{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.788 visninger | Oprettet:

Epoxy primer og bundmaling {{forumTopicSubject}}

Nå så fik jeg taget mig sammen til at få købt lidt ind.

Det blev til følgende Hempel produkter:
pre-clean
Epoxy light primer 2 x hvid 1 grå.
Hard racing white bundmaling.
Custom marine polish.
Glemte selvfølgelig spartel/filler hvad skal man vælge der?

I forhold til tiden i sådan en behandling, kan man ved en temp. på mellem 10-15 grader nå 4-5 lag på samme dag?
Kan pinsler og ruller genbruges?
Kan forstår a bundmaling nærmest skal på samme dag som sidste lag light primer?

Bør man bruge våd-slibning frem for tørslibning?
og bør man slibe bundmalingen efter for at få den helt glat?
Går udfra jeg også skal slibe gelcoaten lidt, selv de steder hvor den er intakt inden den for et lag primer?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Epoxy primer og bundmaling
  • #1   21. mar 2016 jeg malet light primer og selvpolerende bundmaling her den anden dag i ca 13 graders varme. det gik fint så det bare at gå i gang

  • #2   16. apr 2016 Jeg har typisk ikke 24 sammenhængende timer til at give de 4-6 lag primer.

    Jeg tolker Hempels Light Primer manual sådan at man godt kan give to gange den en weekend og feks 2 gange den næste weekend.

    Men det sidste lag skal være i sammenhæng med bundmaling da primeren skal være klæbrig.

    Er det korrekt?


  • #3   17. apr 2016 ja det er som de skriver. jeg har dog dårlig erfaring med at den er klæbrig. jeg fortrækker at slibe den let efter den er hærdet. men hvis du vil male lightprimer over to weekender skal du huske at slibe inden du maler anden gang

  • #4   17. apr 2016 Hmm jeg forstår det ikke som at man skal slibe weekenden efter kun hvis man først maler igen efter 30 dage?

    Udklip:
    Overmalingsinterval, min.: 4 time(r) 20°C
    8 time(r) 10°C
    Overmalingsinterval, maks.: 30 dag(e) 20°C
    60 dag(e) 10°C


  • #5   17. apr 2016 Der er af ren erfaring at jeg skriver du skal slibe den let. du kan risikere at næste lag ikke har ordentlig vedhæftning

  • #6   17. apr 2016 godt input, let slibning, hvad vil det sige?

    vil prøve om jeg kan finde 48 sammenhængende timer så jeg kan Prime og bundmale ud i et.

    nogle erfaringer med at sejle i båden mellem lagene? så skal man vel bare skylde og slibe let igen?


  • #7   17. apr 2016 mal den færdig før du sø sætter den. du burde godt kunne give den 4 tynde lag light primer i løbet af en dag. sørg for god udluftning hvis du stå inde. det er jo luften der tøre din maling

Kommentér på:
Epoxy primer og bundmaling

Annonce