{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.346 visninger | Oprettet:

Støbning af ny bund.. {{forumTopicSubject}}

Hey.. da min båd ikke har dobbeltbund, vil jeg gerne lave en bund i båden af glasfiber.

Jeg havde tænkt mig at lægge flamingo i bunden således at jeg til sidst har en plan flamingo plade der hvor bunden skal være. Så ville jeg male den øverste flamingoplade med plastikmaling, således at jeg kan ligge glasfiber og polyester overpå disse uden at flamigo'en bliver opløst. Men hvor meget polyester og hvor meget glasfibermåtte skal der bruges til dette for at det er holdbart?

Og skal man måske istedet ligge en træplade ovenpå flamingoen og lægge glasfiberen der istedet?

Evt gode ideer?


Kommentarer på:  Støbning af ny bund..
  • #1   15. okt 2007 ikke flamingo men skumplader da flamingo smelder og du kan købe glasfiberne ved min far hvis du mangler det

  • #2   15. okt 2007 minimum 3 lag glasfiber.... så gang arealet med 3 når du bestiller måtter og så køb lidt ekstra... polyester og hærder købes så det passer til antal måtter.....jeg ville lægge en vandfast krydfinersplade(østenfiner er velegnet) over flamingoen.....mest fordi det er nemmere at rulle luften ud af glasfiberen hvis man har en hårdt underlag......
    husk god maske og udluftning(eller lav det udendørs) samt et par gode latexhandsker......og så vil jeg anbefale dig at købe sån en allurulle til at rulle luftboblerne ud med(den koster under 100kr og sættes på en alm malerrulle)det er meget vigtigt at få alt luften ud


  • #3   15. okt 2007 450grams......
    mnin bund blev lavet først af et lag 450 og så et lag af det flettede , kan ikke huske hvad det hedder, (det suger noget polyester hehe) og så et lag 450 mere..... der ligger en 12mm østenfiner plade under og det kan du ikke træde igennem.


  • #4   16. okt 2007 Okey, så hvis jeg ligger en 10-12 mm østenfinerplade over flamingoen, hvor meget polyester og glasfibermåtte skal jeg mon så ca. bruge? Dørken bliver ca på 5 m^2..


  • #5   16. okt 2007 Jeg ville helt klart mene at du skal vælge at lægge en x-finér plade i bunden oven på nogle spandter af træ, du kan evt. lægge glasfiber på spandterne også. Bare at lægge fiber oven på skum eller flamingo tror jeg ikke er en god løsning. MVH frank

  • #6   16. okt 2007 yeees... Men hvad med forbrug af glasfiber, og evt fremgangsmåde?


Kommentér på:
Støbning af ny bund..

Annonce