{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

Rene´ F
Rene´ F
Tilmeldt:
28. nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp til 1. gangs køb {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Ja jeg tilslutter mig lige de som også er ved at købe båd.

Jeg er TOTAL nybegynder i det med både og er HELT vild efter at få mig en. Så vil da lige forhører mig hos bådfolket og få et par tips, inden jeg hopper ud i at købe mig en.

Har valgt at få mig en havneplads før jeg køber, men kommer TILBUDET så køber jeg selvfølgelig.

Søger en motorbåd, hvor man kan sidde nogle stykke og hygge sig og så skal man jo selvfølgelig kunne sove i den. Samtidig med det må der selvfølgelig godt være bare lidt skub i den. smiley Har tænkt mig at prisen højst kommer op på omkr. de 130-140 kg.

Hvor meget båd kan man få for det og hvilken en type båd vil I evt. anbefale og hvad skal man se efter når man køber?

Håber at I gider læse teksten igennem og selvfølgelig også vil svare. ;o)

Mvh.
Rene´


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til 1. gangs køb
  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #1   28. nov 2007 Jeg havde en gammel båd før. En sea ray fra 1991 på 17 fod. Den solgte jeg og købte en helt ny. Ville hellere bruge pengene på at betale lånet i banken, fremfor en gammel, som skal stå det meste, af den korte sommer, på land, for at blive rereraret...

    Men jeg ville/vil købe nyt eller nyere, hvis jeg var dig. Self med mindre du er en mekaniker...


  • #2   28. nov 2007 gammel er ikke lig med evig repationer, med mindre at man er et svin med tingene og så dør en ny eller nyere også hurtigt

  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #3   28. nov 2007 dvs der er ikke den store forskel på, om ens motor er 10-15 år gammel, alt er irret = dårlig forbindelse og en tikkende bombe.

    Eller en splinter ny motor, hvor alt er tip top...??


  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #4   28. nov 2007 man siger vel også at en motor efter ca 15år trænger til en hovedreperation..topstykke osv som er tærret op...

    De udgifter kan da hurtig løbe op, hvis man ikke selv kan lave noget. men jeg kan da oplyse at jeg i dette år, har brugt 0kr på min motor. Hvad har i brugt?


  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #5   29. nov 2007 Ja, jeg er heller ikke super klog på bådområdet, men taler bare af egen erfaring.
    Du skriver ferskvandskølet....Det er vel kun de få, som har installeret det fra starten af? Vores har lige fået det på nu, da den ligger fast i havnen. Men bare efter 37 timers sejllads, kunne vi se rustspor i slangerne.

    Nu er tærring jo heller ikke SÅ galt på en trailerbåd. Jeg tænkte på dem, som os, der har den liggende i saltvandet fra april til oktober.

    Og nej, jeg kan heller ikke selv, skifte de dele du nævner. Og den nærmeste mekaniker i i randers/århus ca 60km. mer udgift + man må undvære båden!


    Holder stadig på nyere båd


  • Rene´ F
    Rene´ F Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   29. nov 2007 Het gutter!

    Må da lige sige, at mine hænder ikke er sat HEEEELT forkert eller skævt sammen. ;o) Men alligevel tror jeg ikke, at jeg bare begynder at skrue på en motor uden at vide lidt mere om den/det. ;o) Men vil da lige sige, at jeg ikke køber en båd, for at skulle skrue på den konstant.

    Når nu vi er ved det med køling. Så her jeg lige et tillægs-spørgsmål..

    Den båd jeg søger efter kommer til at ligge i havnene det meste af året og den kommer også til at sejle det meste af tiden i (pl)øresund. Skal jeg så kigge efter en salt eller ferskvands-kølet? og hvad er egentlig forskellen på systemerne?


  • #7   29. nov 2007 min egen båd er fra 1985 [22 år] hvordan den er passet og plejet før min tid kan jeg kun gisne om, men fakta er at jeg for ca 14 dage siden satte tryk på drevet 0,8 bar lig ca 12-13 psi for at trykprøve det, da jeg synes at olien havde en underlig farve, drevet holder stadig tryk idag uden at have mistet noget tryk overhoved, tror at fejlen ligger i en mør kadangbælg kun 2år, da der er en lille revne i bunden af bælgen, [ kunde dette også ske for en ny båd, det tror jeg] hvis du vælger at købe en ny båd tror jeg kun at du udskyder de store service udgifter nogle år, samt at båden også har en større afskrivning ligesom biler har, hvis du vælger en brugt båd skal du nok påregne nogle udgifter det første år til div forbedringer samt udstyr og evt lidt sliddele, personligt ville jeg vælge brugt da jeg mener at man får mere for pengene






  • Rene´ F
    Rene´ F Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   30. nov 2007 Jamen Rolf det var jo en klasse beskrivelse og takker da lige for den.. Vil så gå efter en der er ferskvandskølet. ;o)

  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #9   30. nov 2007 Tror/ved at de ferskvandskølet, som har haft systemet fra starten, er svære at finde. men søg du bare. smiley

    Vil dog sige mht afskrivelse på både, har flere kammerater som har sejlet gratis i 2 år med en ny båd. og en 3. som har tabt 6000kr på at have sejlet i 3-4 år. Så nej, de taber ikke så meget som biler, men derimod holder prisen.

    Selfølgelig ud fra, at du har gjort en god handel, da du har købt den.


  • #10   30. nov 2007 det er vil rimelig begranset hvor meget ny båd man får til mellem 130-140 kg som kan opfulde alle kravene, så selv på en sessa islomorada 21 med 150hk yamaha 4 trak for et par år siden, rigtig lækker båd med masser af plads og en sovekabine hvor der kunde ligge 2 voksne fuldudstrakt [ dette er rimelig sjelden] pris i tyskland 235 kg, og så kommer alt det løse så den vil ende på ca 310 kg i dk inden at den var brugsklar,

Kommentér på:
Hjælp til 1. gangs køb

Annonce