{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.618 visninger | Oprettet:

Salg af båd til udlandet {{forumTopicSubject}}

Hej,
Er der nogen af jer der har prøvet at sælge en båd til udlandet (Ukraine)?
Det drejer sig om min finnsport 500 på dansk indregistreret trailer.
Han vil betale via paypal uden at have set den. Og så arrangere et transportfirma til at hente den.
Det lyder noget spooky for mig, jeg har det altid bedst med at køber har set grejet med egne øjne.
Vh. Thomas


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Salg af båd til udlandet
  • #1   10. apr 2016 lyder som fusk

  • #2   10. apr 2016 Hold hold hold.
    Hvis man tror på sådan en handel, ja så tror man godt nok også på nisser.
    Skriv tilbage til "dyret", at det er cool cash ved afhentning. Så hører du ikke mere fra ham.
    God weekend.


  • #3   10. apr 2016 det er et velkendt fupnummer, hvorfor dælen skulle en ukrainer betale for at få en dansk båd fragtet hele vejen der ned, bådene er i forvejen billigere end her hjemme.

  • #5   10. apr 2016 Jeg ville også bremse hårdt op... 99% sikkerhed for fusk.

  • #7   10. apr 2016 Nej jeg har heller ikke tænkt mig at gøre noget ved det. Men ville bare dele oplevelsen med jer, og høre om i også har oplevet noget lignende.

    Ja Christian S, det er lige netop det samme som det link du har lagt. Og min mave fornemmelse er heller ikke helt god.
    Det startede med at jeg fik en SMS hvor han gerne vil høre lidt mere om båden og beder mig svare ham på hans e-mail adresse "rickpowellme@gmail.com".

    Teksten er nemlig på engelsk og jeg skriver følgende til ham uden at vide at det er en som ikke bor her i landet.

    Hello Rick,
    Yes I still have my boat for sale.
    Are you interested?

    Rick svare med følgende besked:
    Thank you for the response to my message.I have read all the details on the advertisement.I am interested in buying it and i would like to get it as soon as possible. can you please tell me how long you have owned it? and what is the final price for it? and do you have more pictures?
    I hope to hear from you soon.
    Best regards

    Jeg svare følgende til ham:
    Hi Rick,
    I have had it for 8 years, and selling it because I do not use it any more.
    I think that the price is very fair, because the ingine has been complete rebuild with many new parts. So there is not room for any big reduction in price. What is yours price limit?
    Where do you come from?

    Rick svare følgende:
    Okay thank you.I’m satisfied with the condition. I won't be able to come and view it myself because I am currently away for work.but if can you guarantee that it is in a good condition, I will meet up with your last price. I know there are other buyers patronising you already. This is more reason why i would like to get this as soon as possible.i will pay you through PayPal as it is the fastest & easiest way for me to make payment at this moment, do not worry about PayPal charges, i will take care of that and about the transportation, i shall arrange for a transport agent to come to your home directly for the pickup and transport it to my home in Kiev( Ukraine) after i have made all the necessary payment and you have confirmed this on your account.
    So if you accept this transaction, you should send me your info requested below if you have an account already with PayPal:-
    Name :
    PayPal Email :
    Mobile Number
    amount:
    so that i can proceed with the transfer and then we can arrange for my shipping company to come for the pick up, after you receive your money. I will need the address for the pick up to be arranged.
    i expect your reply soon.
    Thank you .

    Og Kim C. jeg skriver til ham som du foreslår at han selv skal komme med kontant betaling ved afhentning. Så får vi se om det bliver den sidste mail der komme fra Rick.

    Så jeg sender ham følgende besked:
    Rick, I only do deals with you if you bring cool cash upon pickup.
    And that you are going to by my boat without having seen it. Just sound too good to be through. I think that you are a swindler!,,,, are you?


  • #8   10. apr 2016 Thomas prøv lige at læse hans mail svar igennem igen. Det er multi svar, som passer på alt lige fra et sommerhus til en pak brugte tampax.

  • #9   10. apr 2016 Jeg ved det, men jeg har heller ikke hørt noget siden.
    Men syntes lige at jeg ville smide teksten, så andre herinde kan kan sammenligne. Sådan til almen info.
    Vi skal jo hjælpe hinanden, ik!


  • #10   10. apr 2016 stop stop....
    det er 100% fusk.


  • #11   11. apr 2016 Som alle andre siger det er fusk...det har været ope et par gange her inde før..

  • #12   11. apr 2016 Prøv at bruge bare 1 minut til at Google det, det er efterhånden en meget gammelt trick...

  • #13   15. apr 2016 Ja jeg tror også det er fup.

  • Peter A
    Peter A Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   16. apr 2016 Har lige fået en besked fra samme om køb af mikrofon fra DBA . DET ER FUP. Hold dig langt . God weekend


  • Sofie J
    Sofie J Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   25. apr 2016 Hej!
    Trots att det nu gått 8 år sedan ditt inlägg fick jag idag precis samma mail och svar på mitt mail (!) som du beskriver ovan, men idag gäller det en säng...!
    Tack för att du skrev detta online! Jag säljer min säng till någon annan!
    /Sofie, Sverige


  • Patrick J
    Patrick J Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   15. maj 2016 hej har har idag til budt mig 40000 for min bil uden syn og vil sende et transportfirma efter bilen og han skulle eje et rederri. men skrev i morges til ham at han kunne sende pengene med vognmand og så fik han bilen når jeg havde pengene i hånden. og han skulle bo og ha bilen sendt til spanien og ville klare handlen hurtigst muligt og skriver fra denne mail adresse
    rickpowellm@gmail.com
    lyder sq som en og samme person..


  • Darius F
    Darius F Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #18   21. maj 2016 Svara inte till denna skojare, jag fick sms idag av honom...

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #19   21. maj 2016 Hele finten går ud på at svindleren betaler korrekt over PayPal hvorefter folk godtroende udleverer deres ting. Problemet med PayPal er bare at man kan lave chargeback og trække betalingen tilbage, hvilket de gør efterfølgende. Det er jo ufedt. Derfor skal man undlade at handle privat på den måde over PayPal

  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #20   16. jun 2016 Jeg har også modtaget mail fra Rick. Det er vist urent trav.

  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #21   16. jun 2016 Jeg har også fået en SMS fra rickpowellme@gmail.com om køb af båd. Jeg får nøjagtig de samme emails som vist ovenfor. Det er vist urent trav.

  • Jarno W
    Jarno W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #22   10. nov 2017 Hej, jeg har en båd til salg nu, og jeg har fået nøjagtig samme ordrette tekst fra en der kalder sig Andrew Lincon, adrewlincon172@gmail.com
    Han påstår at båden skal sendes til ham i Doha, Qatar. HOLD JER VÆK.
    Jeg har talt med PayPals kundeservice i dag, og de siger det samme - gennemfør ikke handlen, hvis ikke betalingen er med bankoverførsel eller kontant betaling.
    PayPals kundeservice fortalte også, at alle handler med motorkøretøjer og både, ikke er dækket af nogen form for garanti for sælger, dvs. at hvis køber (i det her tilfælde en svindler) bagefter handelen er gennemført, vælger af klage over handelen til PayPal, så får han medhold. Og derved tilbageført sine penge. Og så har svindler både penge og båd!


Kommentér på:
Salg af båd til udlandet

Annonce