svar: 6
du kan jo starte med at melde dig ind i www.powerboats.dk., der sider alle den der har alle rekorterne i DK og de fedeste både, de laver en del fælles ture hele sommeren, og ikke mindst Copenhagen pokerrund 13 14 15 som kan ses på you tube. Mvh Benni
Ps i er alle velkommen.
Sjælland rundt i speedbåd.