{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Limbo 14 vandski hk?
  • #2   27. mar 2016 Hej Jens.

Jo den må tage 30hk.
    To takter må ikke sælges fra nye mere vel?
    Er ikke så stor fan af skulle stå og blande olie og benzin. Men godt bud, mest på grund af vægten. Så lige en 30 hk Honda kort benet på dba de vejer kun 67kg

• #4   29. mar 2016 jeg tror kke på at en 30 hk vil kunne trække 2 op med mindre det er nogle drenge der er skide gode og ikke vejer ret meget g du sætter en mindre propel på

• #6   30. mar 2016 Jens s
    OK sorry der læste jeg forkert MEN jeg tror heller ikke at den vil kunne trække EN man op med 2 i båden med minder det er lette personer MEDMINDRE han sætter en lidt for lille propel på så den kan komme op i omdrejninger .
    Men hvis båden er skrevet til MAX 30 hk kan den også tage en 40hk og SÅ kan den

• #7   31. mar 2016 Jeg har en Zodiac Mark II Alu med hk 30 2T... og flere propeller at skifte med.... sættet vejer under langt 100kg + mig 90kg..... jeg kan IKKE trække ski under nogen omstændigheder.... højst tube med én i båden... og så er der INTET kraft overskud.... min bedste vurdering er min 50 hk

• #8   3. apr 2016 Hmm der står jo godt nok på limbo.dk at den kan trække vandski.

Undre mig bare over at så lille og let en båd skal have så stor en motor på. Jeg ville have troet en 30hk ville være alt rigeligt.

Mig bekendt er det en af de letteste både som er godkendt til 30hk.

• #9   4. apr 2016 Tja.... du må prøve... jeg skriver bare min erfaring, men glem en 4-takter, de er for tunge og ikke det store overskud i kraft som en 2T har--- men de er lydløse, kræver ikke det forban..... olieblanding, den lugter ikke og så den formidabel til langsom sejlads.... minus... dyr at vedligeholde/service

• #10   4. apr 2016 Jens c, Så lige en brugt 4 takter Honda på dba på 67 kg for en 30 hk er 2 takter lettere end det?
    er der så stor forskel på 4 takter og 2 takter når de er angivet med samme antal hk?

• #11   4. apr 2016 Hvis du skal bruge motoren til vandsport, er der stor forskel på accelerationen i forhold til 2 og 4 takt . En 4 takt er mere sløv i optrækket , hvor 2 takt reagere lidt hurtigere på gashåndtaget og dermed også bedre acceleration .
    Mange mener 2 takt til vandsport og 4 takt til trolling/hygge sejlads , jeg har selv købt en e tec og bruger den til det hele uden problemer.
    Men det er tit et prioriterings spørgsmål om man er til 2 eller 4 takt.

• #12   4. apr 2016 det er jun evinrude der må sælge nye 2 takter ikke? hvor stor forskel er der på de helt nye 2 takter i forhold til en feks 10år gammel 2 takter?

• #13   4. apr 2016 De nye 2 takt er med insprøjtning, har en renere forbrænding i forhold til de ældre karburator modeller. Tohatsu laver også 2 takt http://www.tohatsu.dk/Tohatsu_tldi40.htm

• #14   5. apr 2016 Jens C
    Jeg har nu kikket på billedere af din båd og den SKAL da kunne trække 1 op på ski HVIS propellen er lille nok til den kam komme op i omdrejninger

• #15   5. apr 2016 Jeg havde ellers overvejet om jeg kunne have klaret mig med sådan en fætter:
    http://www.dba.dk/evinrude-paahaengsmotor-30-hk/id-1023427194/

også evt. en styrepult fra limbo.dk

• #16   5. apr 2016 #hasse n

Ikke des tro mindre, så kan den ikke... jeg har 5800 omdr med den mindste propel, 5400 med den større, det er umuligt, 90kg i båden og 90 kg på trækket, det kan den ikke... beklager

• #17   5. apr 2016 http://www.dba.dk/evinrude-paahaengsmotor-30-hk/id-1023427194/

den er med håndtag, det koster også at bygge den om... + en styrepult + styrkabler og gear/gas kabler

min helt ærlige mening... sælg din limbo... og køb/spar sammen til et sæt der er helt færdig... dit projekt bliver aldrig helt godt... og det koster... tro mig.

Det er ikke for at genere dig... men ment som et godt råd....

hvad siger i andre i forum...

• #18   5. apr 2016 Fordelen med limboen er at jeg kan opgradere som jeg får råd. en styrepult koster 1500,- så kommer gearboks og kabel selvfølgelig.

jeg kommer ikke til at skifte båd, men skal have fundet en god og billig motor på sigt.

• #19   6. apr 2016 Jens C
    OK 90 kg i båden og en tung satan på 90 kg på trækket kan jeg godt se er i overkanten for 30 hk selvom RPM er OK

• #20   6. apr 2016 Så man kan ikke trække vanski med en 30hk på en Limbo 14?

det lyder altså lidt underligt.
    http://www.krikmarine.dk/bade/limbo-bade/item/limbo-14-speed

• #21   6. apr 2016 salgsgas..... i mine øjne... køb dette sæt.... så spiller det max

profilbillede
  • #22   6. apr 2016 Hasse N... rigtige mænd vejer 0.9 tons smiley

• #23   6. apr 2016 syntes bare det i sidste ende bliver dyrt... styrepult 1500,- motorregulering, nyt ca 2000,- agterfæste 500,- 2 gas/gear kabler 2 x 3-400,- TFX styrebox 700,- styrekabel 1-1500,- rat 2-300,-

Du kan selvfølgelig købe brugt... men det er et held hvis kabellængder passer til din båd...

og så skal du lave det hele selv, og båden skal også rep i bund skriver du... og så i sidste ende en motor til 8-18000,-

Tro mig... jeg har været der... og gør det aldrig igen.... havde en stor gummibåd med manuel styring af motor... byggede det hele om og lavede selv en styrepult i vandfast finer og glasfiber... slut resultat 12.000,- kr og en helv. masse timer... nu køber jeg kun noget der er færdigt og til det formål jeg skal bruge det til....

held og lykke

• #24   6. apr 2016 Og så kommer det i høj grad også an på om vandskiløberen er øvet eller ej, en uøvet kan være næsten umulig at trække op.

• #25   6. apr 2016 Jens C kan godt se din pointe, men båden skal også bruges til hyggeture har pt. en 6 hk smiley

havde bare tænkt det kunne være sjovt at købe en brugt eller på sigt en ny Evinrude e-tec 30 hk og så som man får råd købe delene.

• #26   7. apr 2016 in-Limbo
    Læs nu det der er skrevet ???
    JO du kan GODT trække vandski med en 30hk på en Limbo 14 men det er betinget af at du har den rigtige propel på motoren
    HVIS du ikke vejer meget OG hvis ham der skal stå på ski er ØVET og heller ikke vejer meget men det vil ikke være optimalt.

Jeg syntes da inderst inde at du skal bruge din båd med den motor du har og så anskaffe dig en anden båd den dag du vil prøve at sejle stærkt og kunne trække Vandski
    Jeg håber ikke at du bliver fornærmet over min kommentar for det er kun ment som et godt råd
    Kik i min profil og se mine både så kan du se at jeg ved hvad jeg snakker om
    MVH Hasse

• #27   7. apr 2016 Hej Hasse.

Jeg er da bare glad for at i giver jeres mening med.
    Men er nok bare lidt ærgerlig over hvis jeg ikke har købt en vandski fremtidssikker smiley
    Og er enligt meget glad for min Limbo, da den jo kan opgraderes med diverse ting.

Det kan være jeg kan få lov at låne en motor et sted en dag også få syn for sagen.

tror i øvrigt ikke jeg får nogen på vandski der vejer over 85kg.

• #28   7. apr 2016 Min-Limbo

85 kg r også meget at slæbe på hvis IKKE det er en øvet person der skal op og stå

• #29   7. apr 2016 Er der samme krav til alt det andet "legetøj" altså tubes og wakeboard/kneeboard?

• #30   7. apr 2016 Du kan sikkert sagtens trække en tube og MÅSKE også Kneeboard med 30 hk

Kommentér på:
Limbo 14 vandski hk?

Annonce