{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.016 visninger | Oprettet:

Vandscootere hvorfor og hvorfor ikke? {{forumTopicSubject}}

kopi af indlæg ved vandscooterretsag. :
.. så vil jeg godt lige give min holdning til det. Vi har egentlig ikke lyst til bare at have nogle baner, for vandscooter er jo ligesom at køre motorcykel bare på vandet. Det er jo ikke fedt at sejle mange vandscootere samme sted. Det ville i den grad være farligt, sammenstød og alt muligt. Forestil dig der sker det samme med speedbåde som er sket med vandscootere, så skal alle speedbåde sejle på bestemte strækninger og trække ringe, vandski med mere ikke en rar tanke, jeg har ikke lyst til at være faldet af en ring inde i et virvar af hæsblæsene speedbåde, ligesom jeg ikke har lyst til at være faldet af min vandscooter inde i et inferno af kåde vandscootersejlere.
Hvis i forestiller jer at vandscootere reent faktisk overholder reglerne som også gælder speedbåde dvs. min. 300m. fra land, og i øvrigt viser hensyn ved ikke at pløje frem og tilbage ved den samme overfyldt strand eller campingplads uafbrudt i timevis, ja så generer de ikke en pind mere end en alm speedbåd der trækker ring. ell.
Jeg er led og ked af den holdning der er til vandscootere, jeg mener der skal være plads til alle, men at vi alle skal vise hensyn og forståelse.
Holdningen som Lasse og Carsten har, minder mig lidt om den holdning der er mellem sejlbåde og motorbåde.
Hvem har som motorbådssejler ikke prøvet at sejlbådsfolket ser vredt på en fordi man trækker ring og vandski mm. Det er dog heldigvis ikke forbudt endnu, men bare vent, det bliver det hvis holdningen bliver ved at være den at der må ikke være noget som helst larm, bølge eller støj.
...Det er ikke nemt at starte initiativ eller indsamling til noget, for vi kender jo ikke hinanden. Der er ca 6000 jetfartøjer i Danmark, ud af dem er der under 10 på dette site som vel er Danmarks førene på området, så hvordan vil i samle folk i denne situation? Jeg har prøvet at opfordre alle jet-boys jeg har mødt, til at oprette sig herinde. Jeg har gjort stor reklame for det og forklaret hvilke fordele jeg ser i sitet. Men ikke en ud af foreløbig 6 tilfældige jetsejlere jeg har mødt tilfældig, har oprettet sig.
individualister eller hva?
- Jeg hører meget gerne fleres syn på sagen, jeg mener det er uvidenhed og jantelov der gør at jetsejlads i Danmark er forbudt.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vandscootere hvorfor og hvorfor ikke?
  • #1   25. maj 2005 dejlig diskusion her syntes jeg og rart at høre hvad folk har imod dem. Det er jo vigtigt, for at vi kan opføre os så vi kan nyde det og slappe af på vandet. jeg håber på at jeg en dag kan sejle og vinke til andre motorbåde med et smil og en indre glæde over at vi er ude og nyde friheden på vandet.
    - politiets tolkning af hvad der er ulovligt: alt hvad du sidder og knæler på, og hvor man ikke som sådan kan bevæge sig rundt i båden. Altså alt hvad der ikke har et fribord. Og de regler har de dømt efter siden 1995. At EU har lavet en lov som siger at alle fartøjer over 2,5M. er lovlige og må bruges hvis de er CE mærket, så fremt man har speedbådskørekort og ellers følger reglerne for dette, blæser Danmark fortsat på.
    -Derfor: i følge dansk lov er og har det været forbudt siden 1995.
    Men den lov er ulovlig ifølge EU og det er det vi arbejder os henimod at få ret i. Sverige har haft samme lov som Danmark, men måtte bøje sig i sidst måned, så nu er der kun DK tilbage. Derfor opfordres alle til at sejle videre på alle CE godkendte maskiner, og nægte at betale bøderne for derfor at komme i retten og igen anke, for hvis der er nok der gør det, vil sagen til sidst kunne ende i EU-domstolene, men sagen kan kun ankes hvis den er af principiel karakter, og det vil den være hvis der er mange af dem.

    Ellers gode og konstruktive kommentarer og forslag der kommer her.
    Mit motto: der skal være plads til os alle, vi skal bare have lavet nogle spilleregler vi alle kan leve med.


  • #2   25. maj 2005 Fedt nok Lasse! ... vi må starte noget op, de fleste vil jo gerne følge reglerne, hvis ellers de er nogenlunde fornuftige.
    I følge den politi mand jeg snakkede med er der ingen forskel om den er med påhængsmotor, og han sagde at i princippet vil de give dem en bøde også, men de bliver aldrig anmeldt så det er jo ren teori. Men udfra politiets definition er der ingen forskel.
    Derimod er en jet drevet gummibåd på 2,4M. med over 100HK ikke noget problem iflg. politiet,da den har et fribord.


  • #3   25. maj 2005 ja havde man da bare aldrig prøvet dem, så var man ikke blevet bidt af det... Så for din egen skyld tag aldrig nogensinde ud for at prøve en af de små 2 pers. vandscootere for så bliver man smittet af feberen. Og det er sgu frustrerene når man ikke må.
    - Tænk hvis sex var ulovligt og at man ikke kunne gøre det uden det blev opdaget. smiley


  • #4   25. maj 2005 :-D:-D:-D:-D hehe.. pisse irreterende man ikke kan slette indlæg herinde, eller rette dem smiley
    -og man kan sgu nogen gange i al ens iver til at komme til at skrive noget man ikke helt mener.
    -Sorry når det sker...


  • #5   25. maj 2005 ..og hver gang jeg har været ude at sejle på vandscooter sidder jeg bare og tænker at jeg FAAATTER ikke det er forbudt det her ØV!!
    ..og jeg holder heller aldrig op, så nu er man vaneforbryder i stedet, underlig tanke.


  • #6   25. maj 2005 Jaa... Sejl pænt og vis hensyn. Det er vist det eneste vi kan gøre...
    Jeg syntes bare det er mærkeligt at jeg kan ta' min Seadoo Sportster jetBÅD, med præcis samme motor, præcis samme jetdrev og som "støjer" præcis de samme db. som min Seadoo RXP scooter, og kan sejle 301 meter ud fra kysten og sejle fuldstændigt uhæmmet rådden vildt rundt og larme med "den karakteristiske wau-wau-wab-wau-wab-wab-wau..." lyd som omtales. Og ikke en kæft kunne sige eller gøre noget ved det. ? ?
    Disse motorere i de nyere maskiner er med det sidste nye computerstyrede 4 takts indsprøjtnings system og forurener 10% mindre end gennemsnitsbiler i DK.
    Hvor imod en alm. speedbåd med en elgammel påhængsmotor der hoster og hakker, larmer og spytter det halve af benzinen uforbrændt ud igennem udstødningen, så der ligger det fineste regnbuefarvede slør efter den i kølvandet.... Det er okay..., men en vandscooter! NEJ! Det er en "HELVEDSMASKINE"!! der bare skal forbandes langt væk! Det er en af mine erfaringer med jet og vandscootere... smiley :o(


  • #7   25. maj 2005 man skal da også more sig,jeg står aligevel i roskilde fjord.det er jo derfor jeg har et jetski

  • #8   25. maj 2005 manh kan sku godt stå på jetski,og sejle speedbåde,selvom man ik er så gammel

  • #9   26. maj 2005 Lars T - Selfølgelig vil jeg gøre hvad jeg kan for at vi kan få fred. Og jeg kunne da aldrig finde på at gøre som før omtalt, for det fører da ikke nogen steder. Jeg sejler langt væk og leger, også med båden. Jeg prøvede bare at fortælle hvor ironisk det er med så forskellige regler til 2 næsten identiske fartøjer.

  • #10   7. jun 2005 Hej alle sammen
    Kig lige med her, og skriv hvis I ved noget...

    http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=525


Kommentér på:
Vandscootere hvorfor og hvorfor ikke?

Annonce