{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

Hjælp til ankering {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Hvor føler jeg mig dum ved at spørge men stadig for nysgerrig til at lade være, så jeg håber der er en venlig sjæl der kan komme med svaret.

Når en båd skal ligge til anker så smider du ankeret ud forrest. Men jeg har købt en 14 fods speedbåd/jolle og har på ingen måde mulighed for at komme ud til fronten.

Vi var så 3 der sad og diskuterede hvordan man gjorde og de løsningsmodeller der blev sagt virkede simpelthen alt for bøvlede.

Derfor spørger jeg så jer. Hvordan kaster man anker når man som mig ikke har mulighed for at komme hen til fronten af båden.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ankering
  • #1   13. mar 2016 Du kan også fortøj en anker bagfra (faktisk meget populær i Sverige) men der en en fordele at gøre det forfra da båden kan takle vind og sø bedre . Det fleste både jeg har set kan det lade sig gøres. Har du et billede af din båd?

  • #2   13. mar 2016 Jeg har store bølger hvor min båd skal være til søs så det ville være mest behagligt hvis jeg kunne fortøje foran så spidsen er mod bølgerne.

    Det kan du tro jeg har


    profilbillede
  • #3   14. mar 2016 Denne kunne være en løsning.
    http://www.marinetorvet.dk/visprodukt.asp?ProduktID=706


  • #4   14. mar 2016 En mulighed kunne være at fastgøre ankeret i stævnen , fastgøre 2 meter tov på ankerlinen . opbevare ankeret i kabinen , når du skal ankre smider du ankeret i ,så sidder det hvor det skal , når du skal sejle igen ,bruger du dit 2 m træktov til at trække ankerlinen hen til kabinen ,og trækker ankeret op .

  • #5   15. mar 2016 Lige hvad jeg også tænkte Michael B. Der er jo et øje ved vindspejlet og fra det ud til fronten hvor ankeret sidder kan man jo montere den træksnor. Træksnoren skal så gå de 2 meter ned af ankerlinen og fastgøres så samlingen ligger i vandet når der er "kastet" anker. Smart smiley

Kommentér på:
Hjælp til ankering

Annonce