{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.848 visninger | Oprettet:

vedrørende køb af motor i tyskland {{forumTopicSubject}}

hej alle jeg har lige købt ny båd sea ray men der er ingen motor, så jeg har søgt næsten alle steder for at finde en fornuftig indenbords motor gerne komplet da jeg ikke har rodet så meget med det.
så faldt jeg over hjemmesiden boatshop24.com hvor man kan købe motor i tyskland m.m.
kan det være rigtigt at man kan få en motor med drev for ca 40000 kr. næsten het ny
og kan det svare sig at kører til tyskland og hente sådan en motor.
ville gerne hører hvis der en nogle der har prøvet at købe en motor fra tyskland og om det var ok.

sætter lige et link ind til den jeg har kikket på
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vedrørende køb af motor i tyskland
  • #1   8. jan 2008 Ja - men ny er den jo ikke.

Motoren skal gennemgås fra a-z altså kompresionsprøve - drevet skal trykprøves etc. er alt i orden så kan du da godt købe den - om det ligefrem er billigt er jo afhængig af standen på motoren

Jeg ville købe en i USA hvis jeg skulle bruge en fx på www.ebay.de selv med transport og mons er de billigere end i resten af EU

• #2   8. jan 2008 Hey.. syns det lyder dyrt for en brugt motor.. man har jo ingen ganti for at den virker 100% og om den holder..
    og en ny motor kan man godt finde til en lige så god pris.

• #3   8. jan 2008 en motor (pæn og ferskvandskølet) der har gået 160 timer og er fra 1999 er ikke gratis
    drevet koster ca. 10-15000.-
    transummen koster ca.10000.-

jeg synes ikke det lyder dyrt.
    men som EN N siger skal den startes op og der skal laves en komp test og som min. dokumentation på en trykprøve.

• #4   8. jan 2008 Kim
    mangler du både motor og drev ?

• #5   8. jan 2008 man kan få en merc.... 6.0L motor med drev. for en små 9.000$ i U.S.A så jeg syns det lyder lidt dyrt.

• #6   8. jan 2008 det er billigt..
    men hvad koster den med fragt og moms og hvad der ellers er ?

• #7   9. jan 2008 Hvor i USA er det. Jeg skal have en container fra Miami hjem til Køge. Jeg har en kontakt til en Dansker i Miami, som pakker containeren. For en fornuftig sum kan der godt blive plads til en motor. Told og Moms..................... hvem ved hvad sådan en børge koster fra ny smiley

• #8   9. jan 2008 ja jeg mangler det hele motorrummet er helt tomt og der er intet drev på den hjemmeside hvor jeg fandt den motor kan man også finde komplet motor for meget billiger priser.
    hvis man vil købe en herjemme brugt er der ikke mange til salg eller leder jeg forkert søger primært på dba og qxl.
    hvornår skal du havde den container hjem fra miami ca.

hilsen kim

• #9   10. jan 2008 jeg ´har en v6ér fra 95. med ferskvandskøling. gået 215 timer,

• #10   10. jan 2008 hvad skal du havde for den motor

• #11   10. jan 2008 Er det en blå fra DBA ?

Jeg ville glasse hullet til og sætte et bracket på så den kunne sejle med påhængsmotor.

En påhængsmotor er nemmere at finde og en del billigere end indenbords (og efter min menning ikke så dyre at vedligeholde)

• #12   10. jan 2008 hej lasse jeg vil mene at det er den båd du mener fra dba den er nemlig blå og fra dba.
    det havde jeg også tænkt på men skal der ikke nogle udregninger til det da vægten kommer anderledes.

p.s havde overvejet at sætte 2 stk 150 hk påhængsmotor på men er kun i tankerne. skal havde fat i 2 ens motor samt udregning på vægt m.m vil jeg mene

• #13   10. jan 2008 Der er selvfølgelig nogle udregninger forbundet med monteringen af et bracket, men så vidt jeg har kunne læse mig til på div. bådsites er det ikke voldsomt meget der skal tænkes på.

Jeg sad og drømte om at lave en vild fiskemaskine ud af den. Hvad skal du bruge den til.

2x150hk er da også en sjat, det ville blive et sejt bundtræk den kunne levere. Mener der var en tråd om brackets for ik så lang tid siden, enten her eller på den forbudte side.

Giv lyd med renoveringen af den...

Kommentér på:
vedrørende køb af motor i tyskland

Annonce